Test Citroën C3 1.6 BlueHDI 100 (2017): Komfortní a vybavený hatchback za málo peněz

První generace Citroënu C3 se začala prodávat v roce 2002 a nahradila model Saxo. Před koncem roku 2016 do České republiky dorazila třetí generace tohoto městského hatchbacku, který je pro fancouzskou automobilku velmi důležitý. Poprvé jsme se s C3 seznámili při uvedení na český trh v listopadu. Již z krátké projížďky po centru Prahy se zdálo, že se jedná o povedené auto. Potvrdilo to naše týdenní testování? To se dozvíte v následujících řádcích.
Na test jsme si vybrali nejsilnější naftovou verzi 1.6 BlueHDI 100, která nabízí nabízí 99 koní a 254 Nm. Tento výkon dostačuje C3 na zrychlení z nuly na sto za 11,9 vteřin a maximální rychlost 185 km/hod. Jak lze z těchto hodnot odvodit, C3 není žádný rychlík, ale na normální ježdění to bohatě stačí. Ona vlastně C3 ani více výkonu nepotřebuje, jelikož podvozek je naladěn vyloženě na klidnou a pohodlnou jízdu. Zde Citroën ukazuje správně svůj francouzský původ a musíme přiznat, že nás velmi bavilo, že městské auto s námi houpalo skoro jako limuzína. Komfort je na opravdu vysoké úrovni. Jestliže tedy hledáte malé a komfortní auto, tak po jizdní stránce vám bude C3 naprosto vyhovovat. Je třeba ale myslet na to, že tento francouzský hatchback nemá rád ani trochu rychlejší průjezd zatáčkou, při kterém se začne okamžitě naklánět.
Komfortnímu naladění podvozku odpovídá i hladký chod řadící páky pětistupňové manuální převodovky. Na francouzské poměry je navíc převodovka přesná. I volant se ovládá lehce. Zpětnou vazbu byste u něj ale hledali marně. Všechny automobilky se dnes snaží dělat sportovní všechny své modely a Citroën patří mezi výjimky, který toto nedělá. C3 je komfortní, což je podle nás správně. Na vymetání zatáček jsou tu prostě jiná auta. Velmi dobrá je i spotřeba naftového čtyřválce, který si ve městě řekne o 5,1 litru na 100 kilometrů.
Ještě než se podíváme na interiér, tak se zastavme u exteriéru. Nová C3 se vzhledem inspirovala u modelu C4 Cactus. Oproti Cactusu se ale C3 drží více při zemi. Výsledkem je tak opravdu líbivý design, který se líbí ženám i mužům. Citroënu se podařilo navrhnout vzhled, který vypadá bláznivě a moderně, ale zároveň ještě normálně. Za nás tedy velký palec nahoru. Akorát bychom si vybrali jinou barvu než zelenou Almond. Velmi zajímavě vypadá nová C3 v bílé Banquise, červené Rubi, oranžové Power a nebo šedé Shark.
Jestliže do teď jsme novou C3 chválili, tak nyní dojde i na kritiku. Vnitřek je sice hezký, moderní, docela kvalitně postavený a na francouzské poměry přehledný, ale nalezneme v něm i pár přešlapů. Chyby se týkají multimediálního systému, který se ovládá skrze dotykovou obrazovku. Samotné přostředí a ovládání není špatné, jestliže si zvyknete, že i nastavení klimatizace se musí dělat skrze systém. Problém ovšem máme s hlasem navigace, který je velmi nepříjemný. Dále také s rádiem, které občas vypadává. A poslední problém máme s tím, že při telefonování nás druhá strana téměř vůbec neslyšela. Všechny tyto nedostatky se podle nás dají odladit a vyřešit softwarovou aktualizací systému, ale v současné chvíli bohužel prostě jsou. Na druhou stranu je třeba říct, že věci, které se nedají aktualizovat, jsou dobré. C3 má pohodlné sedačky, dostatek odkládacích prostor a dostatek místa – chybět vám prostor může akorát u hlavy, což z části v našem případě způsobovala prosklená střecha.
Citroën C3 má ovšem v rukávu ještě několik výhod. První z nich je bohatá základní výbava, která obsahuje tempomat, systém pro varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a nebo rozpoznávání dopravních značek omezující rychlost (funkčnost tohoto systému však není nejlepší). To jsou věci, za které se připlací i u některých prémiových značek. Stoprocentní radost ze základní výbavy kazí ovšem fakt, že v základu není rádio a klimatizace. Jinak je ale základní výbava opravdu překvapivě bohatá. Dále totiž obsahuje například šest airbagů, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a nebo elektricky ovládaná okna předních dveří.
Další výhodou je ConnectedCam, což je full HD kamera sledující dění před vozidlem. Záběry či fotky z této kamery lze následně pomocí aplikace v mobilním telefonu nahrávat na sociální sítě. Kamera je ovšem přínosná i v případě nehody – v momentě nárazu se totiž automaticky aktivuje záznam a uloží 1,5 minuty záznamu (30 vteřin před nehodou a 1 minutu po nehodě). Za tuto vychytávku si připlatíte 7 tisíc korun a k dispozici je pouze u nejvyšší výbavy.
Poslední výhodou je nízká cena. Nejlevnější C3, která má motor 1.2 PureTech 68 MAN, pořídíte již za 234 900 Kč. A nejsilnější naftový motor v nejvyšším výbavovém stupni vyjde na 389 900 Kč. Pokud byste se spokojili se základním benzínovým motorem, tak můžete mít nejvyšší výbavu dokonce za 299 900 Kč, což je opravdu dobrá cena. Pak lze přehlédnout i nějaké nedostatky multimediálního systému, které navíc podle nás půjdou odstranit aktualizací. A nebo se samozřejmě může jednat o chyby pouze konkrétního testovaného auta.
Po vydání testu nás Citroën upozornil, že chyby multimediálního systému se týkají pouze konkrétního auta, které bylo vyrobeno mezi prvními. Pokud si tedy nyní C3 koupíte, tak problémy mít nebudete.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 560 ccm |
Max. výkon | 73 kW |
Max. točivý moment | 254 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 4.4 |
Mimo město | 3.2 |
Kombinace | 3.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 185 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11.9 s |
Převodovka | |
pětistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 3 996 mm |
Šířka | 1 749 mm |
Výška | 1 474 mm |
Rozvor | 2 540 mm |
Objem zavazadelníku | 300 l |
Provozní hmotnost | 1 790 kg |