GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyZajímavosti
Home›Auto-moto›Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

By Dominik Vlk
4.3.2016
2050
0
Sdílet:

buggy_8

Na Gripu se čas od času věnujeme zapomenutým škodovkám. Příjde nám totiž neuvěřitelné, co vše mladoboleslavská automobilka již zkusila postavit. Je velká škoda, že většina zajímavostí od Škody zůstane pouze u prototypu, jelikož dříve nic odvážnějšího do výroby nepustil socialistický režim a nyní to naší automobilce zakáže mateřský koncern VW. Ukázali jsme si například Škodu Favorit RS či Škodu Tudor, ale dnes se podíváme asi na největší zajímavost.

Tím je Škoda Buggy, která vznikla ve třech exemplářích na začátku sedmdesátých let, kdy k nám začal pronikat nový motoristický sport – autokros. Toho si všimla i mladoboleslavská automobilka, která v učňovském středisku AZNP postavila Buggy typ 736. Jako základ pro českou buginu posloužil model Škoda 110. Mnoho věcí bylo upraveno, ale například zavěšení či motor zůstal ze sériově vyráběného sedanu.

O pohon Buggy se tedy staral vzadu uložený čtyřválec o objemu 1,1 litru s výkonem 33 kW a 74 Nm. Díky nízké hmotnosti 710 kg byla bugina schopna jet rychlostí až 110 km/hod. Automobilka to s Buggy myslela vážně. Škoda plánovala malosériovou výroby o zhruba 100 až 5 000 kusech ročně. Bugina byla proto vystavena například na londýnské Racing Car Show, kde o ní v roce 1974 byl velký zájem. I přesto se do výroby, zřejmě kvůli socialistickému režimu, nikdy nedostala. Existují tedy pouze tři prototypy, s jedním z nich najezdil Ústav pro výzkum motorových vozidel mezi léty 1975 a 1976 téměř 30 000 kilometrů.

 Foto: Auta5p, Flickr, History-of-cars

TagsbuggyŠkoda
Previous Article

Nové Audi SQ7 má nejsilnější diesel světa ...

Next Article

Video: 700koňový Mustang a jeho ďábelský zvuk ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také