Konec dobrý všechno dobré, Martin Prokop veze z Portugalska body za sedmé místo
Z desátého místa celkové klasifikace vstupovala posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop a Michal Ernst do posledního dne Portugalské rally, čtvrtého podniku seriálu MS v rally. Na něj se propadla z šestého místa po té, co v sobotu odpoledne absolvovala po poruše zadního diferenciálu dvě rychlostní zkoušky jen s náhonem přední nápravy. Jedna jediná sada dobrých šotolinových pneumatik a dva průjezdy 22 a 52 km dlouhými testy, to byl zdánlivě tvrdý oříšek, který začala česká posádka úspěšně rozbíjet hned na první ranní rychlostní zkoušce, během které se posunula na osmé místo.
„Nechtěli jsme nechat nikoho na pochybách, že desáté místo si nezasloužíme a máme na víc. Proto jsem hned na první zkoušce zasportoval a splnil náš plán pro nedělní etapu. Další posun vzhůru už byl kvůli značným odstupům bohužel nereálný, koncentroval jsem se tedy na udržení osmého místa. S ubývajícím vzorkem na gumách to bylo ale těžší a tak poslední erzeta celé rally byl pořádný očistec. Kontrola trakce byla hodně špatná, dokonce jsem asi kilometr před cílem auto přetočil, odrazil se od skaliska a skončil mimo trať mezi stromky. Stálo nás to nějaký čas se dostat zpět, ale na konečný výsledek to už naštěstí nemělo vliv. Do cíle jsme dorazili na úplně oholených gumách, které připomínaly spíše okruhový slick. Nakonec nám ale odpolední technické potíže Holanďana Kuiperse přihrály sedmé místo v konečném pořadí. Rallyová štěstěna se nám tedy ukázala ve všech podobách,“ popisuje jediný český zástupce v kategorii WRC a pokračuje: „Portugalsko hodnotím ve finále jako podařený závod. Dokud mne i Poláka Kosciuszka nezradila technika, pěkně jsme se přetahovali o vteřiny, byl to náš soukromý souboj na stejné značce pneumatik, protože jiné srovnání je bohužel trochu složitější.“
Manažer Quirin Müller prozrazuje další plány Jipocar Czech National Týmu: “Nyní nám začínají hektické přípravy na Rally Argentina, která startuje již za necelé tři týdny. Ještě tady v Portugalsku demontujeme motor a posíláme jej na repasi do Anglie. Mechaniky čeká tři tisíce kilometrů dlouhá cesta domů a potom okamžitě začnou pracovat na autě, aby v pondělí mohlo být naloženo na letecký transport do Argentiny. S jedním autem to je prostě vypjaté. Ve čtvrtek dopoledne ještě přivítáme deset fanoušků na exkurzi do dílen a setkání s Martinem, takže to nebude rozhodně žádná nuda.“ A jak hodnotí dosavadní průběh sezony i portugalskou misi?
„Máme další dobré body pro Martina i do soutěže týmů, třetí sedmé místo v této sezoně. Já jsem celkově spokojen. Martin dokazuje, že když je to nutné, zajede to, co je potřeba, jako například v neděli ráno. Jinak podává konzistentní výkon a nepouští se bezhlavě za hranu rizika. Jsem rád, že jede i hlavou a myslí na celou sezonu dopředu a nevidí jen konec jedné rychlostní zkoušky.“
Dalším podnikem MS v rally je tedy šotolinová Rally Argentina, která se uskuteční v termínu od 2. do 5. května.
Na této soutěži zaznamenal Martin Prokop minulý rok čtvrtým místem historicky nejlepší výsledek českého jezdce v závodě mistrovství světa.
Konečné výsledky Vodafone Rally de Portugal 2013:
1. Ogier S. – Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) 4:07:38,7
2. Hirvonen M. – Lehtinen J. (Citroen DS3 WRC) +58,2
3. Latvala J. – Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +4:04,5
4. Novikov E. – Minor-Petrasko I. (Ford Fiesta RS WRC) +5:27,7
5. Al-Attiyah N. – Bernacchini G. (Ford Fiesta RS WRC) +7:43,5
6. Mikkelsen A. – Markkula M. (Volkswagen Polo R WRC) +9:39,8
7. Prokop M. – Ernst M. (Ford Fiesta RS WRC) +15:04,2
8. Østberg M. – Andersson J. (Ford Fiesta RS WRC) +15:43,6
9. Al-Qassimi K. – Martin S. (Citroen DS3 WRC) +15:56,9
10. Lappi E. – Ferm J. (Škoda Fabia S2000) +16:21,0
Průběžné pořadí MS v rally, soutěž jezdců:
1. Ogier 102
2. Hirvonen 48
3. Loeb 43
4. Østberg 32
5. Latvala 31
6. Sordo 27
7. Neuville 25
8. Prokop 20
9. Al-Attiyah 20
10. Novikov 15
Průběžné pořadí MS v rally, soutěž týmů:
11. Volkswagen Motorsport 121
12. Citroen Total Abu Dhabi WRT 107
13. Qatar M-Sport WRT 55
14. Qatar WRT 36
15. Abu Dhabi Citroen Total WRT 27
16. Jipocar Czech National Team 22
17. Lotos WRC Team 12
18. Volkswagen Motorsport 2 10