GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Renault Twizy: Tolik lidí si mě za týden ještě nevyfotilo

Test Renault Twizy: Tolik lidí si mě za týden ještě nevyfotilo

By Dominik Vlk
20.10.2020
586
0
Sdílet:

Renault Twizy byl představen v podobě konceptu už v roce 2009. O 3 roky později zamířil na některé trhy v sériové podobě. Na tuzemský trh se roztomilé vozítko dostalo až v roce 2018. Aktuálně se u nás prodává ve dvoumístné variantě Urban. Existuje však také cargo varianta, která druhé místo vyměnila za 180litrový prostor pro náklad. V některých zemích také můžete potkat tuto městskou formuli s logem Nissanu či slabší verzi, kterou můžou řídit i mladiství starší 14 let.

Na našem trhu se papírově Twizy tváří jako těžká čtyřkolka a o pohon se stará elektrický indukční motor. Jeho maximální výkon je 17 koní a maximální točivý moment je pak 57 Nm. Tento výkon dostačuje na zrychlení z 0 na 45 km/h za 6,1 vteřiny a maximální rychlost je 80 km/h. Energii motoru dodává baterie o kapacitě 6,1 kWh. Automobilka slibuje dojezd 100 km. Během testování se mi však obvykle na jedno nabití podařilo najet 60 až 80 km. U Twizy extrémně záleží na tom, zda jedete sami, profilu trasy či jak moc šlapete na plyn. To platí i o dynamice vozu, která se hodně mění podle toho, kolik autíčko veze lidí a zda jedete do kopce či po rovině. Nabití baterie pak trvá 3,5 hodiny z běžné 230V zásuvky. Kabel si auto vozí s sebou, ale na většině nabíjecích stanic si ho nenabijete, protože na nich obvykle nejsou klasické zásuvky.

Jízda v Twizy je skutečně nevšedním zážitkem. Ještě nikdy jsem nejel v autě, které by vyvolávalo tolik emocí. Za tímhle francouzským vozítkem se otočí naprosto každý a fotit si vás budou i důchodci (to se mi fakt stalo). Twizy je pochopitelně určeno výhradně do města, ale vzhledem k maximální rychlosti 80 km/h se s ním člověk nemusí bát vjet ani na Jižní spojku. Zvyknout si je však třeba na několik zvláštností. Ovládání všeho, kromě plynového pedálu, jde celkem ztuha. Ze všeho nejhůře jde odjištění parkovací brzdy, kterou musíte použít pokaždé, jelikož jinak Twizy nestojí na místě. Několikrát se mi stalo, že jsem s ruční brzdou zápasil několik desítek vteřin. Poměrně dost síly pak vyžaduje i řízení či brzdový pedál. Mimochodem, brzdný účinek by Twizy mohlo mít větší. Naopak výkonu má autíčko dostatek. A to i když v něm jedete ve dvou. Počítat také nelze s tím, že by Twity tlumilo nějak znatelně nerovnosti – přejíždět „mrtvé“ policajty tak doporučuju opravdu krokem. Twizy umí jako správný elektromobil rekuperovat, takže když pustíte plyn, tak začne trochu zpomalovat.

Interiér Twizy je velmi jednoduchý. V základní ceně dokonce nejsou ani „lambo“ dveře, které jsou za příplatek 8 000 Kč. Testovaný kousek je pak ještě dovybaven panoramatickou střechou za 5 000 Kč a audiosystémem s BT za 7 500 Kč, který umožňuje nejen telefonovat za jízdy, ale také si pouštět hudbu z mobilu. V základní výbavě za 349 000 Kč dostanete vlastně jen světla (překvapivě to nejsou LEDky), vyhřívané čelní sklo, stěrače, blinkry, klakson, velmi jednoduchý palubní počítač a uzamykatelnou schránku. Právě odkládacích prostor je ale docela nedostatek. Pokud jedete ve dvou a oba máte třeba batoh či tašku, tak je opravdu problém najít místo kam věci odložit. Mimochodem, ve dvou se v Twizy dá jet překvapivě pohodlně. Na zadní místo se sice obtížně dostanete, ale když už jste tam, tak si na nedostatek prostoru nelze stěžovat. Zvyknout si je třeba však na to, že přední sedačku máte mezi nohama. Zajímavostí také je, že Twizy se nijak nezamyká, takže do auta vám na ulici kdokoliv může vlézt.

Jezdit s Renaultem Twizy je vážně sranda – pro řidiče i okolí. Líbí se mi také jeho design a rozměry, díky kterým se ve městě parkuje velmi snadno. Dojezd pro popojíždění po centru města je dostatečný. Zapomenout je ale třeba na téměř jakýkoliv komfort a v našich podmínkách je to také vlastně jen autíčko na léto. V zimě se s ním nedá jezdit, vzhledem k tomu, že mu chybí boční okna či topení. A pak je tu ta již zmíněná vysoká cena, za kterou si pořídíte dospělé městské auto. Twizy je tak pro někoho, kdo si ho zamiluje, což je velmi jednoduché, a nemá hluboko do kapsy, či pro nadšeného elektromobilistu. Přestože by se mi tedy líbilo potkávat na každém roku tento malý Renault, tak si myslím, že se to bohužel nikdy nestane.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem –
Max. výkon 13 kW
Max. točivý moment 57 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace –
Výkony
Max. rychlost 80 km/hod
Zrychlení z 0 na 45 km/hod 6.1 s
Převodovka
automatická jednostupňová
Rozměry a objemy
Délka 2 338 mm
Šířka 1 381 mm
Výška 1 454 mm
Rozvor 1 686 mm
Kapacita akumulátoru 6,1 kWh
Pohotovostní hmotnost 474 kg
Previous Article

Nová Dacia Spring Electric je první elektromobil ...

Next Article

Hyundai má další řidičský model – i20 ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také