Smolensk: Potvrdit vydobyté pozice – Buggyra
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/07/Buggyra_041.jpg)
Po velmi vydařeném představení na Nürburgringu, ve kterém David Vršecký porazil mimo jiné dvojici Östreich – Kiss na speciálech MAN, čeká na truckery již tento víkend boj o body na okruhu Ruské kolo ve Smolensku.
Osvědčená technika
Přestože se zejména jihoevropským šéfům logistik dělají v souvislosti s přesunem do Smolenska mžitky před očima, David Vršecký se na okruh docela těší. „Jako jezdec a konstruktér v jedné osobě jsem vyhrál hned při ruské premiéře v roce 2010 první super pole. O rok později jsme s Chrisem Levettem slavili ve Smolensku premiérové vítězství v Poháru konstruktérů. A i když to loni nebylo pocitově nic moc, neodjel jsem bez poháru a slušných bodů,“ vzpomíná David Vršecký. Kromě toho Smolensk, přesněji řečeno nový asfalt na kruhu ukázal hned v sezóně 2010, že ne všechny týmy si počínají při výběru pneumatik podle pravidel. „Prostě to některým jezdcům najednou nejelo tak skvěle, jako tomu bylo v předchozích závodech.“
Na opravdu horké ruské půdě (lze očekávat tropická vedra) se David představí s prakticky stejným strojem, který se osvědčil na Nürburgringu. Vzhledem k časovému presu vlastně ani jiná možnost nebyla možná. „Z Německa jsme se vrátili v pondělí večer, po necelém týdnu se jelo hned do Ruska. Udělali jsme běžnou údržbu a připravili nezbytné náhradní díly. S nastavením by neměl být problémy, dat máme z minulých tří ročníků požehnaně,“ tvrdí technický ředitel týmu Robin Dolejš.
Cesta dlouhá
V pondělí ráno vyrazili mechanici s oběma Buggyrami (na domácí půdě bude pochopitelně startovat i Juri Jegorov) směr Smolensk. Do Zilupe, města na lotyšsko-ruské hranici dorazili po průjezdu Polskem, Litvou a Lotyšskem ve středu ráno. „Nic moc cesta. Ještě horší, než místní komunikace, které postrádají evropský rozměr, jsou ale průtahy na hranicích. Vzhledem k tomu, že Lotyšsko tvoří hranice Evropské unie s Ruskem, si obě strany potrpí na formalitách. Ještě, že je to za námi,“ oddechl si šéf mechanik, Vojta Loupal. Po dobu komunikace s celníky se jednalo i o další cestě. „Už jsme se dohodli. I když ruská strana nevypravila žádný doprovod, pojedeme v konvoji. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme na okruhu někdy ve
čtvrtek. V pátek jsou na řadě volné tréninky, takže se pustíme hned do stavby depa.“
Jasný cíl
Řečeno tenisovou mluvou, bude David ve Smolensku obhajovat 104 bodů, navíc v každém z předchozích tří ročníků překonal hranici 30 bodů. Nutno říci, že na žádném z okruhů nemá Vršecký za poslední tři roky tak dobré statistiky. Nelze se proto divit, že letos by rád na výsledky z Ruska navázal. „Po první polovině šampionátu jsem na tom dobře. Jak ukazuje dosavadní průběh šampionátu, se srovnání s předchozími sezónami se body dělí mezi větší počet jezdců. Minimálním cílem je udržení pozice nejlepšího jezdce mimo elitní kvarteto MAN. Samozřejmě, pokud se bude dařit stejně, jako na Nürburgringu, nebudu se vůbec zlobit,“ uvedl David Vršecký.
Stav ME tahačů před závodem ve Smolensku:
1. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 210, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 198, 3. Markus Östreich
(Německo/MAN) 166, 4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 152, 5. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 149, 6.
Adam Lacko (Česko/Renault) 116