Autopilot v Tesle má na svědomí první smrtelnou nehodu

Tesla na podzim představila autopilota pro své elektromobily. Dle názvu funkce to na první pohled vypadá, že auto vybavené tímto systémem by mělo být schopné jet zcela samo. Ve skutečnosti se ovšem jedná spíše o adaptivní tempomat a asistent jízdy v pruzích, který má i spousta jiných automobilek. Občas to funguje velmi působivě, ale jak se nyní ukazuje, tak to tak není vždy. Tesla navíc říká, že její autopilot je ve veřejné beta verzi a i během jízdy s ním je třeba mít ruce na volantu.
Nevíme, zda tak činil i američan Joshua Brown, který 7. května naboural s Modelem S při zapnutém samočinném řízení do přívěsu a zemřel. Je však jasné, že počítač Tesly udělal chybu a přívěs přehlídl. A ani řidič si bohužel přívěsu, který mu vjel do cesty, nevšiml, což je zřejmě z toho důvodu, že důvěřoval elektronice. Případ nyní vyšetřuje americký úřad NHTSA, který bude zkoumat, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval.
Jak vše dopadne je otázka. Může se však stát, že Tesla bude muset zablokovat funkci autonomního řízení ve všech prodaných elektromobilech. Kromě NHTSA nehodu zkoumá i Tesla, která se brání i prohlášením, že je to první smrtelná nehoda za 130 milionů mil, které již zákazníci této automobilky s autopilotem najezdili. Brown, který v Tesle zemřel, byl nadšenec autonomního řízení a na YouTube natáčel videa ze situací, kdy počítač zasáhl správně. Jedno takové si můžete pustit níže.