Lacko na Jaramu nezanevřel i přes všechny lapálie!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2012/06/mis_so_001.jpg)
Jarama – Na jaramskou zastávku evropského poháru závodních tahačů dlouho nezapomene pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko. Nejen, že ho při závodech trápila technika, ale ještě před samotným začátkem zažil několik dramatických chvil, včetně okradení falešnými policisty. Strašit ho může navíc fakt, že historicky poprvé se šampionát pojede dvakrát na stejné trati, takže se Lacko do španělské Jaramy letos bude muset ještě vrátit. I přesto na tento okruh nezanevřel.
Španělské peripetie odstartovaly už v letadle, kterému nefungoval jeden z motorů. „Kvůli nefunkčnímu motoru nás vrátili z ranveje, ale tím stejným letadlem jsme pak stejně nakonec odletěli,“ podotkl Adam Lacko, jehož zážitky v letadle ani zdaleka neskončily. Během přistání jeden z cestujících omdlel a na palubě opět začaly probíhat scény jak z amerického filmu. „Asi hodinu jsme zůstali na ranveji a po palubě pobíhali zdravotníci. Další hodinu jsme pak rolovali. Byl to opravdu dlouhý let,“ vylíčil Lacko.
Pokud by si někdo pomyslel, že zpestřujících událostí během cesty už je dostatek, šeredně by se spletl. Ta největší přichází na cestě z letiště na závodiště a opět by se hodila do pera hollywoodského scénáristy. Na silnici Lackův vůz zastavili policisté, kteří vypadali doslova jak skuteční. „Měli kompletní uniformy včetně bouchaček. Ani ve snu by mě nenapadlo, že jsou falešní. Ptali se, odkud jsme a jestli nevezeme nějaké drogy. Chtěli vidět naše pasy a čuchali k peněženkám. Peníze si vzali s tím, že zkontrolují, jestli jsou pravé. Pak ale naskočili do auta a odjeli. V tu chvíli nám to došlo,“ popisuje Lacko nepříjemnou situaci, během které přišel v přepočtu o patnáct set eur. „Můžu být rád, že mi vzali jen peníze. Člověk má prostě smůlu, okrást vás ale mohou kdekoli. V novinách jsme si pak přečetli, že na to v půjčovnách aut upozorňují. Nám nic neřekli, takže nás ani nenapadlo, že vás okrade někdo, kdo vypadá jako policista,“ dodal Adam Lacko.
Nepříjemnosti však pokračovaly také na okruhu. Ty už ale řešili neúnavní mechanici a vylepšovala je Lackova jezdecká schopnost. Hned po druhém měřeném tréninku museli mechanici měnit motor. Tak tak stihl Lacko odstartovat v kvalifikaci, kde zajel čtvrtý nejlepší čas, avšak těsně před závodem praskla hadice od serva a Lacko musel vyjíždět z pit lane. Přestože se z posledního místa dokázal dostat až na osmou příčku, dvě kola před cílem mu bouchlo servo a klasifikovaný byl jako osmnáctý. Mechanici vše stihli opravit opět na poslední chvíli, takže jezdec z Frenštátu znovu vyjížděl až z pit lane. Tentokrát se dokázal probojovat na senzační pátou pozici. Chuť si trochu spravil v neděli čtvrtým místem v hlavním závodě. Předchozí zastávka v Misanu mu ale co do čtvrtých míst byla osudná, takže se český pilot opět nejvíc těší na pódium. „Už by to chtělo slyšet zase zacinkání kovů. Teď ve Španělsku se na mě lepila smůla od začátku do konce. Nyní míříme do francouzského Nogara, což je pro Renault domácí okruh. Je to tedy důležitý podnik a musíme udělat maximum, abychom zajeli co nejlepší výsledek,“ dodal Adam Lacko odhodlaně s tím, že na Jaramu nezanevřel. „I přesto, co mě tam potkalo, to tam mám rád. To, že tam pojedeme letos ještě jednou, neřeším. Těším se naopak na každý další souboj,“ mrknul rodák z Čeladné Adam Lacko.
Po dramatické Jaramě stál každý pilot MKR na stupních
Jarama – Jak z hollywoodského filmu začala třetí zastávka Mistrovství Evropy závodních tahačů ve španělské Jaramě. Nejen, že týmy proti tomuto dílu od začátku protestovaly, ale dramatické chvíle na cestě do dějiště zažil také pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko, kterého perné momenty neopustily ani na samotném závodišti. Jen díky pevným nervům jezdů a neunavitelným mechanikům mohla po víkendu stáj MKR slavit. Tři zastávky totiž stačily, aby každý ze tří pilotů jednotlivě vystoupal na slavnostní stupínky.
