Test Peugeot 3008 GT 1.6 PureTech 180: Krasavec ve vylepšené formě


Když Peugeot v roce 2016 představil na pařížském autosalonu druhou generaci modelu 3008, tak jsem si osobně auto prohlížel s otevřenými ústy. Z nevzhledného MPV, kterým byl Peugeot 3008 první generace, totiž dokázala francouzská automobilka udělat překrásné SUV. Povedenost celého vozu se potvrdila, když 3008 získala titul evropské Auto roku 2017, a také prodejními úspěchy tohoto modelu.
Jenže od představení vozu už uběhl nějaký ten pátek a Peugeot tedy přispěchal minulý rok na podzim s modernizovaným provedením 3008. Nejvýraznější novinkou faceliftovaného vozu je zcela nová příď, která je méně zakulacená a sází na ostré hrany. Dominantou přepracovaného předku je bezrámová maska a jinak tvarované světlomety. Když už jsem u těch světel, tak proměnou prošla i grafika zadních světlometů.
Změny se odehrály také v nabídce pohonných jednotek. Pryč je například dvoulitrový naftový čtyřválec, se kterým se mi osobně 3008 velmi líbila, když přišla na trh. V aktuálním ceníku je pouze benzínový tříválec 1.2 PureTech se 130 koňmi, naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi o stejném výkonu a dva plug-in hybridy. Slabší elektrifikovaná verze má 225 koní a silnější rovnou 300 koní a jako jediná motorizace v nabídce i pohon všech kol.
V nejnovějším ceníku byste marně hledali i testovaný motor 1.6 PureTech s výkonem 180 koní, který propůjčuje modernizované 3008 velmi solidní dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/hod zabere tomuto Peugeotu 8 sekund a maximální rychlost je 222 km/hod. Kromě velmi dobrého výkonu řidiče potěší motor také kultivovaným a tichým chodem. Čtyřválec se více ozve pouze při vytočení do vysokých otáček, ve kterých by jeho zvuk mohl být o něco příjemnější. Zkoušený agregát spolupracuje s osmistupňovým automatem, který řadí hladce a bez cukání, ale občas ho přistihnete, že váhá co má udělat.
Nová 3008 má velmi dobře naladěný podvozek, který nabízí komfort a zároveň slušnou stabilitu v zatáčkách. Auto navíc ochotně a pohotově zatáčí. A problém jsem neměl ani s dávkováním brzd.
Interiér 3008 vypadal skvěle v době představení vozu a vypadá skvěle i dnes, takže se Peugeotu ani nedivím, že designových změn uvnitř není příliš mnoho. Novou vychytávkou je noční vidění, které už můžete znát z modelu 508. V případě 3008 je noční vidění k mání za příplatek 38 tisíc Kč pro nejvyšší výbavy GT a GT Pack. Naopak už v základu nově dostanete LED světlomety. Již zmíněné výbavy GT a GT Pack pak standardně mají lepší variantu LED světlometů s automatickou výškovou regulací, dynamickými blinkry či přisvěcováním do zatáčky. Už v základu je aktuálně také 12,3palcový virtuální kokpit, který zůstal i po modernizaci bez 3D zobrazení, které má model 2008. Středový dotykový displej multimediálního systému může mít nově úhlopříčku až 10 palců. Samotný systém je takový lepší průměr – dá se s ním v pohodě fungovat, ale má své chybky.
K příjemnému ovládání systému přispívají „klavírní“ klávesy pod displejem, které jsou nejen užitečné, ale také pěkné na pohled. Přestože celý interiér je dost futuristický a moc tlačítek v něm nenajdete, tak otočný ovladač pro hlasitost rádia v autě zůstal, ale panel pro ovládání klimatizace už byste zase hledali marně. Vše uvnitř Peugeotu 3008 je z hezkých materiálů a nikde nic nevrže. Francouzské SUV nabízí tak akorát prostoru a odkládacích míst. Zavazadlový prostor pak má 520 litrů. Opravdu bohatá je výbava vozu – kromě již zmíněného nočního vidění a LED světlometů se 3008 může pochlubit například adaptivní tempomatem, aktivním udržováním v jízdním pruhu či panoramatickým střešním oknem.
Modernizovaný Peugeot 3008 je stále pěkně vypadající, komfortně jezdící a reprezentativní SUV. Někomu může ovšem v nabídce chybět silnější diesel, či pohon všech kol pro neelektrifikované varianty. Co se ceny týče, tak nová 3008 začíná na 658 000 Kč. Plug-in hybridní verze pak startuje na podstatně vyšší cenovce – 1 005 000 Kč. Ale tak už to u vozů z této kategorie bývá.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon | 133 kW |
Max. točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 6.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 222 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.0 s |
Převodovka | |
osmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 447 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 624 mm |
Rozvor | 2 675 mm |
Objem nádrže | 53 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 504 kg |