Buggyra na RedBull Ringu 2013!!!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/07/DSC_3074-kopie_resize.jpg)
Sobota: Snad to vyjde zítra
Po deseti letech se nejrychlejší truckeři starého kontinentu vrátili do Rakouska. Čtvrtý podnik Evropského šampionátu tahačů se uskutečnil na nově zrekonstruovaném okruhu Red Bull Ring, v minulosti známém pod názvy Zeltweg a A1 Ring.
Páteční trable
Na pořadu úvodního dne prodlouženého víkendu byl volný hodinový trénink, v jehož průběhu vozili jezdci novináře, v pozdních odpoledních hodinách pak byly na řadě dva volné tréninky. Hodinovky se ovšem David nezúčastnil. Důvod? Trable s motorem. „Auto nejelo ani zdaleka podle mých představ. Proto jsme se rozhodli hned na úvod pro radikální řez v podobě výměny motoru. Chci být na zítřek 100% připraven,“ prohlásil roudnický trucker. Leč, jak se posléze ukázalo, ani výměna agregátu problémy zcela nevyřešila.
V prvním volném tréninku ztratil David na nejrychlejšího Kisse přes dvě sekundy. A přestože ve druhém tréninku podstatně zrychlil, o spokojenosti se nedalo hovořit: „Z Roudnice vyjíždí dodávky s potřebnými komponenty. Mechanici toho v noci asi moc nenaspí, ale tak už to někdy v našem sportu chodí.“
Průměrné super pole
Mechanici měli o „zábavu“ postaráno do čtvrté hodiny ranní, v sedm hodin dorazil na okruh i Robin Dolejš. Technický ředitel Buggyry se totiž předchozí den účastnil v Moskvě slavnostního zahájení Silk Way Rallye, na které má Buggyra díky „účasti“ motorů Gyrtech pod kapotami speciálů Tatra a Liaz několikanásobné zastoupení. O pár hodin později David po warm upu konstatoval prospěšnost změn. „Auto jede podle mých představ, mám radost už kvůli klukům.“Dobrá nálada neopouštěla Davida ani po úvodní měřené dvacetiminutovce, do super pole totiž postoupil třetím nejrychlejším časem. V souboji elitní desítky si ale o tři příčky pohoršil. „Potvrdilo se to, co jsem předpokládal. Na okruhu, který má ve srovnání s těmi klasickými poloviční délku, se osm jezdců vešlo do jediné sekundy,“ konstatoval v cíli. „Musím se podívat na data, není mi totiž jasné, proč jsem alespoň nezopakoval čas z warm upu. V závodě nás ale čeká dvacet kol, stát se může všechno.“
Rošády v cíli
Vše podstatné se z Davidova pohledu odehrálo v pohárovém závodě již v jeho samotném úvodu. Po startu šel před Bösigera, vzájemný souboj s Östreichem ovšem vyzněl v neprospěch našeho jezdce, který se záhy propadl na desáté místo. Během první poloviny závodu se pak David dostal před Bösigera, Janiece a Blaiseho na sedmé místo a v boji o šestou příčku na něj čekal známý jezdec – obranář Mäkinen. „Opravdu jsem se snažil ze všech sil, ale Fin byl hodně přede mnou. Škoda, že to nevyšlo,“ litoval David, kterého nakonec v cíli dělily o Mäkinena necelé dvě desetiny. „Po warm upu jsem čekal, že to bude minimálně o
dvě místa lepší. Na druhou stranu mám za sebou tři vítězné souboje a do závodu s hendikepem odstartuji z první řady. Možná se potvrdí, že každé zlo může být k něčemu dobré.“ Nakonec ale bylo všechno jinak. Lacko byl totiž penalizován deseti sekundami. David si tak o jedno místo polepšil, zároveň však ztratil výhodné postavení na startu.
Ani nevím jak…
Ani start do druhého závodu nevyšel Davidovi zdaleka optimálně. Před ním jedoucí Janiec zaspal, takže se David dostal do presu mezi něj a rozjetého Östreicha. „Markus se nacpal mezi mě a zeď a pak se to nějak semlelo, abych pravdu řekl, ani nevím jak,“ popisoval úvod závodu, po kterém se propadl na osmé místo. Ke konečné šesté pozici se David paradoxně propracoval po penalizacích právě Janieca a Östreicha. „Je správné, že bylo spravedlnosti učiněno zadost, na druhé straně jsem přišel o možnost bojovat o stupně vítězů. Nevím, jak jiní jezdci, ale já jsem přijel do Rakouska závodit. Snad bude zítra lépe,“ řekl.
Neděle: Velký triumf na závěr
Přestože se Davidovi obě úvodní nedělní představení nevydařila podle jeho představ, v závěrečné jízdě se předvedl v plné síle a slavil zasloužené vítězství.
Klasické super pole
Start do druhého dne rakouského závodního víkendu Davidovi vyšel, v měřeném tréninku zajel pátý nejrychlejší čas. „V této fázi, stejně jako včera, docela spokojenost. Uvidíme, jak se bude vyvíjet super pole,“ uvedl David Vršecký před začátkem klání nejrychlejší desítky. V něm se držel celu dobu na pátém místě, když dosahoval časů, blížících se včerejšímu rychlostnímu maximu. V posledním kole se ovšem před něj dostal mocně finišující Markus Bösiger. „Je to škoda. Na druhou stranu mám radost z toho, že Östreich vyhrál super pole, takže snad nehrozí takové postartovní komplikace, jako tomu bylo včera. I když nevylučuji, že odstartuji tak dobře, že se během několika zatáček prvního kola dostanu na jeho úroveň,“ dodal Vršecký se smíchem.
Nešťastná sedmička
Číslo sedm bývá ve většině případů spojováno se šťastnými událostmi. V případě Davida ovšem platila výjimka potvrzující pravidlo. Vzápětí po startu se totiž stal šestý Vršecký součástí vláčku, který kromě něj tvořili pátý Bösiger a sedmý Lacko. „Markusovi to moc nejelo, ale defenzívu zvládl velmi dobře. A zezadu se na mě tlačil Adam,“ popisoval David převážnou část závodu. Těsně před cílem inkasoval od Lacka ránu a propadl se na sedmé místo. „Řeknu k tomu asi tolik. Adam mě na brzdách trefil, opravdu jsem s tím nemohl nic dělat. Kdo chce vědět více, ať se podívá na obrazový záznam.“
Konec hodně dobrý
Před začátkem posledního závodu čekalo na Davida překvapení. Tým MKR Technology na něj podal jménem Adama Lacka protest proti blokování v předchozí jízdě. „Minule jsem někoho vystrčil a trefil, aniž došlo k sebemenšímu kontaktu. Teď můžu podle někoho za to, že jsem dostal ránu zezadu. Začínám z toho mít docela legraci,“ řekl David před začátkem jízdy. Hned v jejím úvodu šel do čela a už před sebe nikoho nepustil. Nejdříve setřásl bez větších obtíží Markuse Bösigera, v posledních kolech pak uhájil s přehledem náskok před Norbertem Kissem. „Buggyra vyhrála v Rakousku poprvé, pohár věnuji mechanikům, kteří dřeli do úmoru. S ohledem na to, co všechno se tady dělo, jsem docela spokojený.“