Mercedes S 63 AMG Coupe: Stovka za 3,9 vteřiny
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/03/messcp21_5329683be7738.jpg)
Není tomu tak dávno co jsme vám představili S Coupe, tedy kupé odvozené od limuziný S, které je poháněno osmiválcem. Dnes tu máme verzi 63 AMG, která také dostala osmiválec, ale zcela jinak naladěný. Kromě osmiválce tato ostrá verze dostala pořádný body kit AMG, čtyři koncovky výfuku a 19palcová kovaná kola s titanovým povrchem a pneumatiky o rozměru 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu. Již zmíněný osmiválec má objem 5,5 litru, výkon 585 koní a točivý moment 900 Nm. Díky těmto hodnotám je ostré luxusní kupé na stovce za 4,3 vteřiny v případě pohonu pouze zadní nápravy a za 3,9 vteřiny v případě pohonu všech kol 4Matic. Maximálka je pro obě verze stejná – 250 km/hod. Stejná je i hmotnost pro obě verze a to 1 995 kg. Pokud vám příjde stejná hmotnost divná, tak je to způsobeno tím, že verze s hnanou pouze zadní nápravou má podvozek Magic Body Control. Oproti tomu verze 4Matic má podvozek se vzduchovými měchy Airmatic a adaptivními tlumiči ADS Plus. Oproti předchůdci CL 63 AMG jsou tak obě verze o 65 kg lehčí.
Rozdíly mezi zadokolkou a 4×4 ovšem pokračují, jelikož Magic Body Control naklání S 63 AMG Coupe v zatáčkách až o 2,5 stupně a to při rychlosti od 30 do 180 km/hod. Tato funkce snižuje boční přetížení. Verze s pohonem všech kol zase dostala unikátní kinematiku přední nápravy, se kterou přichází větší stabilizátor a tužší pomocný rám zadní nápravy. Tyto změny mají pomoci při ostré jízdě. Pro obě verze je pak možné přiobjednat karbon-keramické brzdy nebo také 20palcová desetipaprsková kola. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla, kožené čalounění Nappa a tříramenný volant se zploštělou spodní částí.
S 63 AMG Coupe bude také první rok prodeje v nabídce ve verzi Edition 1, která mimo jiné přidává černě lakované dřevěné obložení, zakázkové koberečky, podsvícené logo AMG v ozdobných lištách prahů nebo systém nočního vidění. Naživo bude nové AMG k vidění za měsíc na newyorský autosalonu. Po debutu v New Yorku již půjde objednat verze 4Matic, verze s hnanou pouze zadní nápravou bude k objednání až v červenci. Doplnit je třeba také, že verze 4Matic bude dostupná pouze s řízením vlevo, takže Velká Británie či Japonsko májí smůlu.
Dominik Vlk
Facebook