Test Nissan Navara (2016): Povedený pick-up, který chce být trochu i SUV

Do redakce nám na testování dorazil nový pick-up od Nissanu, který se oficiálně jmenuje NP300 Navara. Nejnovejší generace se snaží být více jako SUV, ale zároveň má být plnohodnotný pracant. Daří se jí to? To se dozvíte v následujících řádcích.
Začněme designem, který se rozhodně oproti minulé generaci posunul. První věc, která vás při setkání s Navarou napadne, že máte čest s opravdu velkým autem. Vyzvednout tento pick-up jsem byl s kolegou, který měl zrovna Citigo. Oproti Navaře škodovka působila jako hračka na dálkové ovládání. I přesto, že Navara je obrovská, tak s délkou 5 330 mm je o 66 milimetrů kratší než minulá generace. Nový japonský pick-up je také zakulacenější a působí rozhodně luxusnějším dojmem. I když je vzhled subjektivní věc, tak si troufnu říct, že tento pick-up od Nissanu se bude většině lidem líbit. Pokud si nebudete Navaru pořizovat jako „frajeřinku“, tak oceníte pořádnou korbu, která má na délku 1 578 mm a na šírku 1 560 mm. Naložit můžete až 1 tunu a táhnout pak můžete až 3,5 tuny, což je nejvíce ve své třídě.
Nesmíme zapomenout zmínit, že Navaru si lze koupit ve dvou provedeních – King Cab a Double Cab. My testujeme druhou jmenovanou variantu, která bude jistě patřit k oblíbenějším. Je totiž čtyřdvéřová. Pokud bychom si my Navaru kupovali, tak bychom si připlatili za provedení Hardtop, díky kterému sice ztratíte vzhled pravého pick-up, ale zase vám nikdo neukradne věci z korby.
O pohon námi testovaného exempláře se stará 2,3litrový bi-turbo čtyřválec, který nabízí 140 kW a 450 Nm. Tento výkon zaručuje zrychlení z nuly na sto za 10,8 vteřin a maximální rychlost 184 km/hod. To jsou na pick-up velmi slušná čísla, která se projevují i ve skutečnosti. Výkon vám chybět rozhodně nebude. Ani vyšší dálniční rychlosti nejsou pro Navaru problém. Při těch je mimochodem také velmi stabilní. Celkově se naladění povedlo. Pick-up je komfortní, ale zachovává si stabilitu a tuhost. Pokud jedete s prázdnou korbou, tak je samozřejmě zadní náprava mírně nervózní a uskákaná, jelikož fyziku prostě nelze přelstít.
Testovaná Navara má šestistupňový manuál, který komfortu manuálů v SUV ještě nedosahuje. Převodovka je jedno z míst, které ukazují, že sedíte v pick-upu. Určitě by převodovka snesla větší přesnost a lepší ovladatelnost řadící páky. Prakticky to stejné platí o spojce. Naopak řízení a brzdy jsou povedené a nelze jim prakticky nic vytknout. Zapomeňte na automatickou volbu pohonu. V Navaře si vše volíte sami. Na silnici se lépe jezdí jen s pohonem zadní nápravy. Mile nás překvapila spotřeba, naftový čtyřválec si v průměru podle palubního počítače řekl o 8,3 litru na sto kilometrů. A to jsme Navaru nijak nešetřili.
Jezdili jsme po městě, po okreskách, po dálnici a i v terénu. Vyjeli jsme i na Ještěd, což samozřejmě pro Navaru nebyl sebemenší problém. Pick-up od Nissanu toho zvládne poměrně dost i v terénu. I když některá konkurence je ještě o trochu lepší. Zejména světlá výška Navary, která je 223 mm, je podprůměrná mezi pick-upy. Přední nájezdový úhel má Nissan 30,4° a zadní 25,6°. Dodejme ještě přechodový, který je 22,2°.
Navara nabízí také slušnou výbavu – bezklíčkové odemykání a startování, navigaci, zadní parkovací senzory a nebo 360stupňový kamerový systém. Ten oceníte nejen při parkování, ale také v terénu. Interiér je pohledný, kvalitně postavený a nic v něm nevrže. Srovnání s SUV rozhodně snese. Líbí se nám zásuvka u předního skla, díky které nemusíte kabel od telefonu tahat přes palubní desku ve chvíli, kdy ho máte v držáku na předním skle. Testovaný exemplář měl za sebou již téměř 30 tisíc novinářských kilometrů a vše fungovalo bezvadně. Ostatně celé auto působí velmi bytelně a trvanlivě. Řidič si za volantem najde příjemnou pozici a ani spolujezdec si nemá důvod stěžovat. Horší už to mají cestující vzadu, kde je poměrně zpřímená lavice. Ta příliš komfortu nenabízí.
Jinak nás uvnitř štvala snad jen jedna věc – senzor, který má na starosti zapínání světlometů a podsvícení přístrojů uvnitř. Má totiž jen dva režimy – den a noc. To se sice nezdá jako problém, ale noční režim se spustí i v šeru. A nebo když vjedete například pod most. V těchto momentech je sice fajn, že se vám pustí světla, ale noční podsvícení přístrojů uvnitř již tolik fajn není. Zejména jas navigace se ztlumí, takže když je ihned za mostem křižovatka, tak vy na navigaci neuvidíte. Jak to obvykle řeší ostatní auta? Mají ještě jeden řežim, při kterém pustí světla, ale přístroje ještě neztlumí a nebo méně.
Když si kupujete Nissan, tak už tak trochu musíte počítat s občas podivnou japonskou logikou a pár nevzhlednými plasty a tlačítky uvnitř. Ale řekl bych, že všem modelům této značky to rádi odpustíte. Jinak totiž vždy patří ve své kategorii k tomu nejlepšímu. A to platí i o Navaře. Jestli potřebujete pick-up a nebo ho chcete, tak tímto Nissanem určitě chybu neuděláte. Jen je třeba myslet na to, že na snímcích vidíte auto za více než milion korun…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 298 ccm |
Max. výkon | 140 kW |
Max. točivý moment | 450 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.4 |
Mimo město | 5.9 |
Kombinace | 6.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 184 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10,8 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 5 330 mm |
Šířka | 1 850 mm |
Výška | 1 810 mm |
Rozvor | 3 150 mm |
Objem nádrže | 73 l |
Pohotovostní hmotnost | 2 012 kg |