Nový Jaguar XF: Prozatím nejsilnější verzí je třílitrový šestiválec s 380 k z F-Typu S!

Britský Jaguar představil novou generaci sedanu XF, který na trhu bude stát proti pětkovému BMW, Audi A6 nebo Mercedesu třídy E. Nejnovější generace je o 190 kg lehčí a vzhledem se velmi podobá menšímu sedanu XE. Nové XF má být také prostornější a v nabídce bude hned několik motorů. Vrcholný benzínový motor pochází z F-Typu S a jedná se tedy o třílitrový šestiválec o výkonu 380 koní. Nejsilnějším dieselem je bi-turbo šestiválec, který nabízí 300 koní a 700 Nm.
XF je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchozí generace, ale rozvor se protáhl o 51 mm na konečných 2 690 mm, což má zařídit nejprostornější druhou řadu sedadel v dané třídě. Stejně jako u menšího XE byl u nového sedanu využit ve velké míře hliník. Automobilka tvrdí, že XF je ve své třídě o 80 kg nejhlehčí. Zároveň se také zvětšila o 28 procent tuhost karoserie.
Kromě již zmíněných agregátů budete mít moct pod kapotou také naftové jednotky Ingenium (163 k a 180 k) a benzinový dvoulitr s výkonem 240 koní. Základní diesel má ve standardu šestistupňový manuál, za příplatek je možné mít osmistupňový automat – ten je pro ostatní motory standardem.
Nové XF používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link. V nabídce bude i adaptivní podvozek či pohon všech kol. Nejnovější XF je také první Jaguar, který můžete mít pouze s LED světlomety. Kompletní technické údaje budou zveřejněny prvního dubna v 12:00. Na trh se novinka podívá na podzim.