GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4 DSG: Prostě skvělé auto

Test Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4 DSG: Prostě skvělé auto

By Dominik Vlk
23.2.2020
836
0
Sdílet:

Nezdá se to, ale Škoda Superb třetí generace byla představena již v únoru 2015 na autosalonu v Ženevě. A stále když potkáme hezky naspecifikovaný Superb, tak se za ním otočíme. I po několika letech je to pěkné auto. Čas ale letí a škodovka si rozhodně nechce nechat ujet vlak, takže v loňském roce představila facelift stávající generace. I v mladoboleslavské automobilce si evidentně myslí, že design vozu příliš nezestárl, protože změny jsou spíše decentní. Vpředu si můžeme všimnout nového nárazníku a jinak řešených světlometů, které jsou nově vybaveny LED technologií. Zadní čast vozu dostala také nově světlomety s odlišnou grafikou, nápis Škoda a velmi hezký detail v podobě chromované lišty, která propojuje zadní světla. Úplnou novinkou je pak verze Scout, kterou největší model škodovky dostává zcela poprvé.

Změny se odehrály i v nabídce motorů pro Superb. Benzínové jednotky teď zastupuje čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW a 200 kW) a naftové motor 2.0 TDI (110 kW a 140 kW). Pouze motorizace 1.5 TSI a 2.0 TDI (110 kW) jsou k mání s manuálem. Všechny ostatní motorizace jsou vždy vybaveny převodovkou DSG. Pohon všech kol je pak standardem u motoru 2.0 TSI (200 kW) a volitelně je k dispozici u jednotky 2.0 TDI (140 kW). Největší novinku jsme si však nechali nakonec – plug-in hybridní verzi s motorem 1.4 TSI a elektromotorem.

Na první týdenní test k nám dorazil vůz vybavený motorem 2.0 TDI, který je naladěn na 140 kW a 400 Nm. Výkon v našem případě směřuje na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere námi zkoušenému Superbu Combi 8,1 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na 223 km/h. Naftový motor je kultivovaný, řekne si o málo paliva (zhruba 7 l na 100 km) a má dostatek výkonu, který se dobře dávkuje. K motoru tedy nelze mít absolutně žádné výhrady. To stejné platí i převodovce DSG. Ta řadí rychle, bez cukání a bez jakéhokoliv váhání. Ani jízda v koloně jí nedělá problém, což bývá občas kámen úrazu pro DSG. Podvozek Superbu je v našem případě vybaven příplatkovými adaptivními tlumiči, které odvádí skvělou práci. Auto díky nim umí být velmi komfortní, ale stále stabilní a ve sportovním režimu i pak slušně tuhé. Řízení je rychlé a přesné, ale je trochu přeposilované a bez zpětné vazby. Shrnout jízdní vlastnosti nového Superbu lze jedním slovem – vynikající!

Viditelných změn uvnitř není mnoho. Automobilka se totiž zaměřila na detaily – například schránka pro bezdrátové dobíjení mobilu je větší. Výraznější novinky v podobě virtuálního kokpitu a novějšího multimediálního systému škodovka přidala do Superbu už dříve. Oba displeje patří k tomu nejlepšímu, co v autech od běžných automobilek najdete. Škoda sice má ještě novější multimediální systém, který nalezneme v modelech Scala a Kamiq, ale vlastně můžeme být rádi za to, že Superb zůstal u o něco starší verze. Když jsme totiž testovali Scalu, tak se nám její nový systém sice líbil, ale nebyl příliš stabilní. Jedinou nevýhodou staršího systému tak je, že se Superb nemůže pochlubit bezdrátovou verzí systému Apple CarPlay.

Naopak se nový Superb může pochlubit adaptivním tempomatem, který spolupracuje s mapovými podklady a čtením dopravních značek. Co to znamená? Superb díky této kombinaci systémů dokáže nejen sám brzdit na základě před vámi jedoucího vozidla, ale také dokáže brzdit sám do zatáčky, protože díky mapovým podkladům ví jakou rychlostí je zatáčku možné projet, a také umí brzdit podle dopravního značení. Oba systémy fungují velmi spolehlivě a jsou naprosto v pohodě použitelné v reálném světě. Nechybí samozřejmě ani řada dalších asistentů jako asistent jízdy v pruhu, asistent pro jízdu v koloně, nouzové brždění či hlídání mrtvého úhlu, které je dokonce vylepšené. S nahrazením bi-xenonů za LED světlomety také souvisí to, že Superb umí jet v noci neustále na dálková světla, jelikož umí vykrývat ze světelného kuželu dálkového světla jen protijedoucí vozy. Všechny Superby jsou pak po modernizaci vybaveny startováním tlačítkem. Ve všem ostatním je to pak stále ten prostorný a kvalitní trojkový Superb, takže všechny ovládací prvky jsou na správném místě, použité materiály a zpracování je bez chybičky a prostoru je uvnitř téměř nekonečno.

Možná se vám bude zdát, že jsme novou Škodu Superb jen chválili. A ona je to vlastně pravda. Jenže tohle auto zkrátka nemá objektivně žádnou větší chybu. Jasně, nemusí se vám líbit, nebo od auta chcete emoce, ale to jsou pak tak nějak věci, za které Superb nemůže. Designem se zkrátka nikdy nezavděčíte všem a od emocí jsou na trhu jiné vozy. A co cena? Základní cenovka je sice 694 900 Kč, ale za vybavený kousek dáte klidně milion.

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 968 ccm
Max. výkon 140 kW
Max. točivý moment 400 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.7-5.8
Mimo město 4.5-4.6
Kombinace 4.9-5.0
Výkony
Max. rychlost 223 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.1 s
Převodovka
automatická sedmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 862 mm
Šířka 1 864 mm
Výška 1 496 mm
Rozvor 2 837 mm
Objem nádrže 66 l
Pohotovostní hmotnost 1 689 kg

 

Previous Article

BMW řady 3 dostalo novou verzi M340d ...

Next Article

DS Automobiles odhaluje elegantní sedan DS 9

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také