Porsche 911 Carrera prošlo faceliftem. Všichni šílí, že má turbo. Zbytečně.
Porsche už to několikrát naznačilo a dnes se tak stalo. Ikonický model 911 prošel faceliftem. A jelikož Porsche má ty nejlínější designéry na světě, tak největší změny se staly po technické stránce. Zdá se, že pro většinu novinářů i zapálených petrolheadů jsou změny až moc velké. Základní modely Carrera a Carrera S totiž nyní bude pohánět třílitrový plochý šestiválec se dvěma TURBODMYCHADLY. A zde je právě kámen úrazu. Okamžitě všude můžete najít, že Porsche zkazilo 911 a mnoho podobných řečí. Jenže je si potřeba uvědomit dvě věci.
Všichni kolem aut v poslední době zarytě tvrdí, že jakýkoliv downsizing je totálně špatně a turbodmychadla též. Spousta lidí ani přesně neví proč, ale když to říkají ostatní, tak to tak určitě je. Přitom, když auto dostalo dříve turbo, tak z toho byli automobilový fanoušci nadšení, jelikož turbo přináší vyšší výkon a nové 911 jsou skutečně rychlejší. Samozřejmě automobilka tímto také vyhověla normám EU, ale v tomto případě si nemyslím, že to dopadlo zle. A druhá věc, kterou je si třeba uvědomit – typický zákazník Porsche bohužel ani nepozná, zda jeho 911 je poháněna atmosférickým motorem nebo turbo motorem. Taková je realitu. Fajnšmekrů je minimálně a ty si stejně nebudou kupovat základní modely. A argument s turbo dírou? Sakra, to si vážně myslíte, že Porsche nedokáže naladit motor?
Abych nezapomněl – v obou případech se výkon zvýšil o 20 koní a 60 Nm proti stávajícím atmosférickým motorům. Carrera tedy nabídne 370 koní a 450 Nm a Carrera S 420 koní a 500 Nm. Z nuly na sto umí základní motor ve spolupráci s převodovkou PDK za PDK 4,2 vteřiny, Carrera S to umí už za 3,9 vteřin. Mimochodem, velmi pozitivní na faceliftu je, že 911 stále lze mít s manuálem. Prodej bude v Německu zahájen v prosinci a cena od je 96 605 EUR, tedy zhruba 2,6 milionu korun.