Nové Audi R8 odhaleno! Má atmosférický desetiválec o výkonu až 610 koní!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/02/1805619217956163970.jpg)
Audi po včeřejším úniku první fotky odhalilo supersport R8 a sdělilo první oficiální informace. Zvenku vůz vypadá velmi podobně, naopak uvnitř se mezigeneračně hodně posunul. Základní koncepce zůstala stejná – R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je nově částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Automobilka udává suchou hmotnost 1 454 kg.
O pohon R8 se bude minimálně prozatím starat výhradně 5,2litrový atmosférický desetiválec, jenž bude v nabídce ve dvou výkonnových variantách. Slabší verze má 540 koní a stovku umí za 3,5 vteřiny. Silnější verze má 610 koní a na stovku se dostane o 0,2 vteřiny rychleji. Maximálka u slabší verze je 323 km/hod, výkonnější verze umí 330 km/hod. Výkon je hnán na všechny čtyři kola skrze systém quattro a sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál. Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. „Základní“ R8 jezdí ve standardu na 19palcových kolech, silnější verze V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. V příplatkové výbavě R8 se bude nacházet mimo jiné řízení s proměnným převodem, adaptivní magnetoreologické tlumiče a nebo také laserové světlomety.
Vnitřek prošel narozdíl od exteriéru velkou proměnou ve stylu menšího modelu TT. Hlavní změnou tedy je přesunutí displeje MMI do kapličky před řidiče. Světová premiéra proběhne na blížícím se autosalonu v Ženevě. Ceny slabší verze v Německu začínají na 4,5 milionů korun a silnější verze začíná na 5,14 mil. Kč.
Audi přichystalo také elektrickou verzi R8 e-tron, která bude poháněna dvěma elektromotory. Oba budou mít dohromady výkon 460 koní a 920 Nm. Na jedno dobití má ujet elektrická R8 až 450 km a nabítí má trvat méně než dvě hodiny. Zrychlit na stovku dokáže za 3,9 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 210 km/hod, jelikož při vyšší rychlosti by spotřeba energie byla enormní. Od sériové R8 je také odvozena závodní verze R8 LMS o výkonu 585 koní, jenž je postavená podle pravidel kategorie GT3. Na závody se tato verze podívá již příští rok.