Test Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG: Precizní stylovka

Volkswagen T-Roc je další zástupce německé automobilky v čím dál populárnějším segmentu SUV. Tento nový globální model je jen o kousek menší než český Karoq a na Volkswagen nabízí velmi neotřelý design. Vdyť se jen podívejte na tvar zádě nebo na tvar LED denního svícení. Tohle je rozhodně jeden z nejhezčích současných Volkswagenů. My jsme na test navíc dostali vůz s krásným modrým lakem a bílou střechou.
V nabídce jsou čtyři benzínové a tři naftové motory. Konkrétně se jedná o benzínové motory 1.0 TSI (85 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) a 2.0 TSI (221 kW, model T-Roc R) a naftové motory 1.6 TDI (85 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (140 kW). V nabídce jsou pro některé motorizace i automatické převodovky DSG a pohon všech kol 4Motion. Za to, že Volkswagen vybavil T-Roca pohonem 4×4, si zaslouží pochvalu. Třeba takové francouzské automobilky už pro SUV nabízí pouze pohon předních kol. Pro úplnost dodejme, že T-Roc je nabízen v několika výbavách a pro každou je k dispozici jen část motorů.
Pod kapotou námi testovaného kousku se nachází nový benzínový čtyřválec 1.5 TSI, který v koncernu Volkswagen nahrazuje menší motor 1.4 TSI. Nasazení nového motoru není úplně bez problémů. Zejména u motorů, které spolupracují s manuální převodovkou, se objevuje cukání a škubání v nezahřátém stavu. V našem případě ale nový čtyřválec spolupracuje se sedmistupňovým DSG a je třeba říct, že vše funguje bezchybně. V pořádku je chod motoru za studena i řazení sedmistupňového automatu, který funguje přesně tak jak má.
Motor 1.5 TSI nabízí výkon 150 koní a točivý moment 250 Nm. Tyto hodnoty zaručují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Pro menší SUV se jedná o ideální motor. Nevadí mu kratší cesty po městě, protože se jedná o benzín, a má dostatek sil i rozumnou spotřebu mimo město. Obtěžovat nebude posádku ani svým hlukem – motor je totiž kultivovaný a decentně se ozve pouze ve vyšších otáčkách, do kterých překvapivě musíte zavítat celkem často. Moderní benzínové turbomotory obvykle zabírají i v nízkých otáčkách. To ale není případ motoru 1.5 TSI, který pro větší zátah musíte vytočit. Pocitově tak po prvním usednutí za volant auto působí slabším dojmem než ve skutečnosti je.
Zajímavou vychytávkou je pak vypínání poloviny válců, které je tu z jednoho jediného důvodu – nižší spotřeby (a tedy nižších emisí). Situaci, kdy jede T-Roc pouze na dva válce, poznáte podle ukazatele na displeji před řidičem a pak také podle trochu hrubšího chodu motoru. Na dva válce jede T-Roc v momentě, kdy po něm nechcete příliš výkonu. Přechod mezi čtyřválcovým a dvoupalcovým režimem je však absolutně plynulý a není se třeba této funkce vůbec obávat.
Skvělou práci odvádí i podvozek. Je dostatečně stabilní, když chcete jet rychleji, ale na druhou stranu pohodlný na každodenní ježdění. Řízení je sice bez zpětné vazby, ale naprosto přesné. Dobře dávkovatelné jsou také brzdy. Volkswagen jednoduše umí naladit auto tak, abyste s ním rádi jezdili každý den.
Pakliže exteriér T-Rocu se od ostatních modelů německé automobilky nezvykle odlišuje, uvnitř je všechno podle obvyklých pořádků. I když je přece jen trochu vidět, že designéři chtěli i vnitřek trochu odlišit. Všimněte si například modrého dekoru v námi testovaném autě. Spolehnout se můžete na to, že ergonomie je doladěná do posledního detailu, multimediální systém funguje skvěle a má dokonce otočný ovladač pro regulaci hlasitosti. Stejně tak je i spolehnutí na zpracování a použité materiály. Přepracovaný je virtuální kokpit, který dostal třeba nový palivoměr, jenž je výrazně přehlednější. Na předních sedačkách je dostatek místa, na zadních jsou menší rozměry T-Rocu znát. Zavazadlový prostor má pak 392 litrů. Potřebujete ve skutečnosti někdy více místa? Myslíme si, že ne. Nechybí ani pořádná výbava – uveďme adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu a nebo bezdrátové dobíjení telefonu. Můžete mít i audio od Beats.
Uspět v segmentu SUV se dnes snaží každá automobilka. Vdyť i Rolls-Royce nebo Lamborghini mají svého zástupce. T-Roc je dobře postavené auto jako ostatně každý nový Volkswagen. Navíc ovšem přidává vkusný styl a originalitu, který by možná ani někteří od Volkswagenu nečekali. Sympaticky je nastavená i cenovka. Nejmenší SUV začíná na 488 900 Kč. Jak už bývá u Volkswagenu zvykem, vybavené auto stojí ale o dost více.
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 498 ccm |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.4 |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace |
6.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 205 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.4 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 234 mm |
Šířka | 1 819 mm |
Výška | 1 573 mm |
Rozvor | 2 259 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 350 kg |