Filip Salač vede ve Španělsku
![Filip Salač](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2012/08/cuna-bankia-villena_001.jpg)
Desetiletý český závodník Filip Salač vede v polovině sezony španělský šampionát MiniGP110, navíc v německém ADAC s Hondou NSF100 útočí na celkové druhé místo.
I v letošním roce startuje ve španělském národním šampionátu MiniGP110 mladý český závodník Filip Salač. Po loňské první zkušenosti s touto kategorií, dokazuje letos desetiletý jezdec své kvality v jednom z nejlepších evropských národních mistrovství mladých nadějí. Po prvních deseti závodech dvacetidílného šampionátu, patří jezdci týmu Salač Racing průběžné první místo, na kterém má náskok na druhého Manuela Gozalese 33 bodů. Filip letos ve Španělsku dokázal vyhrát v této kategorii šest závodů a ve zbývajících čtyřech si připsat tři druhá a jedno třetí místo.
Vedle tohoto šampionátu, který je pro mladého závodníka prioritou, se Filip zúčastňuje německého ADAC Mini Bike Cupu kategorie Honda NSF100. Zde sice musel kvůli termínové kolizi vynechat čtyři závody, přesto si drží průběžné 3. místo, k čemuž mu pomohlo například i vítězství v pěti závodech (nejvíc ze všech startujících jezdců), přičemž ve čtyřech posledních závodech Filip nepoznal přemožitele.
Michal Salač sr. – manažer a majitel týmu
„Máme za sebou polovinu sezony v Německu a Španělsku, kde je naše priorita. Filip ve všech dosavadních závodech letošního Mistrovství Španělska MiniGP110 získal pódium, přičemž většinou to bylo vítězství. V průběžné klasifikaci je o 33 bodů první. Je favoritem šampionátu a pokud se nepřihodí nic špatného, tak máme španělskou sezonu rozjetou na titul. Filipova letošní sezona je opravdu jedna z jeho nejlepších v dosavadní kariéře. V Německém ADAC jsme kvůli termínové kolizi vynechali čtyři závody a přesto jsme na průběžném třetím místě, když na druhého ztrácíme pouze osm bodů. Filip vyhrál poslední čtyři závody a stále může získat titul i v Německu, přestože šance na něj je již spíše teoretická, neboť na prvního ztrácíme 60 bodů. Do konce je ještě šest závodů, takže alespoň na druhou pozici jistě budeme chtít útočit. Myslím, že Filip v Německu ukázal, že díky ježdění ve Španělsku velmi vyzrál. Například v závodech na vodě zcela dominuje. V prvním kole si udělá náskok, a pak si jen udržuje desetisekundový odstup. V Německu jezdí z našich například Martin Gbelec, který je u nás doma nejlepší. Jsem rád, že Filip se dostal do stádia, kdy ho již začíná porážet. Máme z jeho jezdeckého potenciálu radost. Navíc jsme doma začali trénovat drift na motardovém motocyklu KTM65. Jinak moc trénování nestiháme. Máme v Německu a Španělsku celkem 52 závodů, takže čas na další ježdění moc není. Nyní cestujeme do španělského Burgosu, kde pokračuje tamní šampionát. Letos jede poprvé Filip i čtyřtaktní kategorii MiniGP140, kde se začíná postupně prosazovat. V prvních závodech se pohyboval v závěru první desítky, ale již v prozatím posledním závodě dokázal ovládnout kvalifikaci, ve které pole position ztratil až v posledním kole, kdy ho přeskočil vedoucí jezdec šampionátu. V závodě dokázal bojovat o třetí místo, na kterém i chvilku jel, ale pak ho problém s přední brzdou donutil zpomalit a nakonec prakticky bez přední brzdy dojel jedenáctý. Tyhle velké motorky bereme letos jen tréninkovou formou, o to více nás těší, že se Filip dokáže postupně prosazovat do skupiny těch nejlepších. Doufáme, že i v kategorii 140cc to bude mít vzestupnou tendenci, jako v kategorii 110cc, kde momentálně vyhrává kvalifikace i závody.
Nicméně, chtěl bych zde zdůraznit i skutečnost, že tohle vše není jen o závodění. Například ve Španělsku je jednou z podmínek pro zahraniční jezdce i dobrý prospěch ve škole. I proto Filip v současné době přestupuje do jazykové školy v Mladé Boleslavi, kde si bude zlepšovat svou angličtinu.
Chtěl bych také pozvat české fanoušky na jediný závod ADAC na našem území, který se jede na dráze v Chebu ve dnech 8.-9. října. Je to jediná možnost, kdy můžeme vidět naše kluky jezdit doma proti opravdové konkurenci. Náš tým bude mít na tomto závodě kompletní catering a proto všichni, kdo přijedete, jste k nám do stánku zváni.
Závěrem mi dovolte poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nemohli absolvovat takto náročný závodní program. Děkuji také mechanikovi Václavovi, který nám pomáhá na každém závodě.“