Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI (2016): Bezchybný luxusní hatchback
Audi A3 Sportback 1.6 TDIAudi A3 Sportback 1.6 TDI v našem novém klipu, který jsme natočili ve spolupráci s Audi Czech Republic.
Jak se nám líbila nová A3 Sportback? To se již brzy dozvíte v redakčním testu.
Grip-tv & YoungFrame.
Zveřejnil(a) Grip-tv dne 23. listopad 2016
Audi A3 třetí generace bylo představeno v roce 2012. Letos dorazilo modernizované provedení, které jsme měli možnost vyzkoušet. Na test jsme dostali pětidvéřovou verzi Sportback s nejslabším motorem v nabídce. Tím je naftový čtyřválec 1.6 TDI nabízející 81 kW a 250 Nm. Dieselový motor má s Audi A3 docela hodně práce. Zrychlení z nuly na sto trvá relativně dlouhých 10,7 vteřin. Maximální rychlost je pak rovných 200 km/hod.
Ve skutečnosti ale motor působí docela svižným dojmem. Pokud chcete jezdit dynamicky, tak ovšem bude lepší šáhnout po výkonnější verzi. Jestliže jezdíte v klidu, tak je 110koňový motor dostatečný. V základu je motor spojen s šestistupňovým manuálem, který je přesný a je radost ho používat. Jen ho v nejslabší motorizaci budete používat možná až příliš často, takže jestli se chcete vyhnout častějšímu řazení, připlaťte si za automatickou převodovku.
Výkonem vás motor neoslní, ale kultivovanost je na opravdu vysoké úrovni. Radost vám bude dělat i spotřeba. Po městě lze jezdit normálním tempem za zhruba 6,5 litru. Na dálnici spotřeba klesne o litr a na okresce se dostanete i pod pět litrů. To jsou velmi slušné hodnoty. Těšit vás bude též naladění podvozku. Vzhledem k tomu, že testovaný exemplář není vybaven sportovním paketem, tak je jízda skutečně komfortní. V zatáčkách auto drží perfektně a chová se předvídatelně. Stěžovat si nelze ani na brzdy. Řízení neposkytuje přiliš zpětné vazby, ale je německy přesné.
Přesuňme se od techniky k designu, který je sice subjektivní věc, ale myslím, že téměř každému oku bude modernizovaná A3 lahodit. Dotažený vzhled je jeden z důvodů, proč si koupit dražší A3 Sportback místo VW Golf. Auto není výstřední, ale design je čistý a moderní. Detailisté si též přijdou na své. Jen si prohlédněte například nádhernou grafiku světel, či slícování jednotlivých dílů. Tohle Audi je zkrátka povedené. Myslím si, že přesně takto by Audi mělo vypadat. Pokud se ptáte, co se s modernizací změnilo, tak nová jsou především světla, ale upravena je i přední maska.
Podobná situace je i v interiéru, který je precizně sestavený. A jeho minimalistický design se mi opravdu líbí. Každé stisknutí jakéhokoliv tlačítka je radost. Jejich fungování je totiž ukázkové. Atmosféru uvnitř podtrhuje nový volant a výsuvný displej multimediálního systému. Ten mimochodem funguje svižně a podporuje mimo jiné třeba Apple CarPlay. Jen je třeba si zvyknout na ovládání. Čekal bych, že rozmístění ovládacích prvků sytému MMI bude o kousek lepší. Uvnitř je též nečekaně hodně prostoru. A3 uveze v klidu čtyři dospělé lidi a nikdo si nebude moct stěžovat na nepohodlné sedačky, jelikož přední i zadní nabízí ukázkový komfort. A když už jsme u prostoru – i kufr je překvapivě objemný, nabízí 380 litrů.
Audi A3 udělá radost také fanouškům nejnovějších technologií. K tomu, abyste měli Audi virtual cockpit a nebo LED světlomety Audi Matrix, si již nemusíte kupovat velké modely. Tyto dvě vychytávky a mnoho dalších si totiž můžete objednat i do A3. Jen si za ně tučně zaplatíte. I přesto, že testovaný kus neměl nejdražší světla Matrix a ani virtuální cockpit, tak podle ceníku byste stejný pořídili za 901 500 Kč. Základní cena A3 Sportback 1.6 TDI je přitom „jen“ 716 tisíc korun. Mezi nejdražší příplatky testovaného auta patří navigace MMI za téměř 37 tisíc a nebo úžasně svítící LED světlomety (nejedná se o Matrix světla) za 27 700 Kč. K předním LED dostanete též zadní dynamická světla, která mají například efektní pohyblivé blinkry.
Jaký je tedy závěr tohoto testu? Audi A3 Sportback 1.6 TDI je komfortní, nečekaně prostorné a luxusní. Detailisté i milovníci technologií ho budou milovat. Naopak pokud hledáte zábavu za volantem, tak bychom doporučili hledat jiné auto. Samozřejmě pokud máte dostatek financí na verzi S3 a nebo RS3, tak hledat nemusíte. Jestliže jen chcete jezdit dynamicky, postačí si vybrat silnější motorizaci. Základní motor 1.6 TDI naopak potěší nízkou spotřebou a skvělou kultivovaností. Na Audi nejvíce oceníte, že vás nebude ničím štvát. Budete s ním rádi jezdit, protože všechno funguje správně a jak má. Což ani dnes není samozřejmost. Smířit se musíte pouze s vyšší cenovkou. Ale A3 je prostě luxusní zboží…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon | 81 kW |
Max. točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 4.6 |
Mimo město | 3.5 |
Kombinace | 3.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 200 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.7 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 313 mm |
Šířka | 1 785 mm |
Výška | 1 426 mm |
Rozvor | 2 637 mm |
Objem zavazadelníku | 380 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 350 kg |