Test Mercedes-Benz E 350 CDI Kombi (2010): Excelentní auto za 500 tisíc Kč

Mercedes-Benz třídy E W212 se vyráběl mezi lety 2009 až 2016. Mimo jiné se jedná také o poslední generaci, která nabídla benzínový osmiválec, jestliže nebudeme počítat model AMG. V poslední době se o tomto Mercedesu mluví nezvykle hodně. Důvodem je facelift domácí Škody Octavia, který přinesl dělená přední světla. Podle veřejnosti se Jozef Kabaň inspiroval až příliš právě u původního Mercedesu W212. Modernizací tato třída E prošla v roce 2013. Co se změnilo? Zmizela například čtyřoká příď, která naopak dostala LED světlomety. Došlo také k technickým změnám. Tou největší bylo to, že verze AMG dostala 5,5litrový přeplňovaný osmiválec, který nahradil 6,2litrový asmosférický osmiválec. Málokdo také ví, že Mercedes E Kombi může mít i třetí řadu sedadel.
Pojďme se ale přestat věnovat tomuto Mercedesu obecně a zaměřme se na námi testovaný kus z roku 2010, který nám zapůjčil autobazar Auto ESA. Do rukou se nám dostala verze kombi, která má pod kapotou třílitrový naftový šestiválec nabízející 170 kW a 540 Nm. Motor je spojen se sedmistupňovým automatem 7G-tronic a výkon je v našem případě posílán na zadní kola. Vyráběla se však i čtyřkolka označovaná jako 4Matic. Zrychlení z nuly na sto zvládne naše verze za 7,1 vteřin a rozjede se maximálně na 248 km/hod. Dieselovému šestiválci a převodovce se jen těžko něco vyčítá. Oboje funguje totiž velmi dobře a i když motor nebudete zrovna šetřit, tak budete jezdit do deseti litrů na sto. Jestliže lze agregátu něco vytknout, tak snad jedině to, že jeho zátah nemá okamžitý a prudký nástup, ale spíše se jedná o slušnou konstantní akceleraci. O kousek lepší by mohlo být i odfiltrování vibrací, které prochází až příliš moc do interiéru, což je ale problém i ostatních naftových motorizací u tohoto Mercedesu.
Exteriéru dominují hrany, jejichž agresivitu v našem případě ještě stupňuje AMG paket, který bychom si my odpustili. U Mercedesu jde totiž především o komfort a právě AMG paket ho trochu kazí. A navíc ve spojení s černou barvou vypadá auto až příliš nabroušeně. Toto se ovšem týká jen této konkrétní specifikace – jinak musíme totiž říct, že se nám éčko líbí. Interiér je vyrobený z kvalitních materiálů, je přehledný a pohledný. Škoda jen, že působí trochu skromně a nedává více najevo, že se jedná o luxusní vůz. I přesto, že se jedná o 7 let staré auto, tak máte k dispozici řadu moderních vychytávek – například adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu a nebo natáčecí bi-xenonové světlomety. Samozřejmostí je i kvalitní audio, navigace a nebo elektricky ovládané víko kufru. Snad jen displej navigace je dnešním pohledem malý. Stěžovat si nelze ani na prostor a pohodlí.
Mercedes-Benz třídy E se nám líbí. Pokud s ním nezaparkujete vedle nejnovejších Mercedesů, tak vypadá stále svěže a nově. I přes své stáří nabízí vyladěné asistenční systémy. Výborný je naftový šestiválec. My bychom si ovšem odpustili AMG paket, který sice dělá auto možná zajímavější, ale přináší také řadu věcí, jenž snižují komfort. A to je u Mercedesu špatně. Ten má být pohodlný a tohle auto je tuhé skoro jako BMW. Přitom je těžkopádné a řízení rozhodně také není sportovně naladěné, takže na vymetání okresek zapomeňte. Pokud tedy pomineme AMG paket, tak je tento Mercedes za zhruba půl milionu korun skvělá koupě…
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Mercedes-Benz, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 984 ccm |
Max. výkon | 170 kW |
Max. točivý moment | 540 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8.9 |
Mimo město | 5.5 |
Kombinace | 6.8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 248 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7,1 s |
Převodovka | |
sedmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 895 mm |
Šířka | 1 854 mm |
Výška | 1 515 mm |
Rozvor | 2 874 mm |
Objem nádrže | 80 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 923 kg |