Test Toyota RAV4 2,5 Hybrid: Auto na celý život


Za fotky děkujeme kolegům z Auto DNES. Naše se nám podařilo smazat. Samozřejmě už jsme zavedli bezpečnostní opatření, aby se situace neopakovala.
Když jsme přebírali klíče od Toyoty RAV4 Hybrid, tak jsme ještě netušili, že za pár dní se bude vlastně jednat o starý model. To ale nijak nebrání tomu, abychom se tomuto japonskému hybridu podívali na zoubek. Na svět se dosluhující generace RAV4 dostala v roce 2012. O tři roky později pak prošla modernizací, která přinesla kromě obvyklých věcí jako odlišnou přední část, nová světla a jiné nárazníky také jednu zásadní novinku.
Tou je právě námi testovaná hybridní verze. O její pohon se stará 2,5litrový benzínový čtyřválec a elektromotory. Stejně jako v Lexusu NX 300h, který jsme testovali nedávno. Celkový výkon hybridního systému je 197 koní. Soustava spolupracuje s automatickou převodovkou e‑CVT, která pro uživatele funguje stejně jako CVT. Technicky se však jedná o odlišnou převodovku. Toyota nabízí hybridní RAV4 i ve verzi s pohonem všech kol E‑FOUR. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,3 vteřin a maximální rychlost je 180 km/h.
Z uživatelského pohledu funguje hybridní SUV jako klasické benzínové auto. Tankujete pouze benzín. Elektřinu si auto obstarává samo. Proto také dokáže jet čistě na elektřinu maximálně pár kilometrů ve městě, na rozdíl třeba od MINI Cooper S E Countryman ALL4. Na druhou stranu odpadává každodenní nabíjení vozu. Elektřinu využívá RAV4 zejména při rozjezdech. Podle automobilky by měla ve městě jezdit za 5,4 l na 100 km, my jsme však jezdili za 7,7 l. Abychom ale byli upřímní, jezdit lze i za trochu méně, jelikož jsme jezdili v zimě a docela svižně, ale na udávanou spotřebu se podle nás nedostanete.
Co se týče odhlučnění motoru, tak benzínový motor je potichu dokud nesešplánete plyn až na podlahu, pak se ozve a není to příliš hezký zvuk. Ocenit je třeba to, že Toyota umí udělat hybridní systém, který vás ničím neotravuje a funguje spolehlivě. Již zmiňované MINI přidává k zajímavému hybridnímu pohonu i zábavné jizdní vlastnosti. Těma ale RAV4 nedisponuje. Auto je sice v zatáčkách docela stabilní, ale jezdit s ním zkrátka není zábava. To ovšem není zásadní chyba, RAV4 nemá bavit. Rozhodně by se nám ale líbilo komfortnější nastavení podvozku. RAV4 je určena zejména na silnici, jestliže chcete do terénu, tak pak jen do lehčího.
Interiér RAV4 prozrazuje staří vozu a s novinkou C-HR ho nelze po designové stránce srovnávat. Dostanete ovšem kvalitně postavený interiér, který vydrží mnoho let stejně jako celé auto. Špatné to není ani s prostorností a prostorem na odkládání věcí. Slušná je i výbava vozu – nechybí například dobře naladěný adaptivní tempomat nebo elektricky ovládané víko kufru. Mimochodem, zavazadlový prostor má 501 litrů, což je o 46 litrů méně než mají konvenční verze. Zarazilo nás, že si nelze v palubním počítači zobrazit aktuální rychlost v digitální podobě. Jste tak odkázáni jen na ručičkový rychloměr. A ještě jedna netradiční výhrada – přední a boční skla mají jiný odstín. Zdá se to jako naprostá blbost, ale když si toho všimnete, tak je to docela rušivé.
Námi testovaná Toyota RAV4 Hybrid je vlastně už minulá generace. I když nový model dorazí až v prvním čtvrtletí roku 2019. Takže pokud jí chcete, ještě máte šanci. Jaké auto dostanete? Především spolehlivý a dobře fungující hybrid s dobře zpracovaným interiérem. Pokud hledáte „auto na celý život“, tak bychom si koupili právě RAV4. Tohle auto vydrží opravdu dlouho. Škoda, že podvozek není o kousek pohodlnější. Zapomenout musíte na jakoukoliv zábavu za volantem, kterou ale dnes hodně ridičů nevyžaduje. Jako mínus bychom považovali cenu, pokud by RAV4 v současné době nebyla v akci, díky které začíná hybrid na 789 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 494 ccm |
Celkový výkon hybridního systému | 145 kW |
Točivý moment spalovacího motoru | 206 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.4 |
Mimo město | 5.1 |
Kombinace |
5.2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.3 s |
Převodovka | |
automatická e‑CVT | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 605 mm |
Šířka | 1 845 mm |
Výška | 1 675 mm |
Rozvor | 2 660 mm |
Objem nádrže | 56 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 625 kg |