Test Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line (2017): Společník do každé situace

Tiguan je první malé SUV německé automobilky Volkswagen. První generace se vyráběla od roku 2007 a vzniklo více než 2,8 milionů exemplářů. Druhá generace, která se začala vyrábět na začátku roku 2016, citelně narostla a je výrazně hranatější. Nově existuje Tiguan také v prodloužené verzi Allspace, která nabízí třetí řadu sedadel. Vzhled nového Tiguanu se nám vcelku líbí, ale autu vyloženě sluší paket R-Line, se kterým vypadá mnohonásobně lépe. Nevybavené vozy vypadají prostě o hodně hůře než třeba námi testovaný vůz. Toto samozřejmě platí u všech aut, ale u Tiguanu nám rozdíl přijde ještě větší než obvykle. Velmi se nám líbí grafika předních a zadních LED světlometů. Mimochodem, světla i velmi dobře svítí.
Pod kapotou Tiguanu jistě očekáváte naftový dvoulitr, nám se ovšem do rukou dostala verze 2.0 TSI. Benzínový motor nabízí v našem případě 220 koní a točivý moment 350 Nm. Tento výkon míří skrze sedmistupňové DSG na všechna čtyři kola. Zrychlení z 0 na 100 trvá pouze 6,5 vteřin a maximální rychlost je 220 km/hod. Motor z předchozího Golfu GTI dává Tiguanu opravdu dostatek síly, takže jízda s tímto SUV je velmi příjemná za každé situace.
I na dálnici ve vyšších rychlostech vám totiž výkon nechybí. Kdykoliv dáte plyn na podlahu, tak Tiguan vystřelí. Schopnosti motoru trochu kazí automatická převodovka, stačí ovšem dát sportovní režim, ve kterém DSG udržuje motor ve vyšších otáčkách, a je po problému. Nejen na dálnici je ale Tiguan překvapivě rychlý – na zakroucené okresce odvádí dobrou práci adaptivní podvozek, který Tiguanu dodává skvělou jistotu v zatáčkách. Zamrzí pouze fakt, že přesné řízení nemá více zpětné vazby a nevtáhne vás tak více do děje. Pokud naopak chcete jet v klidu, tak stačí nechat DSG v normálním režimu a podvozek nastavit do komfortního režimu. Počítat je třeba s trochu vyšší spotřebou, která je zhruba 11 litrů na 100 kilometrů.
Interiér Volkswagenu Tiguan je dobře postavený a nabízí slušnou prostornost. Německy chladný vzhled rozveselují oranžovo-černé sedačky. Samozřejmostí je bohatá a dobře fungující výbava, za kterou si ale nechá Volkswagen docela zaplatit. Nechybí virtuální kokpit, multimediální systém s navigací (který má zatím ještě v Tiguanu otočný ovladač pro regulaci hlasitosti), head up displej nebo adaptivní tempomat. Kromě nastavení podvozku máte k dispozici také nastavení pohonu 4Motion, takže s nastavením vozu si můžete opravdu vyhrát.
Volkswagen Tiguan s benzínovým dvoulitrem je společník do každé situace. Bez problémů s ním můžete přijet na jednání, odvezete s ním pohodlně celou rodinu, bát se nemusíte zajet ani do lesa a když chcete, tak si můžete užít i trochu srandy – díky výkonnému motoru a schopnému podvozku. Pochvalu si Tiguan zaslouží také za to, že prostě všechno bezvadně funguje. A Volkswagen to ví, takže se nebojí si říct za námi testovaný Tiguan minimálně 1 147 900 korun.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 984 ccm |
Max. výkon | 162 kW |
Max. točivý moment | 350 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9.7 |
Mimo město | 6.7 |
Kombinace | 7.8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 220 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 6.5 s |
Převodovka | |
sedmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 486 mm |
Šířka | 1 839 mm |
Výška | 1 644 mm |
Rozvor | 2 677 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 862 kg |