Test Opel Corsa 1.5 CDTI: Skvělé normální auto


Nová generace Opelu Corsa sdílí techniku s Peugeotem 208. Obě automobilky totiž v současné době patří do koncernu PSA. I když tedy tyto dva městské hatchbacky mají hodně společného, tak je naštěstí každý svůj. Opel propaguje novou Corsu s tím, že se jedná o německý vůz. To se sice může zdát jako nesmysl, jelikož auto používá francouzskou techniku, ale je třeba dát automobilce za pravdu, že německý dojem z auta skutečně mám. Všimnout si toho můžete už při zkoumání vnějšího designu. Nová 208 je francouzsky extravagantní a naopak Corsa je německy konzervativní a troufnu si říct, že také nadčasová. Musím také říct, že elegantní design nové Corsy se mi opravdu líbí. A třešničkou na dortu je krásný červený metalický lak s názvem Peperoncino Red.
Pod kapotu Opelu Corsa si můžete vybrat benzínový, naftový a i elektrický motor. První jmenovanou skupinu zastupuje tříválec o objemu 1,2 litru, který může mít 75, 100 či 130 koní. Opel v nabídce udržuje ještě také naftový motor, konkrétně se jedná o 1,5litrový čtyřválec o výkonu 102 koní. A nechybí ani elektrická varianta o výkonu 136 koní s dojezdem až 337 kilometrů. Pro konvenční motory jsou v nabídce hned tři převodovky. Nejslabší benzínová varianta má pětistupňový manuál. Prostředí verze pak může mít manuální šestikvalt, nebo osmistupňový automat, který je zároveň jedinou možností pro nejsilnější benzínovou motorizaci. Naftové provedení spolupracuje výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.
Já jsem vyzkoušel vůz s naftovým čtyřválcem ve výbavě Elegance. K dispozici jsem tak měl 102 koní a 250 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 10,2 sekundy a maximální rychlost je 188 km/hod. Dieselový agregát je velmi příjemným společníkem. Motor je totiž vcelku kultivovaný, pokud ho nedusíte v nízkých otáčkách, tak dostatečně jede a hbitě reaguje a navíc téměř zapomenete jak vypadá čerpací stanice. Agregát je totiž mimořádně úsporný. Týdenní ježdění v relativně svižném tempu jsem zakončil s průměrnou spotřebou 4,5 litru na 100 km. K motoru mám tak jedinou malou výtku – v nižších rychlostech se v určitých otáčkách do kabiny přenáší zřetelný slyšitelný typický chrapot naftového motoru. Dieselový čtyřválec spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, se kterou se dobře pracuje, jelikož je přesná a má správný chod.
Velkou radost mi udělal podvozek. Je opravdu komfortní, ale zároveň stabilní a obratný, takže si i užijete zakroucenou okresku při cestě na chatu. Co vytknout nemám ani řízení, které sice nemá příliš zpětné vazby, ale je přesné. A žádný nedostatek nemají ani brzdy, se kterými se hezky pracuje. Jízdně se nová Corsa opravdu povedla. I když se nejedná o řidičské auto, tak jsem do něj každé ráno rád usedal a užíval si každý kilometr.
Stejná situace jako u designu exteriéru je také v interiéru. Peugeot 208 je extravagantní a má netradiční uspořádání s malým volantem, nad kterým je 3D virtuální kokpit. To naopak testovaný Opel Corsa se pyšní konzervativním vnitřkem s klasickými budíky (můžete však mít i displej), rozumně velkým displejem (lze mít větší) a fyzickými tlačítky pro ovládání klimatizace. Ta je mimochodem v případě testovaného vozu manuální. Stejně tak je třeba pro nastartování otočit klíčkem. Naopak se testovaná Corsa může pochlubit fantastickými IntelliLux LED Matrix světlomety, vyhřívaným volantem či pěkně fungujícím multimediálním systémem s podporou Apple CarPlay. Nový Opel za mě spojuje ideálně dva světy – tradiční interiér s tlačítky a užitečné moderní vymoženosti. A k tomu navíc přidává perfektní rozložení všech ovládacích prvků a více než slušné materiály a zpracování. Pochvalu si také Opel zaslouží za to, že když fyzickým tlačítkem (!) vypnete hlídání jízdního pruhu, tak tento systém zůstane vypnutý dokud to tlačítko zase nezmáčknete. Není tak třeba ho mačkat po každém startu.
Interiér nové Corsy se pak také pyšní skvělou praktičností a prostorností. Vpředu se řidič i spolujezdec usadí bez jakékoliv omezení. Klidně bych jel v Corse tisíc kilometrů na jeden zátah. Velmi příjemné jsou mimochodem i sedačky. Řidič si navíc za volantem najde ideální pozici. Trpět nebudou ani zadní cestující. I když na zadních sedačkách už je samozřejmě znát, že Corsa je malý hatchback. Netradičně malé jsou pak zadní dveře, což zhoršuje nastupování a vystupování. Zavazadlový prostor má objem slušných 309 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedaček až na 1 089 litrů.
Když jsem si šel novou Corsu vyzvednout, tak jsem upřímně netušil, že se mi to auto po týdnu nebude chtít vracet. Vždyť se přece jedná o „obyčejný“ malý hatchback s naftovým motorem, jehož výkon jen těsně přesahuje hranici 100 koní. Jenže Corsa je báječné auto. Líbí se mi na ní vlastně všechno – úsporný naftový motor s dostatečnou dynamikou, perfektní podvozek, elegantní design exteriéru a tradiční a funkční uspořádání interiéru. Jestliže chcete malý hatchback, který v pohodě splní funkci jediného vozu, na nic si nehraje a prostě funguje, tak si vážně jdete novou Corsu vyzkoušet. Na závěr ještě doplním, že testovaná motorizace a výbava stojí aktuálně 429 990 Kč včetně DPH.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 499 ccm |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 3.8 |
Mimo město | 3.1 |
Kombinace |
3.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 188 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10,2 s |
Převodovka | |
manuální šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 060 mm |
Šířka | 1 765 mm |
Výška | 1 435 mm |
Rozvor | 2 538 mm |
Objem nádrže | 41 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 090 kg |