Test MG ZS 1.5 DVVT (2023)

Znovuzrozené MG, které je v rukou čínské společnosti SAIC Motor, vstoupilo v červnu 2022 na trh se dvěma modely. Menším crossoverem ZS a větším SUV, které přišlo nejdříve v plug-in hybridní variantě EHS a později i v benzínové verzi HS. Dnes už na tuzemském trhu značka prodává také elektromobil MG 4 a brzy přibude i elektrické kombi MG 5. Já se však dnes budu věnovat crossoveru ZS, který dosahuje největších prodejů. A ono se není čemu divit. Za 444 940 Kč (nedávno to bylo ještě o 20 000 Kč méně) totiž dostanete poměrně dobré auto. Zajímá vás více? Tak čtěte dál.
MG ZS má na délku 4 323 mm, na šířku 1 809 mm a na výšku 1 653 mm. Mezi jeho konkurenty patří Škoda Kamiq či Dacia Duster. I když design MG ZS nepřináší nic převratného, tak je to crossover s líbivými a moderními tvary, který vám rozhodně nebude dělat ostudu.
O pohon MG ZS se může starat jeden ze dvou benzínových motorů – menší přeplňovaný tříválec s výkonem 82 kW a větší atmosférický čtyřválec o výkonu 78 kW. Paradoxně ten větší motor tvoří základ nabídky a spolupracuje s manuálním pětikvaltem, zatímco tříválec může mít šestistupňový manuál či automat.
Výbavy jsou pak v nabídce celkem čtyři – Essential, Emotion, Elegance a Exclusive. První dvě mají vždy slabší motor a druhé dvě vždy ten silnější. Pokud chcete automat, nemáte jinou možnost než vzít nejvyšší výbavu. Už základní výbava nabízí 6 airbagů, přední Bi-LED světlomety, zadní parkovací senzory, klimatizaci, tempomat či multimediální systém s podporou Apple CarPlay/Android Auto. Za zmínku ještě stojí, že MG ZS je k mání v 6 barvách a všechny jsou bez příplatku.
Moje testované stříbrné auto je za mě v té nejideálnější specifikaci vůbec. Má základní výbavu Essential s atmosférickým čtyřválcem, takže nabízí ten nejlepším poměr ceny a výkonu.
Základní pohonná jednotka se pyšní velmi kultivovaným projevem a nízkou spotřebou okolo 7 až 8 l na 100 km. Výkon 106 koní sice není moc, ale na běžné ježdění stačí. Vzhledem k tomu, že se jedná o atmosférický motor, tak si je potřeba zvyknout na to, že čtyřválec musíte poměrně často vytáčet do vyšších otáček. S pětistupňovou manuální převodovkou se vcelku dobře pracuje a výhrady nemám ani k brzdám. Stejně tak i řízení naprosto odpovídá kategorii a ceně vozu. Podvozek nabízí celkem slušný komfort a nejvíce mu vyhovuje klidná jízda. Rychlejší průjezd zatáčkou či celkově snaha o svižnější jízdu mu úplně nesvědčí. MG ZS se totiž při dynamičtější jízdě začne docela dost naklánět a ztrácet přilnavost. To se ale bavíme o jízdním stylu, na který prostě není tento crossover určený a pravděpodobně s ním tak žádný jeho majitel nikdy nepojede.
Interiér MG ZS překvapí moderním designem, relativně kvalitními materiály a dobrým zpracováním. Velmi solidní je rovněž rozložení ovládacích prvků a logika ovládání celého vozu. Stěžovat si rozhodně nelze ani na obsáhlost základní výbavy. Jen je škoda, že multimediální systém je tak hrozně pomalý. Snad tento nedostatek někdy MG vyřeší. Naopak mi vůbec nevadí, že auto v základní výbavě má klasické analogové budíky a startuje se postaru klíčkem. Skvělá je i prostornost vozu a proto si zcela vážně dokážu představit, že ZS bude jediným vozem v rodině. Zavazadlový prostor má pak objem slušných 448 litrů.
MG ZS 1.5 DVVT ve výbavě Essential za 444 940 Kč nabízí hodně muziky za málo peněz. Za velmi zajímavou cenovku totiž dostanete fungující crossover s úsporným motorem, fajn jízdními vlastnostmi a slušným interiérem, který má vše potřebné. Pokud tedy hledáte normální auto za přijatelnou cenu, tak si určitě dojděte MG ZS vyzkoušet. A pokud byste snad měli k nové značce nedůvěru, tak nezapomeňte, že automobilka nabízí záruku 7 let a o import do České republiky se stará zavedená společnost se zkušenostmi v automotive.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 498 ccm |
Max. výkon | 78 kW |
Max. točivý moment | 141 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 6,6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 175 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10,9 s |
Převodovka | |
manuální pětistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 323 mm |
Šířka | 1 809 mm |
Výška | 1 653 mm |
Rozvor | 2 557 mm |
Objem nádrže | 48 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 239 kg |