GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
MotorsportNovinkyRallyTiskové zprávy
Home›Motorsport›Martin Koči s Lukášem Kostkou jedou bojovat o naději

Martin Koči s Lukášem Kostkou jedou bojovat o naději

By Dominik Vlk
15.8.2016
994
0
Sdílet:

unnamed-3

Také juniorský světový šampionát se rychle přehoupne do své druhé poloviny. Stane se tak na čtvrtém podniku JWRC, při ADAC Rallye Deutschland, kterou bude ve dnech 18. – 21. srpna 2016 hostit německý Trier. Martin Koči s Lukášem Kostkou odstartují se startovním číslem 67, na osvědčeném voze Citroën DS3 R3T Max milovické stáje Gekon Racing.

Martinovi s Lukášem nevyšly poslední dva starty v Polsku a ve Finsku podle představ, a tak aktuálně před startem Německé rally figurují na průběžné šesté příčce JWRC. A pokud chtějí ještě atakovat pozice Simone Tempestiniho a Ole Christiana Veibyho, výsledky prvního asfaltového klání sezony budou zásadní pro případný zvrat vývoje JWRC.

Německá rally navíc nebude pro slovensko-českou dvojici neznámou. Martin Koči se vydá na trať už popáté v řadě, Lukáš Kostka potřetí. I tento fakt může hrát ve vývoji závodu svou roli. Formát trevírské soutěže totiž zůstává téměř totožný. V pátek se bude závodit mezi vinicemi s koloritem řeky Mosely, v sobotu čekají na posádky tratě ve vojenském prostoru Baumholder a soutěž uzavřou testy na sárských zemědělských cestách a opět trocha vinic.

Pro posádku Styllex motorsport budou zcela nové pouze dva testy, páteční superspeciálka Ollmuth v blízkosti Trieru a sobotní test Freisen – Westrich, který byl naposledy obsažen v harmonogramu německé soutěže v roce 2010. Celkem na posádky čeká 1197 km dlouhá trať, s osmnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 306,80 km (25,6 % trati).

„Na první asfaltovou soutěž sezony v JWRC se moc těším. Německo je celkově krásnou soutěží. Připravoval jsem se hlavně kondičně a jízdou na motokáře, testovat budeme až v pondělí v moselském regionu. Myslím, že máme na to s Lukášem podat kvalitní výkon a určitě se o to budeme snažit,“ naznačuje aktuální pocity Martin Koči.

„Německo je rozdělené do tří odlišných dní. První den se závodí ve vinicích, ve druhé etapě bude stěžejní hlavně test Panzerplatte a v závěrečném dnu se vydáme na německý venkov,“ popisuje německou trať spolujezdec Lukáš Kostka.

„V pátek budeme závodit na úzkých technických tratích, bude to o schovaných odbočkách a na řadě míst i o patnících, kde může hrozit defekt. Není tam prostor na chybu. Pokud zaprší, vyplavuje se na cestu z vinic hodně nečistot a kvůli tomu cesta klouže. V sobotu ve vojenském prostoru bude třeba zase myslet na spotřebu pneumatik a v neděli nás čekají tratě nejvíce podobné českým a slovenským testům,“ přidává další poznatky Martin Koči.

Za pomyslný vrchol můžeme považovat dva sobotní průjezdy 40 km zkoušky Panzerplatte. Právě na tomto úseku se často o osudu německé rally rozhoduje.

„Stěžejní test Panzerplatte by nám mohl sedět. Pěkné rytmické pasáže se tam střídají s úseky, kde se často mění přilnavost. Během čtyřiceti kilometrů narazíme na všechny možné typy asfaltu, takže to bude velká výzva. Velký pozor si musíme dát i na betonové protitankové zábrany, ´hinkelsteiny´, které Panzerplatte lemují. Jakýkoli kontakt s nimi většinou končí odstoupením,“ charakterizuje nejdelší test ADAC Rallye Deutschland Lukáš Kostka.

„Chtěli bychom se samozřejmě pohybovat co nejvýše, ale až samotný závod ukáže, jak se to bude vyvíjet. Tempestini bude asi opět dostatečně rychlý, zkušenosti s jízdou na asfaltu mohou chybět Veibymu. Naopak na tomto povrchu nebudou jistě bez šancí Francouzi Folb a Dubert,“ prorokuje Martin Koči.

Program ADAC Rallye Deutschland začne pro posádky v úterý a ve středu seznamovacími jízdami, ve čtvrtek je naplánován shakedown a večer slavnostní start před památkou Porta Nigra v Trieru (od 20:15 hod.). Závodit se bude od pátku do neděle, první posádky budou očekávány v cíli kolem 15. hodiny.

Previous Article

Policisté se nestačili divit. Ze zastavené Felicie ...

Next Article

Video: I dieselová Octavia RS může mít ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také