FAT BOY se proháněl na Slovensku, kdo ho řídil?
Senica – Buggyra zahájila plánovaný velký testovací program pro Dakar 2015. V drsných podmínkách rozsáhlého vojenského areálu ve slovenské Senici v uplynulých dnech proběhly úvodní ostré zkoušky závodní techniky, která po letošním ročníku nejtěžší dálkové soutěže světa doznala prvních úprav. Cíl je jasný – vyvinout ještě odolnější a rychlejší speciál pro dálkové rally.
Vojenský výcvikový prostor Záhorie nabízí simulaci opravdu extrémních podmínek. „Senica je velká rozbíječka, ale čím horší podmínky panují na cvičišti, tím lépe je pak na bojišti. V tomto případě to platí doslova. Technika tu trpí vskutku enormně, ale když tohle vydrží, tak pro nás jen dobře,“ pronesl pilot Martin Kolomý s tím, že takové podmínky, jaké panují v testovacím prostoru na Slovensku, jsou při dakarských etapách zhruba jen ze tří procent.
Tým TATRA BUGGYRA Racing se na letošním Dakaru musel potýkat s řadou komplikací, a proto se ihned po návratu techniky rozjel v technologickém centru v Roudnici nad Labem dvousměnný provoz, aby se stejný scénář už nikdy neopakoval. Závodní Fat boy je sice ve fázi před totální repasí, ale dle technického ředitele týmu Robina Dolejše je nutné provést zátěžové testy před implementací nových technologických prvků a zmapovat cykly životnosti jednotlivých komponentů. „Máme spoustu informací z Dakaru, ale chceme si je ověřit a mít hlavně s čím porovnat dříve, než je nasadíme do závodu. Proto je potřeba je zkoušet ještě před repasí. Teď bude na programu analýza všech dat, která nás posune dál i při stavbě dalších závodních speciálů,“ hodnotil testování Ing. Robin Dolejš.
David Vršecký, kterého koncem března čeká první okruhové testování v Mostě se jako konstruktér podílí i na stavbě dakarských vozů. Jeho testování ale bylo v ohrožení. „Nebylo mi úplně nejlépe, ale jsem rád, že jsem nakonec mohl dorazit. Je to samozřejmě úplně jiné než okruhy, ale ta úroveň a profesionální přístup nejen k technice, ale i k testování, se tomu čím dál více přibližuje. Jdeme správným směrem a to je důležité. Věřím, že to bude stejné i na okruzích. To se ostatně brzy ukáže,“ usmál se David Vršecký. V Senici se v závodní tatře mimo Martina Kolomého a Davida Vršeckého proháněli i další jezdci, které si zatím tým nepřeje jmenovat. „Není novinkou, že stavíme druhý závodní speciál pro Dakar 2015. Post jezdce je ale do uzavření smlouvy obchodním tajemstvím. Navíc není vyloučeno, že těch vozů přibude ještě víc. Na další informace si budete muset počkat a to minimálně do začátku dubna,“ komentoval budoucí jezdecké složení manažer týmu Jan Kalivoda.
Poukazoval tak na zveřejněnou video-upoutávku z testování, která slibuje více již 7. dubna 2014.