Test Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 147 kW DSG 4×4 (2022)


Škoda Kodiaq se od loňského roku nabízí v modernizované verzi, kterou poznáte třeba podle přepracované přídě či nových světlometů vpředu i vzadu. Facelift Kodiaqu patří mezi ty méně viditelné, ale za mě to ničemu nevadí, protože největší mladoboleslavské SUV vypadá i 6 let po představení skvěle!
I nadále platí, že je Kodiaq dostupný (kromě standardních výbav Ambition a Style) ve verzích RS, Sportline a Laurin & Klement. Minulostí je naopak varianta Scout, která se v modernizovaném provedení už nenabízí.
Já jsem tentokrát vyzkoušel nejluxusnější provedení Laurin & Klement, které se od ostatních verzí odlišuje chromovanou přední maskou, stříbrnými střešními nosiči či chromovanými lišty kolem oken. Zapomenout nesmím zmínit ani specifická 19 a 20palcová kola a to, že Kodiaq Laurin & Klement má více lakované nárazníky a boční prahy oproti jiným verzím.
Kodiaq Laurin & Klement je v nabídce se třemi motory. Všechny jednotky mají automatickou převodovku DSG a pohon všech kol. Pro příznivce benzínových agregátů je k dispozici motor 2.0 TSI 140 kW. Dieselové motory jsou pak dva – 2.0 TDI 110 kW a 2.0 TDI 147 kW. Stejně jako u všech ostatních verzí a výbav není modernizovaný Kodiaq Laurin & Klement k mání v plug-in hybridní variantě.
Škoda Kodiaq Laurin & Klement před faceliftem versus Škoda Kodiaq Laurin & Klement po faceliftu
Pod kapotou testovaného Kodiaqu Laurin & Klement se nachází silnější naftový dvoulitr TDI s výkonem 147 kW a točivým momentem 400 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,7 sekundy a maximální rychlost 218 km/hod. Naftový motor se chlubí kultivovaným chodem a příjemným dávkováním výkonu. Nejsilnější dieselový čtyřválec navíc zajišťuje Kodiaqu solidní agilitu, přestože apetit motoru je velmi příznivý (testování jsem končil s průměrnou spotřebou 6,5 l na 100 km).
Spolupráce motoru se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je naprosto příkladná – jednotlivé rychlosti auto mění maximálně plynule a rychle. O pohodlí se v testovaném voze stará příplatkový adaptivní podvozek DCC, který v komfortním režimu dělá z Kodiaqa ideálního parťáka na dlouhé cesty. Snad jen krátké příčné nerovnosti by podvozek mohl žehlit lépe. Pokud naopak přepnete podvozek do sportovního režimu, tak je až neuvěřitelné, kolik toho Kodiaq v zatáčkách vydrží. Pochvalu si zalouží i velmi přesné řízení a dobře naladěné brzdy. Zkrátka Kodiaq jezdí neuvěřitelně vyspěle a příjemně. Ať už s ním jedete pár kilometrů po městě, nebo tisíc kilometrů na „jeden zátah“, tak je to příjemný společník.
V interiéru došlo pouze k menší změnám. Všimnout si můžete nového volantu, odlišné grafiky virtuálního kokpitu či vylepšeného ambientního osvětlení. Interiér Kodiaqu Laurin & Klement má pak především odlišná sedadla s perforovanou kůží a výšivkou Laurin & Klement. I po modernizaci má vnitřek Škody Kodiaq poměrně velké množství fyzických tlačítek – zůstal třeba i plnohodnotný ovládací panel klimatizace. Samozřejmostí je u Škody skvělé zpracování, slušné materiály a vynikající ergonomie.
Výbava zkoušeného Kodiaqu Laurin & Klement je pochopitelně velmi bohatá – nechybí adaptivní tempomat, adaptivní světlomety, aktivní udržování v jízdním pruhu, prémiový audiosystém, ambientní osvětlení, vyhřívaný volant, vyhřívané a ventilované sedačky nebo bezklíčkové odemykání a startování. A je nutné říct, že veškerá výbava funguje naprosto perfektně. Jmenovitě musím pochválit bezchybně fungující multimediální systém, a to včetně bezdrátového Apple CarPlay. Zajímavostí ale je, že i verze Laurin & Klement má vrcholný multimediální systém s 9,2palcovým displejem za příplatek 30 tisíc korun. Velkou předností Kodiaqu je také bohatý vnitřní prostor a až sedm míst. V pětimístné konfiguraci je pak k dispozici zavazadlový prostor o objemu neskutečných 835 litrů.
Škoda Kodiaq Laurin & Klement 2.0 TDI 147 kW DSG 4×4 je nesmírně povedené SUV, které se chlubí silným a zároveň úsporným naftovým motorem, pěkně řadící automatickou převodovkou, velmi dobrými jízdními vlastnostmi a precizně vyrobeným interiérem s bohatou výbavou. Ze všeho nejvíce mě na Kodiaqu baví, že z něj máte dojem poctivě a kvalitně vyrobeného vozu, který prostě funguje a hodí se pro každou cestu. Škodovka si za nejluxusnější verzi svého největší SUV pochopitelně nechá adekvátně zaplatit – za Kodiaq Laurin & Klement dáte nejméně 1 223 900 Kč. Ale osobně na mě Kodiaq dělá dojem, že jsou to dobře utracené peníze!
A již brzy se můžete těšit na deník z cesty s Kodiaqem Laurin & Klement za krásami slovinského národní parku Triglav, Toskánka a dalších neuvěřitelných míst v Itálii.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 147 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 6,3 až 6,9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 218 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7,7 s |
Převodovka | |
sedmistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 697 mm |
Šířka | 1 882 mm |
Výška | 1 661 mm |
Rozvor | 2 790 mm |
Objem nádrže | 58 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 767–1 969 kg |