Tushek Renovatio T500? Hmmm cool!

Z – E – N – V – O. Zenvo ? OK, Zenvo. Tohle si říkám několikrát za sebou při pohledu na extrémní křivky nového supersportu z Dánska. Oh, pardon, Zenvo je název soukromé Dánské automobilky. Právě jejich první a zároveň jediný model ST1, mne přinutil slintat u mého monitoru. Tahle fabrika existuje od roku 2004 a od této doby také ST1 vyrábějí a to je dost času si uvědomit, jaké to auto má vlastně být. Motor v Zenvu je původně z Chevroletu a dokáže sprintovat přes 370 km/h… Pokud alespoň trochu sledujete scénu kolem novinek ve světě aut, jistě si musíte klepat na čelo. To je samozřejmě v pořádku, protože Zenvo je poměrně stará novinka. Nicméně máme ho tady jako vzorek zakázkové výroby.
Auta vyráběna na zakázku mne vždy přitahovala. Jasně, máte možnost i u Ferrari si dokoupit vše od krutopřísného turba až po žraločí ocas na kufr, vše dle svého gusta. Nicméně vědět, že auto je již od začátku podle Vás je velmi vzrušující fakt. Zakázkový výrobce Morgan se pochlubí tím, že pokácí strom, ze kterého vydlabe parta šílených sekerníků a bobrů kokpit přímo pro Vás, hned jakmile složíte zálohu. Pokud možno ušije pro Vás sedačku z lišky, kterou si sami zastřelíte. Prostě auto podle Vás. Mne se spíš vždy líbili zakázkoví výrobci, protože můžou vzít odkudkoliv cokoliv a vytvořit z toho mistrovské dílo. Nejsou omezeni koncernem. Víte že je tenhle motor dobrý ? Ano, použijeme ho. A co tahle převodovka ? Jistě, je skvělá. Takhle vzniká auto podle mne. Mistrovský kousek vrhající jeden trumf za druhým. A teď i možná nám, obyvatelům Čech a hlavně Slovenska vznikla příležitost být pyšný i na něco víc než Škodovku.
Vůz, kvůli kterému jsem se na předchozích řádcích tak hlubokomyslně zamyslel se jmenuje Tushek Renovatio T500 a vypadá opravdu skvěle. Ale musím Vás zklamat, co se týče jeho národnosti. Měl by být ze Slovenska, ale je vlastně ze Slovinska. Ale nám to nevadí, my Češi ho bereme jako vlastního se Slovákama. Navíc Slováci dodali základ, takže proudí jím velice spřízněná krev. Jedná se o slovenský sporťák K – 1 Attack. V Česku ho někteří fandové poznají, protože jezdí u nás na okruzích pod značkou Praga. Ale proč je tu pořád to Slovinsko ? Protože ho člověk, jménem Tushek předělal na první Slovinský supersport a dal mu vše co chcete. Dveře co se otevírají jako nůžky, zajímavou váhu 1 133kg a motor z Audi. Ano je to motor z Audi, ale jedná se o 4,2 FSI + pneumatiky Pirelli = rychlost přes 310km/h a trvá jen 4 vteřiny než se dotkne ručička na tachometru čísla 100. Na Slovensko/Slovinský model docela zajímavá čísla. Design mi přijde agresivní a díky ostrým řezům, působí vůz velice rychle. Zepředu Vám připomene Ascari a Lamborghini Gallardo. Zezadu zase Ferrari F430 a Gumpert. Zevnitř si zase všimnete designu palubky příbuzného s Aventadorem. Je to velice rozporuplné auto, které Vás chce zaujmout více než designem.
Chce Vás chytit hlavně tím, jak to všechno klape dohromady, jak vlastní šasi spolupracuje s motorem z Audi, jak pneumatiky na Ferrari přenášejí sílu na asfalt. Hlavní je jeho odkaz. To by mělo být závodění. Se Zenvem ho nemůžeme srovnat. Zenvo je dle údajů rychlejší a bylo by asi i bez nich, protože Tushek Renovatio T500 ještě neexistuje. Je to prototyp (funkční). Nicméně, pokud má v sobě pan Tushek odhodlání, a staví T500 aspoň trochu, jak jsem psal předtím. nemusíme slyšet o Tushek Renovatio T500 naposledy. A já myslím, že rozhodně nebudeme.
Váš Petr „Grip Stig“ Horáček