Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Sedan pro Řidiče

Aktuální generace Hondy Civic se dělá v pětidvéřové verzi, kterou jsme vyzkoušeli před časem, a v provedení sedan. Naopak v nabídce už nenajdete provedení kombi. Dobrou zprávou ale je, že ostré provedení Type R, které jsme rovněž testovali, existuje nadále a je naprosto skvělé.
Dnes se ovšem budeme věnovat trochu klidnější verzi Civicu. Do rukou se nám totiž dostalo provedení sedan, které je podle nás vzhledově ještě o kousek povedenější než pětidvéřová verze. O pohon Civicu Sedan se může starat benzínový čtyřválec 1.5 VTEC TURBO naladěný na 182 koní, nebo naftová jednotka 1.6 i-DTEC, kterou jsme vyzkoušeli my. Oba motory mohou být spojeny i s automatickou převodovkou. V případě benzínu se jedná o bezestupňový automat CVT a diesel má devítistupňovou skříň.
Námi testovaný naftový čtyřválec umí nabídnout maximálně 120 koní a 300 Nm. Ve spolupráci s manuální šestistupňovou převodovkou to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximální rychlost 201 km/h. Z uvedených hodnot si můžete oprávněně myslet, že je to nafťák jako každý jiný, ale to jste na omylu. Už dlouho jsme nejeli s tak příjemným motorem. Dieselový čtyřválec od Hondy je totiž perfektně kultivovaný, jeho dostatečný výkon je dobře dávkovatelný a navíc žere málo. Většinu kilometrů jsme ujeli po městě a přesto jsme dosáhli průměrné spotřeby 5.4 l na 100 km. Pochválit musíme i šestistupňový manuál, se kterým je radost řadit, jelikož je přesný a má správný mechanický chod. A to není vše. Perfektní je také řízení a podvozek, jenž vám umožňuje si opravdu užít zatáčky, je krásně stabilní a vcelku pohodlný. Honda má všechny své vozy zaměřené na řidiče, ale Civic Sedan se nám z běžných modelů značky líbí nejvíce.
Interiér Hondy Civic je pohledný a úspěšně maskuje asijských původ, takže vyloženě nehezká tlačítka jako v Nissanu či Toyotě zde neuvidíte. Zpracováním a materiály je Honda někde uprostřed mezi běžnými značkami a těmi prémiovými. Překousnout je třeba už tradičně u Hondy trochu podivný plast palubní desky. Perfektní je pozice za volantem a komfort předních sedaček. Prostoru je vpředu tak akorát. Zadní sedačky už jsou na tom o něco hůře. Zejména nastupování není nejkomfortnější vzhledem k výšce vozu. Zavazadlový prostor má 519 litrů, ale zvyknout si je potřeba na malý otvor na nakládání, který je daní za karoserii typu sedan.
Většina ovládacích prvků je na správném místě a budete ihned vědět jak fungují. Mezi vyjímky patří ovládání palubního počítače, se kterým se člověk musí chvíli sžívat, ale když se s ním naučíte, tak svou práci odvádí dobře. To se ale nedá říct o multimediálním systému, který se ovládá skrze dotykovou obrazovku a je největší slabinou tohoto vozu. Je neskutečně pomalý, nepřehledný a neintuitivní. Snad ze všeho nejhorší je navigace.Například ale adaptivní tempomat funguje velice dobře a je radost na něj jezdit.
Honda Civic Sedan nás vážně bavila. Je to řidičsky skvělé auto, které nemá v ulici dalších 10 lidí. Naftový motor je bez chyb a na rozdíl od benzínové 1.5 VTEC jezdí za málo. Líbí se nám i odvážný design, který právě sedanu sedí nejvíce. Kdyby Honda zvládla udělat fungující multimediální systém, tak podle nás nemá Civic žádnou zásadní chybu. Můžete namítat, že nějaký „gameboy“ v autě není podstatná věc, ale zákazníci pořádný systém dnes chtějí. Podívejte se třeba na nový Mercedes třídy A, jehož propagace je především postavena na pokročilém multimediálním systému. Milé překvapení nás pak čekalo v ceníku. Námi testovaná motorizace stojí v nejvyšší výbavě 699 900 Kč a má jediný příplatek 13 900 Kč za metalický lak.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 597 ccm |
Max. výkon | 88 kW |
Max. točivý moment | 300 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 4.7 |
Mimo město | 3.8 |
Kombinace | 4.1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 201 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.9 s |
Převodovka | |
šestistupňový manuál | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 648 mm |
Šířka | 1 799 mm |
Výška | 1 416 mm |
Rozvor | 2 698 mm |
Objem nádrže | 46 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 385 – 1 437 kg |