Neuville: Potřebujeme čas [rozhovor]
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/12/0001-86845-KNL5Hna_aYPbLHqUVjZnnQ.jpg)
Vycházející hvězdy rally sportu jsou posádka č. 1 korejského výrobce. Nicméně oba Belgičané vědí, že sezóna 2014 bude především testovací a vývojová nového i20 WRC, na kterém tým pracuje teprve od začátku tohoto roku.
Rozhovor vyšel ve švýcarském deníku 20min.ch a má maličkost si Vám ho dovolila přeložit.
Co si myslíte o své budoucnosti v Hyundai Motorsport?
Thierry Neuville : Já jsem pozitivně překvapen, s ohledem na tak krátkou dobu jakou se tým vyvíjel, nemám žádné pochybnosti o konkurenceschopnosti jak vozu tak i týmu .
Nicméně , v roce 2014 nejsou cíle ambiciózní …
Nicolas Gilsoul : Musíme dojíždět a sbírat body , to je cíl který si dáváme . Jsme teamová jednička a nechceme nikoho zklamat.
Nakonec , je to dobré , ale stále dobrý výsledek je lepší , že jo ?
T. N. : Hyundai začíná od nuly . Tým je stále ve vývoji a my lidé se musí naučit spolupracovat . Pro nás rok 2014 bude rokem příprav .
Není to trochu frustrující ?
T. N. : Není vyloučeno, že se můžeme vyhrát nebo sbírat vavříny v druhé půlce sezóny . Ale je před námi tvrdá práce na kterou potřebujeme čas. Kdybychom vyhráli, bylo by to pro nás jistě lepší. Možná jsme trošku frustrovaní. Ale konec letošní sezóny se nám opravdu povedl. A já jsme spokojený.
Pořád Vám uniká první vítězství ve WRC ..
T. N.: Byli jsme blízko, např. Rally Deutschland či Rallye de France. Jsem trpělivý, vím že to přijde ve správný čas .
Jaká byla první konfrontace s i20 WRC ?
N. G. : Bylo to obtížné a velice zajímavé (smích ). Byli jsme ve Vosges . Za rozbřesku, teplota klesla pod nulu a na silnici byl led . Takže jsme museli jet hned na hrotec.
Jaký je rozdíl mezi poloprofesionálním týmem (M-Sport) a továrním, změnil se Vám život
N. G. : Nemůžu si na nic stěžovat v našem bývalém týmu. Ale rozdíl peněz a ambicí byl jasný. Navíc Hyundai je multikulturní tým. Členové jsou osmnácti různých národností. Vzájemně se doplňují a každý člověk přináší jeho podhled na věc, je to opravdu zajimavé.
Z vaší strany se však změnilo vše …
N. G. : Ne tak docela. S námi do teamu přišel náš inženýr Paul Murphy a také náš fyzioterapeut.
Vzhledem k tomu že vaše výsledky za Ford byly skvělé, bylo to obtížné odejít do Hyundaie?
T.N. : Řekněme, že jsem hodně dlouho přemýšlel. Připojit se k Hyundaii nám umožňuje koukat dopředu a to je to co je pro mě prioritou. Věřím, že jsem se rozhodl správně.
Jak dlouho zůstanete v Hyundaii?
T.N. : Dohoda se vztahuje na několik let. Pokud chci porazit rekord Sebastiena Loeba budu potřebovat smlouvu nejméně na desetiletí (směje se).
Chcete-li vyhrát více titulů než Loeb, musíte nejdříve porazit Sebastiena Ogiera ..
T.N. : Podařilo se nám s ním několikrát držet krok. Věřím, že v roce 2014 se zázemím, které máme k dispozici, bychom měli mít ještě větší šanci ho porazit.
Jaké jsou vaše nejbližší plány?
T.N. : Příští týden máme první ostrý test. Těším na i20 WRC v ostrých podmínkách. Jinak já toužím po trochu klidu. Zejména proto, že mám před sebou náročnou sezónu a nebudu doma skoro 300 dnů.
To znamená, že už nebude startovat na jiných závodech mimo mistrovství světa. Např. v Belgii?
T. N.: Nevím, ale bude to velmi obtížné. Určitě najdeme další možnosti jak se vidět s našimi fanoušky.
V roce 2012 a 2013 jste v Monte Carlu havarovali. Je to tlak?
N. G. : Začněte se s novým vozem a to na nás klade trochu větší tlak. Ale taky nám to může pomoci, rozhodně nechceme začít sezonu s nulou.