GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 147 kW DSG 4×4 (2022)

Test Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 147 kW DSG 4×4 (2022)

By Dominik Vlk
29.9.2022
288
0
Sdílet:

Škoda Kodiaq se od loňského roku nabízí v modernizované verzi, kterou poznáte třeba podle přepracované přídě či nových světlometů vpředu i vzadu. Facelift Kodiaqu patří mezi ty méně viditelné, ale za mě to ničemu nevadí, protože největší mladoboleslavské SUV vypadá i 6 let po představení skvěle!

I nadále platí, že je Kodiaq dostupný (kromě standardních výbav Ambition a Style) ve verzích RS, Sportline a Laurin & Klement. Minulostí je naopak varianta Scout, která se v modernizovaném provedení už nenabízí.

Já jsem tentokrát vyzkoušel nejluxusnější provedení Laurin & Klement, které se od ostatních verzí odlišuje chromovanou přední maskou, stříbrnými střešními nosiči či chromovanými lišty kolem oken. Zapomenout nesmím zmínit ani specifická 19 a 20palcová kola a to, že Kodiaq Laurin & Klement má více lakované nárazníky a boční prahy oproti jiným verzím.

Kodiaq Laurin & Klement je v nabídce se třemi motory. Všechny jednotky mají automatickou převodovku DSG a pohon všech kol. Pro příznivce benzínových agregátů je k dispozici motor 2.0 TSI 140 kW. Dieselové motory jsou pak dva – 2.0 TDI 110 kW a 2.0 TDI 147 kW. Stejně jako u všech ostatních verzí a výbav není modernizovaný Kodiaq Laurin & Klement k mání v plug-in hybridní variantě.

Škoda Kodiaq Laurin & Klement před faceliftem versus Škoda Kodiaq Laurin & Klement po faceliftu

Pod kapotou testovaného Kodiaqu Laurin & Klement se nachází silnější naftový dvoulitr TDI s výkonem 147 kW a točivým momentem 400 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,7 sekundy a maximální rychlost 218 km/hod. Naftový motor se chlubí kultivovaným chodem a příjemným dávkováním výkonu. Nejsilnější dieselový čtyřválec navíc zajišťuje Kodiaqu solidní agilitu, přestože apetit motoru je velmi příznivý (testování jsem končil s průměrnou spotřebou 6,5 l na 100 km).

Spolupráce motoru se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je naprosto příkladná – jednotlivé rychlosti auto mění maximálně plynule a rychle. O pohodlí se v testovaném voze stará příplatkový adaptivní podvozek DCC, který v komfortním režimu dělá z Kodiaqa ideálního parťáka na dlouhé cesty. Snad jen krátké příčné nerovnosti by podvozek mohl žehlit lépe. Pokud naopak přepnete podvozek do sportovního režimu, tak je až neuvěřitelné, kolik toho Kodiaq v zatáčkách vydrží. Pochvalu si zalouží i velmi přesné řízení a dobře naladěné brzdy. Zkrátka Kodiaq jezdí neuvěřitelně vyspěle a příjemně. Ať už s ním jedete pár kilometrů po městě, nebo tisíc kilometrů na „jeden zátah“, tak je to příjemný společník.

V interiéru došlo pouze k menší změnám. Všimnout si můžete nového volantu, odlišné grafiky virtuálního kokpitu či vylepšeného ambientního osvětlení. Interiér Kodiaqu Laurin & Klement má pak především odlišná sedadla s perforovanou kůží a výšivkou Laurin & Klement. I po modernizaci má vnitřek Škody Kodiaq poměrně velké množství fyzických tlačítek – zůstal třeba i plnohodnotný ovládací panel klimatizace. Samozřejmostí je u Škody skvělé zpracování, slušné materiály a vynikající ergonomie.

Výbava zkoušeného Kodiaqu Laurin & Klement je pochopitelně velmi bohatá – nechybí adaptivní tempomat, adaptivní světlomety, aktivní udržování v jízdním pruhu, prémiový audiosystém, ambientní osvětlení, vyhřívaný volant, vyhřívané a ventilované sedačky nebo bezklíčkové odemykání a startování. A je nutné říct, že veškerá výbava funguje naprosto perfektně. Jmenovitě musím pochválit bezchybně fungující multimediální systém, a to včetně bezdrátového Apple CarPlay. Zajímavostí ale je, že i verze Laurin & Klement má vrcholný multimediální systém s 9,2palcovým displejem za příplatek 30 tisíc korun. Velkou předností Kodiaqu je také bohatý vnitřní prostor a až sedm míst. V pětimístné konfiguraci je pak k dispozici zavazadlový prostor o objemu neskutečných 835 litrů.

Škoda Kodiaq Laurin & Klement 2.0 TDI 147 kW DSG 4×4 je nesmírně povedené SUV, které se chlubí silným a zároveň úsporným naftovým motorem, pěkně řadící automatickou převodovkou, velmi dobrými jízdními vlastnostmi a precizně vyrobeným interiérem s bohatou výbavou. Ze všeho nejvíce mě na Kodiaqu baví, že z něj máte dojem poctivě a kvalitně vyrobeného vozu, který prostě funguje a hodí se pro každou cestu. Škodovka si za nejluxusnější verzi svého největší SUV pochopitelně nechá adekvátně zaplatit – za Kodiaq Laurin & Klement dáte nejméně 1 223 900 Kč. Ale osobně na mě Kodiaq dělá dojem, že jsou to dobře utracené peníze!

A již brzy se můžete těšit na deník z cesty s Kodiaqem Laurin & Klement za krásami slovinského národní parku Triglav, Toskánka a dalších neuvěřitelných míst v Itálii.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 968 ccm
Max. výkon 147 kW
Max. točivý moment 400 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 6,3 až 6,9
Výkony
Max. rychlost 218 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7,7 s
Převodovka
sedmistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 697 mm
Šířka 1 882 mm
Výška 1 661 mm
Rozvor 2 790 mm
Objem nádrže 58 l
Pohotovostní hmotnost 1 767–1 969 kg
Previous Article

Ford Focus ST může mít nově nastavitelný ...

Next Article

Nová Honda Civic e:HEV se již dostává ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také