Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Stvořen k úspěchu

V květnu 2017 představila Škoda ve Stockholmu nástupce Yetiho – model Karoq. Pokud byste chtěli nový model popsat jednou větou, tak byste řekli, že se jedná o zmenšený Kodiaq. Obě SUV jsou si podobná – Karoq má ale odlišná třeba přední i zadní světla nebo přední nárazník. Právě koncová světla jsou zřejmě nejkontroverznější. Na fotkách skutečně vypadají trochu divně, ale na živo je vše v pořádku.
Pod kapotou Karoqa můžete mít motor 1.0 TSI (85 kW), 1.5 TSI (110 kW), 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 KW a později i 140 kW). Všechny motory můžete mít s manuální i automatickou převodovkou (DSG). Pouze naftový dvoulitr má standardně pohon všech kol. Pro ostatní motorizace není v nabídce ani za příplatek. A právě prozatím nejlepší prodávanou konfiguraci jsme vyzkoušeli – naftový dvoulitr o výkonu 110 kW s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Karoq v této verzi zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 vteřin a maximální rychlost je 195 km/h.
Pro rodinné SUV je to tak akorát výkonu, abyste se i v případě plně naloženého auta nemuseli loudat. Výkon je příjemně dávkovatelný, motor trochu dusí převodovka DSG. Pokud jí ale přepnete do sportovního režimu, tak umí Karoq vyletět vpřed opravdu pohotově. Mírně nás zarazila kultivovanost motoru – uvnitř je vše v pořádku, ale zvenku nemá motor ani trochu hezký zvuk. Spotřeba dvoulitrového motoru je zhruba 6,5 l na 100 km. Podvozek je naladěn na české silnice, takže se nemusíte bát o komfort. I přesto je auto v zatáčkách velmi jisté a nevadí mu ani ostřejší průjezdy. Podvozek Karoqu se zkrátka povedl. Škoda pro své SUV nabízí i režim „off-road“, který auto přizpůsobí na jízdu v terénu, ve kterém Karoq zvládne víc než po něm kdy někdo bude chtít.
Interiér vychází taktéž z Kodiaqa. Je kvalitně postavený a všechny ovládací prvky jsou na správném místě. V našem případě je vnitřek dvoubarevný, což vypadá velmi efektně. V „plné palbě“ nabídne Karoq i spoustu výbavy. K dispozici jsme tak měli špičkový multimediální systém s navigací, kterému lze vytknout snad pouze umatlávající se povrch a chybějící otočný ovladač pro regulaci hlasitosti. Velmi dobře je naladěný i adaptivní tempomat a adaptivní vedení v jizdním pruhu – na dálnici jede Karoq téměř sám. Nechybí třeba ani LED světlomety.
V budoucnu bude moct mít Karoq i digitální přístrojový šťít – námi testovaný kousek ho však ještě neměl. Skvělé je to i s praktičností, pohodlím a prostorností. Karoq je stvořen pro rodinné výlety. Odpovídá tomu i zavazadlový prostor, který má objem 521 l, případně 479 – 588 l s příplatkovými sedadly VarioFlex. Ta lze samostatně posouvat a i vyjmout. Pochválit musíme schránku pro bezdrátové dobíjení smartphonů, která je chytře udělaná. Naopak nám přijde škoda, že automobilka Karoq ochudila o některé vychytávky Kodiaqa. Karoq například nemá deštník ve dveřích či gumovou ochranu dveří.
Škoda Karoq by u nás pravděpodobně měla úspěch ať už by to bylo jakékoliv auto. Prostě protože je to škodovka. Ale česká automobilka se na to nevykašlala a udělala opravdu dobré SUV, kterému lze snad vytknout pouze to, že ztratilo originalitu předešlého Yetiho. Jinak se na Karoqu opravdu těžce hledá něco, co by vás při jejím používání štvalo. Sebevědomá je cena. Nejlevněji si koupíte Karoq za 529 900 kč. To je však auto v základní výbavě a s litrovým tříválcem. Lépe vybavený kousek s motorem 1.5 TSI stojí už 629 900 Kč a naftový dvoulitr se čtyřkolkou vyjde minimálně na 724 900 Kč. To opravdu není málo. A ještě musíte počítat s tím, že si na Karoqa v současné době fakt dlouho počkáte. Je o něj totiž velký zájem.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 340 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.7 |
Mimo město | 4.9 |
Kombinace | 5.2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 195 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.3 s |
Převodovka | |
sedmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 382 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 603 mm |
Rozvor | 2 624 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 591 kg |