Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance (2022)


Honda právě uvádí na český trh 11. generaci modelu Civic. Tento tradiční model japonské automobilky se designově vrací zpět na zem. Pryč jsou vesmírné tvary předchozích generací. Nový Civic má uhlazený a elegantní design, který vychází z dříve představených nových modelů H-RV a Jazz. Vzhled je individuální záležitost, ale za sebe musím říct, že se mi nový Civic vážně líbí. Design testovaného vozu, který je v nejvyšší výbavě Advance, je navíc vyšperkován sadou Sport. Ta přináší mimo jiné černý spoiler na víku kufru, černé boční lišty či černá zpětná zrcátka.
O pohon nejnovějšího Civicu se stará výhradně hybridní ústrojí, které se skládá z dvoulitrového čtyřválce, elektromotoru, generátoru, lithium-iontové baterie o kapacitě 1,05 kW a převodovky e-CVT s fixním převodem. Jedná se o vylepšenou verzi hybridního pohonu, který se nachází v SUV CR-V. I v Civicu má toto řešení systémový výkon 135 kW a tři odlišné režimy fungování. Buď je hnací elektromotor napájen přímo z baterie, nebo spalovací motor dodává energii do generátoru, který ji opět pošle do elektromotoru a nebo blokovací mechanismus spojky vytvoří přímé propojení mezi benzínovým motorem a koly. Nový Civic tedy žene vpřed především elektromotor. Benzínový motor se na přímo zapojuje jen ve vyšších rychlostech. Díky tomu, že prim hraje elektromotor, je jízda neuvěřitelně plynulá a reakce na plynový pedál jsou okamžité. Hybridní systém je navíc mimořádně úsporný – dlouhodobá spotřeba se i při svižnějším ježdění bude držet okolo 5 l na 100 km.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod je otázkou 8,1 sekundy a maximální rychlost je 180 km/hod. Na rozdíl od menších modelů Jazz a HR-V netrpí Civic tím, že by mu ve vyšších rychlostech docházel „dech“. I na dálnici či v prudkém kopci na okresce totiž nová Honda velmi ochotně zrychluje. „Normálnost“ jízdě dodávají virtuální rychlostní stupně, které vcelku zdařile maskují nepřirozené vytáčení motoru při prudším zrychlování. Samotnou kapitolou je pak podvozek, který je za mě naprosto fantastický. Civic perfektně sedí, ochotně mění směr, dobře tlumí a skvěle „komunikuje“ s řidičem. A to není všechno. Honda se může pochlubit i přesným a komunikativním řízením a dobře dávkovatelnými brzdy. Nový Civic je tedy jednoznačně nejřidičtějším hybridem na trhu a ukazuje, že ani elektrifikace není překážkou pro zážitek za volantem běžného vozu. Třešničkou na dortu pak je, že Civic nabízí perfektní řidičskou pozici za volantem. K jízdě se Civicem mám tak jen jednu malou výhradu – při pohodové jízdě rád využívám u elektrifikovaných vozů rekuperaci, která se u Hondy nastavuje pomocí pádel pod volantem, s čímž nemám problém. Vadí mi ovšem, že nastavená intenzita rekuperace se po chvíli vymaže a auto následně po puštění plynového pedálu opět plachtí.
Výraznou proměnou prošel také interiér, který vypadá elegantně, je vyroben z kvalitních materiálů a má perfektní ergonomii ovládání. Na první pohled vás jistě zaujmou propojené výdechy klimatizace, které působí exkluzivně. Pochválit musím také to, že Honda nadále do svých vozů dává samostatné ovladače pro klimatizaci i pro všechny ostatní podstatné funkce vozu. Pryč jsou naopak doby, kdy Honda měla ve svých vozech podprůměrné multimediální systémy. Nový systém Honda CONNECT má 9palcový displej, intuitivní a rychlé prostředí a podporuje i bezdrátové propojení s telefonem skrze Apple CarPlay a Android Auto. Jen je škoda, že povrch displeje vypadá ušmudlaně přestože je perfektně čistý a Apple CarPlay má mírně zpožděný zvuk, což je nepříjemné zejména při telefonování.
Zmínit musím také výbavu vozu, která je už v základu velmi bohatá. Již nejnižší výpadový stupeň Elegance obsahuje například pokročilý systém podpory řízení zahrnující rozpoznávání značek či udržení v jízdním pruhu, duální klimatizaci, adaptivní tempomat, multimediální systém, LED světlomety, parkovací senzory či zadní kameru. Testovaná nejvyšší výbava Advance pak má i prémiové audio se subwooferem, adaptivní dálkové světlomety či větší 10,2palcový virtuální kokpit (nižší výbavy mají 7palcový). Co se prostornosti týče, tak na předních i zadních sedačkách je více než dostatek místa a zavazadlový prostor má 404 litrů (nižší výbavy bez subwooferu mají o 6 litrů více).
Nejnovější generace Hondy Civic je perfektní hybrid, který potěší řidiče svou hospodárností, spolehlivým fungováním i zábavou při řízení. Interiér působí až luxusním dojmem, má skvělou ergonomii ovládání a bohatou výbavu. Nový Civic tak patří mezi vozy, které se mi vůbec nechtělo vracet, protože mě svým fungováním neuvěřitelně nadchl. Za 769 900 Kč (cena základní výbavy) je to zkrátka perfektní normální auto, které uspokojí i milovníky řízení. A já už se vážně nemůžu dočkat, až se svezu s ostrým provedením Type-R, když vidím, jak perfektně funguje na silnici i běžná verze…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 993 ccm |
Max. výkon | 135 kw |
Max. točivý moment | 315 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 5,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.1 s |
Převodovka | |
převodovka s fixním převodem | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 551 mm |
Šířka | 1 900 mm |
Výška | 1 408 mm |
Rozvor | 2 734 mm |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 533 kg |