GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Toyota RAV4 2,5 Hybrid: Auto na celý život

Test Toyota RAV4 2,5 Hybrid: Auto na celý život

By Dominik Vlk
24.4.2018
1799
0
Sdílet:

Za fotky děkujeme kolegům z Auto DNES. Naše se nám podařilo smazat. Samozřejmě už jsme zavedli bezpečnostní opatření, aby se situace neopakovala.

Když jsme přebírali klíče od Toyoty RAV4 Hybrid, tak jsme ještě netušili, že za pár dní se bude vlastně jednat o starý model. To ale nijak nebrání tomu, abychom se tomuto japonskému hybridu podívali na zoubek. Na svět se dosluhující generace RAV4 dostala v roce 2012. O tři roky později pak prošla modernizací, která přinesla kromě obvyklých věcí jako odlišnou přední část, nová světla a  jiné nárazníky také jednu zásadní novinku.

Tou je právě námi testovaná hybridní verze. O její pohon se stará 2,5litrový benzínový čtyřválec a elektromotory. Stejně jako v Lexusu NX 300h, který jsme testovali nedávno. Celkový výkon hybridního systému je 197 koní. Soustava spolupracuje s automatickou převodovkou e‑CVT, která pro uživatele funguje stejně jako CVT. Technicky se však jedná o odlišnou převodovku. Toyota nabízí hybridní RAV4 i ve verzi s pohonem všech kol E‑FOUR. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,3 vteřin a maximální rychlost je 180 km/h.

Z uživatelského pohledu funguje hybridní SUV jako klasické benzínové auto. Tankujete pouze benzín. Elektřinu si auto obstarává samo. Proto také dokáže jet čistě na elektřinu maximálně pár kilometrů ve městě, na rozdíl třeba od MINI Cooper S E Countryman ALL4. Na druhou stranu odpadává každodenní nabíjení vozu. Elektřinu využívá RAV4 zejména při rozjezdech. Podle automobilky by měla ve městě jezdit za 5,4 l na 100 km, my jsme však jezdili za 7,7 l. Abychom ale byli upřímní, jezdit lze i za trochu méně, jelikož jsme jezdili v zimě a docela svižně, ale na udávanou spotřebu se podle nás nedostanete.

Co se týče odhlučnění motoru, tak benzínový motor je potichu dokud nesešplánete plyn až na podlahu, pak se ozve a není to příliš hezký zvuk. Ocenit je třeba to, že Toyota umí udělat hybridní systém, který vás ničím neotravuje a funguje spolehlivě. Již zmiňované MINI přidává k zajímavému hybridnímu pohonu i zábavné jizdní vlastnosti. Těma ale RAV4 nedisponuje. Auto je sice v zatáčkách docela stabilní, ale jezdit s ním zkrátka není zábava. To ovšem není zásadní chyba, RAV4 nemá bavit. Rozhodně by se nám ale líbilo komfortnější nastavení podvozku. RAV4 je určena zejména na silnici, jestliže chcete do terénu, tak pak jen do lehčího.

Interiér RAV4 prozrazuje staří vozu a s novinkou C-HR ho nelze po designové stránce srovnávat. Dostanete ovšem kvalitně postavený interiér, který vydrží mnoho let stejně jako celé auto. Špatné to není ani s prostorností a prostorem na odkládání věcí. Slušná je i výbava vozu – nechybí například dobře naladěný adaptivní tempomat nebo elektricky ovládané víko kufru. Mimochodem, zavazadlový prostor má 501 litrů, což je o 46 litrů méně než mají konvenční verze. Zarazilo nás, že si nelze v palubním počítači zobrazit aktuální rychlost v digitální podobě. Jste tak odkázáni jen na ručičkový rychloměr. A ještě jedna netradiční výhrada – přední a boční skla mají jiný odstín. Zdá se to jako naprostá blbost, ale když si toho všimnete, tak je to docela rušivé.

Námi testovaná Toyota RAV4 Hybrid je vlastně už minulá generace. I když nový model dorazí až v prvním čtvrtletí roku 2019. Takže pokud jí chcete, ještě máte šanci. Jaké auto dostanete? Především spolehlivý a dobře fungující hybrid s dobře zpracovaným interiérem. Pokud hledáte „auto na celý život“, tak bychom si koupili právě RAV4. Tohle auto vydrží opravdu dlouho. Škoda, že podvozek není o kousek pohodlnější. Zapomenout musíte na jakoukoliv zábavu za volantem, kterou ale dnes hodně ridičů nevyžaduje. Jako mínus bychom považovali cenu, pokud by RAV4 v současné době nebyla v akci, díky které začíná hybrid na 789 900 Kč.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 494 ccm
Celkový výkon hybridního systému 145 kW
Točivý moment spalovacího motoru 206 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.4
Mimo město 5.1
Kombinace

5.2

Výkony
Max. rychlost 180 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.3 s
Převodovka
automatická e‑CVT
Rozměry a objemy
Délka 4 605 mm
Šířka 1 845 mm
Výška 1 675 mm
Rozvor 2 660 mm
Objem nádrže 56 l
Pohotovostní hmotnost 1 625 kg
Previous Article

3 věci, které milujeme na BMW 640d ...

Next Article

Kopeckého dominance stále trvá

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také