Michal Šimek vítězem VI. proSTUDIO2 Fun Rally
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/09/101.jpg)
V NRC šampionátu nesmí chybět soutěž odehrávající se na dalekém severu na zledovatělých a zasněžených cestíčkách, kde tato lokalita každoročně zajišťuje dostatek ledu a sněhu na všech úsecích. Letos se teplota během soutěže držela opět hluboko pod bodem mrazu kolem – 20 C.
Ani takto náročné podmínky, ale nemůžou odradit virtuální jezdce od toho, aby se této výjímečné soutěže zúčastnili. Jedna z nejpopulárnějších rally soutěží v NRC přilákala celkem 87 soutěžních posádek. Podnik měřil celkem 184.7 km a byl rozdělen na 23 rychlostních zkoušek.
Mezi drtivou převahou domácích jezdců převažovalo i mnoho jiných, kteří byli na soutěž dobře připraveni. Zimní podnik tento rok slavil šesté jubileum a u jehož příležitosti organizátoři do harmonogramu zařadili speciální úsek o délce rovných 17,3km. Favorizovaná trojice Šimek Michal, Hlávka Jirka, Šimek Jakub potvrzovala od začátku papírové předpoklady, avšak tohle jim kazil hodně rychlý soukromník Martin Zemánek.
Fun rally také nabízí kvalitu a sportovní úroveň známou z mistrovství světa. Největší problém čekal na posádky před první sekcí, kdy někteří nevěděli jaké gumy zvolit a každý čekal jak kdo obuje. Nakonec všichni jeli úzké gumy s dlouhými hroty, což se ukázalo jako nejlepší volba. Nejvíc se tahle sekce povedla úřadujícímu šampionovi Michalu Šimkovi. Další kdo nejlépe z prohřátých boxů zavítal do zimy, byl Martin Zemánek, který si v nehostinných podmínkách rozhodně nevedl špatně a po prvním etapě si držel první příčku.
Těsně za ním se ve výsledcích drželi další piloti s Fordem Fiesta RS WRC Michal Šimek a půl sekundy za ním druhý z trojice Šimků Jakub. Problémy na trati hlásil Jirka Hlávka, kdy ho diváci dostávali dlouhou dobu zpět na trať a na rozdíl od čtvrtého Tessanena startujícího na začátku celého pole se musel vypořádat s rozvířeným sněhem.
I v druhém dnu si dobře počínal Martin Zemánek, ale nakonec se propadl na druhé místo. Michal Šimek naopak atakoval první příčku, až se nakonec dostal na celkové první místo a stal se po úvodní zpackané soutěži nejrychlejším jezdcem druhého podniku V NRC6 a vyhrál tak VI. proSTUDIO2 Fun Rally.
Bronzovou příčku obsadil stájový kolega Jirka Hlávka, který zároveň bere i plný počet bodů s powerstage. O bednu se připravil školáckou chybou Jakub Šimek, kdy poškodil svůj vůz a soutěž pro něj skončila. Nejrychlejší čas na úvodní speciálce zaznamenal PLOJHAR Oťas, ale první etapa se mu příliš nevyvedla, takže musel vzít zavděk konečné deváté místo. Tovární jezdec Jakub Hanzelka naopak právě v Fun Rally poprvé naostro vyzkoušel zcela nové náčiní Hyundai i20 WRC, ale o dvě zkoušky dál bohužel přišla havárie.
DURDAK Jaroslav, který zajel třetí místo na powerstage se nakonec musel spokojit po velkém attacku v závěru soutěže Jarko Tesannena s konečnou pátou příčkou. Šestý dojel z Monstru Brablec Jan. Sedmý s Fábií R5 Lessus Tomáš a osmý Šimek Dan.
V NRC2 si nejlépe vedl Lessus Tomáš, který doslova deklasoval své soupeře. Druhý dojel teamový kolega Jirka Zelík a třetí Marčík Petr. Pěkné čtvrté místo bere Ondra Gabrhelík s Fiestou R5. Haváriemi se nevyhli ani favorizovaní jezdci jako třeba Váňa Kamil. Na první vložce ukončil své působení MARTINEK Tomáš.
Vítěz prvního závodu Mattes Ondřej se potýkal na třetí vložce s technickými problémy, které poté vyústily v havárii. Velkou smůlu si zde vybral opět team T&T Racing a jako jediný zástupce teamu PETRISKA Lukáš dojel na sedmém místě ve třídě.
Třídu s jednou poháněnou nápravou vyhrál po smolném prvním závodě Jacko Krystián s Oplem Adam R2, který zárověň bere plný počet bodů do R2 Cupu následovaný je Daliborem Rafajem a třetím René Dohnalem na Citroenu C2R2 Max. Čtvrtý dojel Brčko Tomáš, který zároveň vyhrál skupinu jNRC před Salačem Michalem.
Petr s Lancia Delta HF Integrale. Druhý dojel Zbořil Martin na stejném vozu a třetí vítěz prvního závodu Teplý Radek s krásným Porsche 911. Bramborovou medaili bere Žurman David na stařičkém Golfu II GTI.
Cíl této těžké soutěže nakonec spatřilo 45 posádek z toho 25 posádek bez použití super rally.
Dalším podnikem bude premiérová I. Sedlo Rally, která se odjede na asfaltovém povrchu. Můžeme se těšit na rychlé asfalty nebo úzké uskákané cesty? To vše se dozvíme 15. – 20. října, kdy motory zaburácejí na Hané v okolí Vyškova.
Tabulky po druhém závodě naleznete zde