Modernizovaný Opel Insignia bude na českém trhu na konci května


Zásadně modernizovaný Opel Insignia se chystá na start – na českém trhu se vlajková loď německé automobilky Opel objeví už na přelomu května a června! V nabídce budou všechny tři známé karosářské verze, tedy atraktivní limuzína Insignia Grand Sport, připomínající kupé, elegantní a praktické kombi Insignia Sports Tourer a od prvního pohledu sportovně laděná Insignia GSi.
Výkonová škála motorů začíná na 90 kW/122 k turbodieselu 1.5 CDTI (spotřeba paliva (Insignia Grand Sport) NEDC: město: 4,8 l/100 km; mimo město: 3,5 l/100 km; kombinace: 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 105 g/km).
„Nová Insignia vypadá skvěle a díky novým motorům je i mimořádně hospodárná,“ říká Xavier Duchemin, odpovědný za marketing, prodej a poprodejní služby automobilky Opel. „Naše vlajková loď přináší řadu skutečně špičkových technologií, jako např. adaptivní světla IntelliLux LED® Pixel Light nebo pohon všech kol s vektorováním točivého momentu.“
Nad základním stupněm výbavy Insignia Edition stojí verze Elegance, GS Line a Ultimate, sportovním nádechem zaujme řada GS Line Plus. Vyznavači dynamické jízdy budou nadšeni z Insignie GSi, která je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 169 kW/230 k. Silný motor je propojený s devítistupňovou automatickou převodovkou (spotřeba liftbacku dle NEDC: město: 8,9 l/100 km, mimo město: 5,8 l/100 km, kombinace: 6,9 l/100 km, kombinované CO2 161 g/km CO2). Isnignia GSi je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem brzd, mechatronickým podvozkem FlexRide či pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Zákazníky okamžitě zaujmou také nové adaptivní světlomety IntelliLux LED® Pixel Light – každý světlomety obsahuje 84 LED segmentů, dohromady tedy 168 LED segmentů! Tyto světlomety staví novou Insignii a Opel na samý vrchol nabídky střední třídy mezi objemovými značkami.
Vyspělé asistenční systémy a špičkový infotainment
Nový Opel Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Nová zadní digitální kamera vylepšuje výhled dozadu za vůz. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.
Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.
Špičkové motory poskytují maximální radost z jízdy
Všechny tří a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 90 kW/122 k. Motor 1.5 CDTI je asi o 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.
Druhým trubodieselem pod kapotou nové Insignie bude čtyřválec 2.0 CDTI o výkonu 127 kW/174 k.
Na vrcholu nabídky potom stojí dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2.0 Turbo o výkonech 147 kW/200 k, resp. 169 kW/230 k (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.
Pohonné jednotky nové Insignie mají v porovnání s předchozí generací spotřebu (NEDC) nižší až o 18 procent.
Spotřebu paliva snižují i nové převodovky s nízkým vnitřním třením. Zájemci o novou Insignii budou moci volit šestistupňovou manuální převodovku, osmi nebo devítistupňový automat a v nabídce se časem objeví i velmi hospodárná bezestupňová převodovka.
Grand Sport | 2.0 Turbo | GSi 2.0 Turbo | 1.5 CDTI | 2.0 CDTI | |
Výkon kW/k @ ot/min | 147/200 @ 4250-6000 | 169/230 @ 5000 | 90/122 @ 3250 | 128/174 @ 3500 | |
Točivý moment Nm @ ot/min | 350@ 1500-4000 | 350@ 1500-4000 | 300@ 1750-2500 | 380@ 1500-2750 | |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | |
Převodovka | AT9 | AT9 | MT6 | MT6 + AT8 | |
Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC | |||||
Město Mimo město Kombinace CO2 g/km | 8,75,1-4,86,4-6,2149-144 | 8,95,86,9161 | 4,8-4,63,5-3,34,0-3,8105-100 | 5,9-5,64,0-3,54,7-4,3123-113 | |
Sports Tourer | 2.0 Turbo | GSi 2.0 Turbo | 1.5 CDTI | 2.0 CDTI |
Výkon kW/k @ ot/min | 147/200 @ 4500 | 169/230 @ 5000 | 90/122 @ 3250 | 128/174 @ 3500 |
Točivý moment Nm @ ot/min | 350@ 1500-4000 | 350@ 1000-4000 | 300@ 1750-2500 | 380@ 1500-2750 |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Převodovka | AT9 | AT9 | MT6 | MT6 + AT8 |
Předběžná spotřeba paliva l/100 km dle NEDC | ||||
Město Mimo město Kombinace CO2 g/km | 8,75,2-4,96,5-6,3151-146 | 8,95,97,0163 | 4,9-4,83,7-3,54,2-4,0111-105 | 6,3-5,74,3-3,65,1-4,4133-115 |