Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech (2022)


Malé SUV Citroën C3 Aircross je na trhu již od roku 2017 a nelze se proto divit, že automobilka přišla v loňském roce s faceliftem. V čem se modernizované provedení liší? Zvenku si všimnete zejména nové přídě, která dává modelu C3 Aircross hranatější a drsnější ráz, což podle mě vozu velmi prospělo. Testovaný vůz je navíc v zajímavé výbavě C-Series. Tu poznáte podle ozdobných prvků na předním nárazníku, odlišných zpětných zrcátek nebo loga C-Series na předních dveřích.
O pohon modernizovaného Citroënu C3 Aircross se může starat buď benzínový tříválec 1.2 PureTech, nebo naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi. První zmíněný motor je k mání ve dvou výkonových verzích – slabší 81 kW motorizace je spojena s šestistupňovým manuálem a silnější 96 kW verze naopak spolupracuje s šestistupňovým automatem. I naftový agregát je v nabídce ve dvou verzích. A opět platí, že slabší 81 kW provedení je propojeno s manuálně řazenou převodovkou a silnější 88 kW verze s automatem.
Vzhledem k tomu, že Aircross stojí (stejně jako třeba Opel Crossland) na platformě PSA PF1, tak v nabídce chybí elektrifikované verze. Pochopitelně v nabídce není ani pohon všech kol, což ale dnes není nic výjimečného. Absenci pohonu všech kol se snaží Citroën nahrazovat příplatkovým systémem Grip Control, který podle povrchu upravuje naladění vozu pro lepší trakci a zahrnuje také asistenta pro sjíždění kopců. Výbavy jsou v nabídce čtyři. Pokud ale chcete jeden z naftových motorů, tak musíte sáhnout po nejvyšší výbavě Shine.
Pod kapotou zkoušeného vozu pracuje benzínový tříválec ve slabší verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je kultivovaný, výkonu má tak akorát (110 koní a 205 Nm), vyloženě problém není ani se zrychlením (na stovku zrychlí za 10,1 sekundy) a to ani v případě, že je auto naložené. Jako trochu vyšší hodnotím spotřebu okolo 7 až 8 litrů na 100 kilometrů. Šestistupňová manuální převodovka by pak mohla být o malinko přesnější, ale vlastně funguje celkem dobře. Podvozek je komfortní a přijatelně stabilní, přesně jak od Citroënu očekáváte. Výhrady nemám ani k fungování brzd, které se dobře dávkují a jsou dostatečně výkonné.
Interiér Citroënu C3 Aircross dostal v rámci modernizace především až 9palcový displej multimediálního systému. Prostředí systému je přehledné, vcelku rychlé a nechybí podpora Apple CarPlay. Trochu nezvykle na dnešní dobu působí analogové budíky, které ale potěší svou krásnou čitelností. Je ovšem škoda, že alespoň displej palubního počítače není barevný. Pokud se při objednávání vozu rozšoupnete, tak budete mít ve voze i takové hračky jako je bezdrátové dobíjení pro váš telefon, head-up displej, asistent pro hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Interiér Aircrossu se může pochlubit dobrou ergonomií a solidním zpracováním. O pohodlí posádky se starají nová sedadla Advanced Comfort, která jsou vážně skvělá. Celkově se uvnitř žije příjemně. Zajímavou vychytávkou je posuvná zadní lavice, která umí zvětšit zavazadlový prostor až na 520 litrů (ve standardním uspořádání má kufr 410 litrů). Je ovšem nutné dodat, že tento výbavový prvek je k dispozici za příplatek pouze pro nejvyšší výbavu Shine. Mezi prvky na přání, které jsou k mání jen pro výbavu Shine, patří i bezklíčkové odemykání a startování, což mi přijde celkem zvláštní.
Modernizovaný Citroën C3 Aircross je menší stylové SUV, které nabízí neobyčejný design, pohodlí a praktický a variabilní interiér. Já osobně bych sáhnul po dieselové motorizaci s automatickou převodovkou, ale ani testovaný benzínový motor s manuálem není špatnou volbou a je výrazně dostupnější. Mezi nevýhody Aircrossu řadím to, že z některých detailů je zřejmé, že už to není nejnovější model a dále to, že určité výbavové prvky jsou k mání jen za příplatek k nejvyšší výbavě. Cena Aircrossu začíná na 484 900 Kč (výbava Feel). Testovaná motorizace a výbava pak kupce vyjde minimálně na 524 900 Kč. A naftový motor s automatem, který je dostupný výhradně v nejvyšší výbavě Shine, stojí už 634 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 199 ccm |
Max. výkon | 81 kW |
Max. točivý moment | 205 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 5.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 183 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.1 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 160 mm |
Šířka | 1 824 mm |
Výška | 1 597 mm |
Rozvor | 2 604 mm |
Objem nádrže | 45 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 254 kg |