GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test BMW 230e xDrive Active Tourer (2023)

Test BMW 230e xDrive Active Tourer (2023)

By Dominik Vlk
31.12.2023
114
0
Sdílet:

Součástí řady 2 od BMW jsou opravdu různorodé vozy. Spadá sem totiž malé kupátko, čtyřdvéřové Gran Coupé a také MPV Active Tourer. Právě poslední zmíněný mnichovský model dorazil do redakční garáže na test, takže se na něj pojďme podívat…

BMW 2 Active Tourer se aktuálně nabízí již v druhé generaci. Nový model si do velké míry zachovává pro někoho kontroverzní vzhled původního provedení. Za sebe ale musím říct, že se vzhledem Active Toureru nemám jakýkoliv problém. Obzvláště když je toto BMW vybaveno M sportovním paketem, pěknými 18palcovými koly a lakem Skyscraper Grey jako testovaný vůz. Mimochodem, pokud se ptáte, kde je větší dvojče Gran Tourer, tak to se druhé generace nedočkalo a jeho výroba byla ukončena.

Pod kapotou nové řady 2 Active Tourer, která stejně jako předchůdce stojí na platformě UKL2 a je tedy primárně předokolkou, se může nacházet benzín, diesel i plug-in hybrid. Pro všechny motorizace přitom platí, že spolupracují se sedmistupňovým automatem a vybrané verze jsou k mání i s pohonem všech kol xDrive.

Do redakční garáže přijelo na test mnichovské MPV v plug-in hybridní verzi 230e xDrive, což je vůbec nejvýkonnější provedení, které disponuje opravdu solidním celkovým výkonem 326 koní. V prodeji je mimochodem i slabší plug-in hybrid, který má 245 koní. Obě PHEV verze disponují pohonem 4×4 – o pohon předních kol se stará spalovací motor a o pohon těch zadních elektromotor. V případě testovaného provedení má benzínový tříválec výkon 150 koní a elektromotor 177 koní. Baterie vozu má poměně velkorysých 14,2 kWh, takže v městském provozu najedete v pohodě 60 kilometrů čistě na elektřinu. Při využití wallboxu či veřejné dobíjecí stanice znovunabijete akumulátor za 2,5 hodiny. Rychlodobíjení řada 2 nenabízí. Z domácí zásuvky pak nabití pohodlně zvládnete přes noc. Pokud tedy můžete nabíjet doma (či v práci), tak většinu jízd zvládnete bez spalovacího motoru.

Když ale motor probudíte k životu a zvolíte sportovní režim, tak se začnou dít neuvěřitelné věci a vy začnete mít problém uvěřit tomu, že sedíte v plug-in hybridním MPV s tříválcem. BMW 230e xDrive umí totiž vystřelit z nuly na sto už 5,5 sekundy a ani ve vyšších rychlostech rozhodně neztrácí dech. Poslouchá přitom na slovo a bleskurychle, což je zásluha výkonného elektromotoru a celkově dobře naladěného plug-in hybridního ústrojí. K tomu všemu máte k dispozici také perfektní podvozek, který skvěle drží stopu a chová se naprosto předvídatelně, ale zároveň není přehnaně tvrdý. Pomyslnou třešničkou na dortu pak je, že i brzdám a řízení není co vytknout. Jezdit s tímto plug-in hybridem je prostě radost.

Když ale naopak budete jezdit v klidu, tak se vám 230e xDrive odmění vynikající hospodárností – kombinovanou spotřebu benzínu při vybité baterii není problém držet okolo 6 l na 100 km. Plug-in hybridy od BMW dlouhodobě patří k mým nejoblíbenějším a řada 2 mi zase ukázala proč to tak cítím. Velkou pochvalu si BMW zaslouží i za to, že plug-in hybridní verze má normálně velkou 47 litrovou nádrž.

Druhá generace Active Toureru dostala také nový interiér, jehož dominantou je dlouhý pás obsahující dvojici displejů. Ten před řidičem, který nahrazuje klasické budíky, má 10,25 palce a středový displej multimediálního systému má pak dokonce 10,7 palce. Na obou displejích běží BMW Operační systém 8, kterému někteří vyčítají, že je příliš složitý, ale za mě stále platí, že BMW má jeden z nejlepších systémů, který můžete mít. Samozřejmě, že s tím, jak v autě přibývá počet funkcí a čím dál více se toho ovládá skrze infotainment, celý systém bobtná a už není tak přehledný jako dříve, ale s tím se nedá nic dělat. Zajímavostí je, že v řadě 2 chybí tradiční otočný joystick a středový displej se ovládá výhradně dotykem. Displej před řidičem se pak pochopitelně ovládá tlačítky na volantu.

Samozřejmostí je špičková výbava, která obsahuje takové věci jako audio systém Harman/Kardon, head-up displej, adaptivní LED světlomety, bezklíčové odemykání a startování či pokročilé jízdní asistenty. Ocenit musím také to, že tu ta výbava nejen je, ale také perfektně funguje.

Kombinace Aclantary a umělé kůže Sensatec Black s modrým prošíváním pak dělá z vnitřku testovaného vozu opravdu pěkné místo k životu. A jak zvládá toto BMW roli rodinného MPV? Sice nemám zatím děti, ale troufnu si říct, že velmi dobře. Kabina vozu je prostorná, má dostatek odkládacích prostor a zavazadlový prostor má sice průměrných 406 litrů v základním uspořádání, ale disponuje velkým nakládacím tvorem a praktickým tvarem.

Nové BMW řady 2 Active Tourer nabízí vynikající jízdní vlastnosti, luxusní a praktický interiér a celkově mu vlastně není co vytknout. Testovaná plug-in hybridní verze 230e xDrive pak nabízí možnost ekonomického provozu na krátkých vzdálenostech, ale i zajímavé svezení ve sportovním režimu. Základní cena řady 2 Active Tourer je 807 300 Kč (provedení 218i). Testovaná nejsilnější plug-in hybridní verze pak stojí nejméně 1 206 400 Kč. To nejsou malé peníze, ale na druhou stranu se bavíme o všestranném a prémiovém voze…

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 499 ccm
Výkon motoru 110 kW
Celkový výkon 240 kW
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace

0,8 až 0,9

Výkony
Max. rychlost 205 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 5,5 s
Převodovka
automatická sedmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 386 mm
Šířka 1 824 mm
Výška 1 570 mm
Rozvor 2 670 mm
Objem nádrže 47 l
Pohotovostní hmotnost 1 920 kg
Previous Article

Test Opel Zafira-e Life L 75 kWh ...

Next Article

Nedostavěné dálnice ekonomicky brzdí Česko, kvalitou silnic ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také