Test BMW X5 xDrive30d (2011): Nestárne a jezdí perfektně

BMW X5 je první SUV mnichovské automobilky, které se vyrábí od roku 1999 v americké továrně Spartanburg v Jižní Karolíně. První generace zůstala ve výrobě do roku 2006, kdy jí nahradil námi testovaný model. Ten se vyráběl až do roku 2013. My jsme si na test z Auto ESA vybrali exemplář v modernizovaném provedení, který se pyšní novými nárazníky a přepracovanými světlomety. I když je vzhled subjektivní záležitost, tak za nás faceliftované provedení vypadá stále velmi dobře. Může za to zejména moderně vypadající grafika světlometů.
Pod kapotou námi testovaného auta z roku 2011 se nachází nejoblíběnější motorizace – třílitrový naftový šestiválec o výkonu 245 koní. I když se jedná o základní motor pro X5, tak se může pochlubit zajímavými hodnotami. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je otázkou 7,6 vteřin a maximální rychlost je 222 km/hod. Jestliže tedy nejste vyznavači opravdu rychlého ježdění, tak vám výkon nikdy chybět nebude. Dieselový agregát je kultivovaný a výkon se relativně dobře dávkuje. Vytknout mu lze pouze občasné vibrace, které prochází do interiéru vozu. Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem, který řadí perfektně. Samozřejmostí je i pohon všech kol xDrive. Počítat můžete se spotřebou zhruba 9 l na 100 km.
Podvozek je tužší, ale na druhou stranu nabízí velmi dobrou stabilitu v zatáčkách, do kterých se X5 opravdu ochotně vrhá. Překvapivě rychlé reakce má i řízení. I přesto, že se jedná o velkou krabici, tak se za volantem budete docela bavit. Mimo silnici to ale žádná velká sláva není. Jsme si ale jistí, že X5 zvládá mnohem více než drtivá většina majitelů potřebuje. Na brzdách je pak cítit, že X5 není zrovna nejhlehčí auto.
Interiér již prozrazuje uvedení do výroby v roce 2006 více, což ale v našem případě způsobuje také chudší výbava testovaného vozu. I když třeba základní látkové sedačky jsou velmi příjemné. Modernější vzhled by si zasloužil volant. S faceliftem přišel také nový multimediální systém, který je i dnes použitelný. Zarážející je, že BMW umožnilo nakonfigurovat si auto tak, že je vybaveno navigací, ale připojením k telefonu nikoliv. Jak už bývá u mnichovské automobilky zvykem, tak nejlepší to není s odkládacími prostory. Zvyknout si je třeba na dělené víko kufru. Jinak ale můžete počítat s dobře zpracovaným a ergonomicky dotaženým vnitřkem, ve kterém se příjemně žije.
Novější exempláře BMW X5 druhé generace dnes seženete za méně než 500 000 korun. Přitom to není tak dlouho, co jste za toto BMW dali v autosalonu minimálně 1 400 000 korun. Za slušné peníze si tedy můžete koupit luxusní německé SUV, které stále funguje dobře. Skoro se nám chce říct, že funguje jako nový vůz, jelikož námi testovaná X5 měla najeto téměř 170 000 kilometrů, ale fungovala bezchybně. Je třeba ale počítat s tím, že když se něco rozbije, tak oprava nebude levná. Dejte si také pozor na výbavu, jelikož BMW si nechalo zaplatit i za absolutní samozřejmosti. A měli byste chtít xenony, jelikož základní halogenové světlomety, které mělo námi testované auto, nesvítí příliš dobře.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy BMW, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 993 ccm |
Max. výkon | 180 kW |
Max. točivý moment | 540 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8.7 |
Mimo město | 6.7 |
Kombinace | 7.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 222 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.6 s |
Převodovka | |
osmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 857 mm |
Šířka | 1 933 mm |
Výška | 1 739 mm |
Rozvor | 2 933 mm |
Objem nádrže | 85 l |
Pohotovostní hmotnost | 2 075 kg |