GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Volkswagen Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Nejhezčí z rodu

Test Volkswagen Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Nejhezčí z rodu

By Dominik Vlk
4.8.2019
837
0
Sdílet:

Volkswagen Arteon přišel na trh před dvěma lety a měl nahradit rovnou dva modely v nabídce německé automobilky. Především se jednalo o nástupce Volkswagenu (Passat) CC, ale z části také o nepřímého nástupce luxusního Phaetonu. Z tohoto důvodu musel být Arteon o kousek luxusnější než CC. A povedlo se. Arteon vypadá opravdu skvěle a na poměry Volkswagenu je vzhled exteriéru hodně odvážný. Design exteriéru je v našem případě ještě vyšperkovaný sportovním paketem R-line. Vzhled Volkswagenů se nám v posledních letech celkově líbí a Arteon rozhodně patří mezi nejlepší z nejlepších. Vypadá zkrátka dobře z jakéhokoliv úhlu.

Pod kapotou Arteonu pracují výhradně naftové a benzínové čtyřválce. Naftový dvoulitr je k mání ve verzi s 110 kW, 140 kW a 176 kW. Nejslabší verze je vždy předokolka a může mít manuál i automat, prostřední motorizace je v nabídce jen v automatu, ale volit můžete mezi předokolkou a čtyřkolkou a nejsilnější model je pak vždy čtyřkolka s automatem. Benzínový dvoulitr je k dispozici ve verzích o výkonu 140 kW a 200 kW. První zmíněná verze je předokolka s automatem a druhá zmíněná čtyřkolka s automatem.

Námi testovaný stříbrný kousek má pod kapotou nesilnější benzínový agregát, který považujeme za nejlepší motorizaci pro tuto stylovou limuzínu. Pod plynovým pedálem jsme tedy měli k dispozici výkon 272 koní, což je 8 koní méně než měla tato motorizace v minulosti. Tento malý pokles výkonu byl nutný krok k tomu, aby motor splňoval novější a přísnější emisní normu. Věřte ale, že sil má i teď opravdu dost! Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere Arteonu 5,6 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Nejvíce překvapivé na tomto motoru ale je to, že dokud nesešplápnete pořádně plyn, tak nemáte tušení, že sedíte v takto silném autě.

Když ale plyn sešlápnete, tak DSG převodovka rychle a ochotně podřadí a Arteon vystřelí neuvěřitelně rychle vpřed. Dvoulitrový čtyřválec rozhodně nemá tolik charisma a nedokážete s ním tak přesně dávkovat výkon jako s atmosférickým šestiválcem, ale na dnešní divokou dobu je tento motor vlastně klenot. A pokud zrovna nechcete jet zběsile rychle, tak vás čtyřválcový motor překvapí svým absolutně tichým chodem. Když po něm nechcete výkon, tak o něm prostě nevíte.

Stejně jako motor je i velmi povedený podvozek, který je v našem případě adaptivní. Nastavit si tak můžete několik tuhostí. V nejměkčím nastavení je Arteon skutečně komfortní a „francouzsky“ pohupuje. Kazí mu to ale dvacetipalcová kola s minimem gumy, které nejsou zcela kombatibilní s českými silnicemi. Naopak nejtvrdší nastavení sice z Arteonu neudělá sportovní auto, ale dostanete dostatek stability nejen v zatáčkách, ale i ve vysoké rychlosti. Jet s Arteonem opravdu ostrým tempem není vůbec žádný problém. A to i díky velmi přesnému řízení, které je ale bohužel bez větší zpětné vazby. Obávat se není třeba ani spotřeby – i když budete občas využívat maximální výkon vozu, tak budete jezdit za zhruba 10 litrů na 100 kilometrů.

Jestliže exteriér je všeobecně považován za mimořádně povedený, tak interiér Arteonu to od některých schytává za to, že uvnitř nepoznáte, zda sedíte v Arteonu, nebo v Passatu. Dnes už tedy poznáte – protože Passat prošel modernizací, která jeho interiér decentně změnila a Arteon má interiér z předfaceliftového provedení. Takže se teď vlastně jedná o interiér ze starého Passatu. Z hlediska každodenní použitelnosti je to ale dobře. Volkswagen sice umí do všech svých modelů vymyslet skvěle použitelný vnitřek, ale interiér Passatu je ze všech nejlepší. I když tedy sedíte ve stylovém Arteonu, tak rozložení ovládacích prvků je dokonalé a intuitivní a všechny funkce fungují tak, jak očekáváte.

K dispozici máte opravdu velkou spoustu výbavy – nejvíce ze všeho nás baví adaptivní tempomat, který umí sám přibrzďovat do zatáček či jet podle dopravních značek (tuto skvělou vychytávku jsme detailně popsali v testu Touaregu). Úplně bez chyb interiér Arteonu ale není – místo pro bezdrátové dobíjení telefonů je tak malé, že velká část dnešních smartphonů se tam prostě nevejde, ambientní osvětlení v noci nepříjemně svítí do bočních oken přesně v místě, kde jsou zpětná zrcátka a na zadních sedačkách je sice neuvěřitelně dost místa na nohy, ale místa pro hlavu je málo.

Volkswagen Arteon nás celý týden opravdu bavil. Jeho design je skutečně povedený, 272koňový čtyřválec je důstojná a ideální motorizace a adaptivní podvozek funguje perfektně. Interiér by sice mohl být o něco zajímavější, třeba jako má Touareg, ale všechno je v něm na správném místě a je to místo, ve kterém rádi budete trávit čas. Arteon je druhý nejvyšší model Volkswagenu, takže neočekávejte nízkou cenu – námi testovaná motorizace ve výbavě R-line stojí bez příplatků 1 242 900 Kč.

 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  1 984 ccm
Výkon 200 kW
Točivý moment 350 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.4
Mimo město 6.2
Kombinace

7.0

Výkony
Max. rychlost 250 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 5.6 s
Převodovka
automatická sedmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 862 mm
Šířka 1 871 mm
Výška 1 450 mm
Rozvor  2 837 mm
Objem nádrže 66 l
Pohotovostní hmotnost 1 720 kg
Previous Article

Škoda představí ve Frankfurtu modely Scala a ...

Next Article

Nové BMW 225xe Active Tourer: Ještě praktičtější ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také