Třetí díl šampionátu se zapisuje do historických tabulek. Vůbec poprvé se v rámci jedné sezóny jede dvakrát na stejném okruhu, proti čemuž týmy od začátku zbrojily. První jaramský díl proto týmy pojaly jen jako závodní. Související šou nikdo nechystal. Nezapomenutelné zážitky si ale určitě odváží pilot Adam Lacko, kterého už od příletu do dějiště potkávala jedna nesnáz za druhou, a určitě by mohl být inspirací pro hollywoodské scénáristy. Po dramatických chvílích na palubě letadla, kterému nefungoval motor a v němž zkolaboval jeden z cestujících, ho na cestě na autodrom okradli falešní policisté a ani tehdy problémy neskončily – těsně před první kvalifikací mu mechanici museli měnit motor, což zvládli v rekordním týmovém čase za necelou hodinu a půl a Lacko se jim odvděčil čtvrtým nejlepším časem v „super pole“. Drama nekončilo ani po vydařené kvalifikaci, jelikož se Lackovi uvolnila hadice od serva. Přestože mechanici dělali maximum, Lacko už nestihl odstartovat z vyjeté druhé lajny, ale až pit lane. „Všichni tři naši piloti pak předvedli krásnou jízdu. Na zlatého Hahna a stříbrného Albaceteho to ale nestačilo. Oese se celou dobu držel třetí a Bösiger se dostal hned za něj. Oba si pozice udrželi. Adam se senzačně propracoval až na osmou příčku, ale tři kola před koncem mu definitivně odešlo servo řízení a závod pro něj předčasně skončil,“ popsal elektroinženýr týmu MKR Bedřich Frieser, který má Lacka během závodu na vysílačce, když současně připomněl, že Lacko byl nakonec klasifikovaný na osmnácté příčce, jelikož odjel víc než pětasedmdesát procent.
Mezi hlavním a hendikepovým závodem sváděli tuhé boje s časem tentokrát mechanici. Ti stihli opravit poničené renaulty Lacka a Oestreicha doslova na poslední chvíli. Oba ale startovali z pit lane, což v praxi znamená z posledních míst, takže pozice severočeských pilotů po prvním kole nebyly vůbec ideální. Slzy však u černo-červených trucků vidět nebyly. Oběma jezdcům se podařilo přeskákat více než desítku konkurentů. V součtu to pak pro ně znamenalo, že Oestreich dojel na nenáviděné čtvrté příčce, Lacko hned za ním a třetí z trojice MKR Bösiger pásku protnul jako sedmý.
Hendikepovou jízdu ovládl Albacete před Finem Makinenem a bronzovým Vršeckým. „Minulý týden se mému synovi Moritzovi, který závodí v Sirocco Cupu, podařilo z posledního místa dokončit závod pátý. Já se samozřejmě nechtěl nechat zahanbit a byla to pro mě velká motivace. Mám radost, že se mi podařilo skončit ještě o stupínek výše. Byl to pro mě velice zábavný závod,“ usmál se škodolibě Markus Oestreich.
Oestreich se znovu blýsknul při nedělním hlavním závodě, v němž postříbřil svůj sobotní bronz. „Mám velkou radost, že jsem sobotní třetí příčku v hlavním závodě dokázal v neděli ještě vylepšit. Byl to boj, protože Antonio na mě zezadu dlouho a navíc silně tlačil. Stříbro to bylo vydřené, nicméně pořád je tu touha po zlatu, na které letos já i celý tým stále čekáme, tak doufám, že to nebude dlouho trvat,“ mrknul spokojeně Markus Oestreich.
Na rozdíl od sobotní části španělské zastávky tentokrát nedělní zápolení probíhalo jen na závodní trati, technika piloty podržela. Po senzačně zajetém „super pole“ a penalizaci v podobě ztráty dvou startovních míst, kterou Albacete dodatečně dostal za sobotní hendikepový závod, vyjížděli piloti MKR Technology do nedělní hlavní části nejhůře ze druhé lajny. Nejrychlejší Jochen Hahn ale před sebe nikoho nepustil a připsal si další suverénní vítězství. Naopak Albacete dokázal Bösigera s Lackem předjet a těšil se ze třetího místa na pódiu, když stříbro slavil právě Markus Oestreich. Jeho kolega Adam Lacko dojel čtvrtý a Bösiger hned za ním. „Od příletu mě provází jen smůla. Nejprve mě okradli falešní policajti a pak zradila technika. Na pesimismus ale není ani čas, ani chuť, naopak se těším se na další souboje. Ta čtvrtá místa už mě nějak podezřele pronásledují a je na čase, aby zase zacinkaly kovy. Naštěstí se nevyhýbají alespoň kolegům,“ podotkl Adam Lacko.
V rytmu pódiové radosti pro severočeský tým MKR Technology se vyvíjel i odpolední závod s hendikepem. V něm si pocit na stupních vítězů letos poprvé vychutnal také pilot Markus Bösiger. V hendikepu se před třetího Bösigera dostal jen vítězný Fin Makinen, který vyhrál stylem start-cíl a Španěl Albacete. Oestreich bodoval šestý a pozici za ním Adam Lacko. „Zezačátku nás provázela až neskutečná smůla. Mechanici i piloti ale šli na hranu svých možností a v důležitých momentech všichni šlapali zodpovědně a na maximum. Není se čemu divit. Ve snaze zrychlovat, což se nám daří, jdeme také na limity techniky. Auta jsme rozhodně nešetřili a díky tomu můžeme být s víkendem spokojeni. Výkon roste a my jdeme dál. Už teď se těším do Nogara,“ uzavřel v pozitivní bojovné náladě jaramskou zastávku šéf MKR Technology Mario Kress.
Po třetím díle šampionátu je na čele tabulky Jochen Hahn před Antonio Albacetem a dvěma jezdci MKR – Markusem Oestreichem a Adamem Lackem. Markus Bösiger je průběžně šestý, když na pátého Vršeckého ztrácí pouhých deset bodů.
Další zastávka šampionátu je na programu už za necelé dva týdny ve francouzském Nogaru (23. – 24. 6).