GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Škoda představuje Enyaq RS iV konečně i v praktičtější verzi

Škoda představuje Enyaq RS iV konečně i v praktičtější verzi

By Dominik Vlk
26.10.2022
141
0
Sdílet:

Do rodiny sportovních modelů RS značky ŠKODA přibyl druhý elektromobil. Model ENYAQ RS iV, který navazuje na už prodávaný typ ENYAQ COUPÉ RS iV. Nový ENYAQ RS iV přináší obdobné parametry a vlastnosti, jako model COUPÉ, navíc v praktické karoserii SUV.

Novinka se chlubí nejvyspělejší technikou platformy MEB a zároveň je společně se sourozencem nejvýkonnějším sériovým vozem v historii značky ŠKODA. ENYAQ RS iV totiž pohání stejná dvojice elektromotorů jako provedení COUPÉ. Tato sestava dává vozu pohon všech kol a systémový výkon až 220 kW, díky kterému například ENYAQ RS iV zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost je 180 km/h, tedy o 20 km/h víc než u ostatních provedení této řady. Řidiči si maximálně užijí vysoký točivý moment 460 Nm už od prakticky nulových otáček. To přináší skvělé dynamické jízdní zážitky.

Zároveň však ENYAQ RS iV slibuje díky baterii s kapacitou 82 kWh a špičkové aerodynamice (součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,265) dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití. Jednou z cest k této kombinaci vynikajících jízdních zážitků a skvělé efektivity pohonu je i snížený podvozek, kterým ENYAQ RS iV disponuje. Vpředu umožnilo sportovní naladění snížení o 15 milimetrů, vzadu o 10. Snížený podvozek prospívá aerodynamice a zároveň dává řidiči větší kontrolu nad vozem i lepší zpětnou vazbu.

Stejně jako u modelu ENYAQ COUPÉ RS iV ani u provedení ENYAQ RS iV neznamenají jízdní zážitky žádné kompromisy pro praktičnost vozu. Ta je v tomto případě ještě zdůrazněna konvenčně tvarovanou SUV karoserií, ve které se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 585 litrů, tedy o 15 litrů víc než u kupé. Po sklopení zadních sedadel pak nabídne ENYAQ RS iV přepravní kapacitu pro až 1 710 litrů nákladu.

Praktickou stránku podtrhuje pohonné ústroji vozu a ekosystém, který ŠKODA buduje v oblasti služeb nabíjení. Baterii modelu ENYAQ RS iV lze z 10 na 80 % nabít za 36 minut a to díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW. Novinkou je funkce Plug & Charge, která umožňuje na podporovaných nabíječkách automatické zahájení nabíjení bez nutnosti aktivace v aplikaci nebo autorizační kartou. Majitelé modelu ENYAQ RS iV mohou nadále využívat všech výhod služby POWERPASS s více než 350 000 nabíjecích míst po celé Evropě. ŠKODA AUTO také zákazníkům nabízí i další řešení, například instalaci domácích wallboxů.

Coby vrcholný model řady ENYAQ iV nabídne provedení ENYAQ RS iV pochopitelně bohatou výbavu se spoustou pokročilých prvků v základní výbavě. Zákazníci tak standardně získají 20palcová aerodynamická kola, volitelně pak mohou mít kola 21palcová. ENYAQ RS iV má standardně prosvětlenou masku Crystal Face se 131 diodami, standardem jsou i Matrix-LED přední světlomety. Nechybí samozřejmě bohatá sestava asistenčních systémů a špičkových bezpečnostních systémů, včetně až devíti airbagů. ENYAQ iV se chlubí jedním z nejlepších hodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP, oblasti ochrany posádky získal vůz hodnocení 94 %, v ochraně dětí špičkových 89 %.

V případě interiéru si mohou zákazníci vybírat ze dvou provedení. Volba Design Selection RS Lounge přináší čalounění v černém materiálu Suedia s lemováním a kontrastním prošíváním v limetkové barvě. Verze Design Selection RS Suite má sedadla čalouněná černou kůží, lemování je v šedé barvě a v téže barvě je vyvedeno i kontrastní prošívání.

Základem pro interakci posádky s vozem je palubní systém s velkým 13palcovým dotykovým displejem, řidič pak má k dispozici 5,3palcový Virtuální Kokpit a k tomu může navíc zvolit pokročilý Head-up displej s rozšířenou realitou.

Vnější design pak přináší prvky typické pro vozy RS. Kryty zpětných zrcátek, difuzor, maska chladiče nebo orámování oken mají lesklou černou barvu, nechybí červená odrazná linka v zadním nárazníku, nebo třeba typická loga RS. Exkluzivně u provedení RS si mohou zákazníci zvolit zelenou barvu Mamba, k dispozici jsou ale i veškeré další odstíny z katalogu modelu ENYAQ iV.

Previous Article

Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance (2022)

Next Article

Opel představuje Grandland ve verzi GSe

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také