Test DS 4 2.0 BlueHDi: Luxus jen na oko
Do redakce na týdenní testování dorazilo francouzské DS 4, což je stylový hatchback od luxusní divize Citroënu, který z ní nedávno udělal samostatnou značku. Během tohoto osamostatnění dochází k modernizaci modelů DS, která se nevyhla samozřejmě ani naší DS 4. Samotný facelift autu prospěl a musím uznat, že i když se jedná o ženské auto, tak se mi celkem líbí. Především předek, kde se mi líbí například světla DS LED Vision (hlavní světla mají i přes zavádějící název xenonovou výbojku). Jejich grafika je velmi povedená a v noci se s nimi jezdí skvěle. Natáčí se a jejich svítivost je opravdu dobrá, pouze již není příliš velký rozdíl mezi potkávacími světly a dálkovými, které by tedy mohly svítit o něco více.
O pohon testovaného auta se staral diesel 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, který DS 4 rozhýbe na stovku za přijatelných 8,8 vteřin a zrychlení pokračuje až do 207 km/hod, což je maximální rychlost. Chod naftového čtyřválce je poměrně traktorový a k extravagantnímu a líbivému vzhledu se příliš nehodí. Vlastně jste v tomto autě rádi, že když zastavíte na červené, tak se motor vypne díky systému start/stop, jelikož zvuk motoru skutečně kazí dojem z auta. Mimochodem, systém start/stop vypíná motor již před zastavením, takže věřím, že je schopný něco reálně ušetřit. Pokud například sjíždíte pomalu z kopce v úzké ulici, tak jí sjedete celou s vypnutým motorem. Čtyřválec je spojen s šestistupňovým manuálem, který je typicky francouzským, takže ženám bude vyhovovat, ale pokud hledáte jizdní zážitek, tak vám převodovka neudělá radost. Stejné je to i s tuhým řízením, které neposkytuje žádnou zpětnou vazbu a navíc si musíte zvyknout na velký a zároveň úzký volant. Domnívám se však, že ženám, pro které je toto auto hlavně určeno, toto vůbec vadit nebude, takže nepoznají ani znatelně zpomalené reakce motoru. Z mého pohledu musím motor pochválit za nízkou spotřebu. Takže diselový motor nic moc, ale to nevadí, do DS 4 si můžete objednat i benzínový motor, ale co komfort? Je to francouzské auto, takže čekáte ukázkový komfort, který se ovšem nedostaví. DS 4 je poměrně tvrdé a jako by snad chtělo jezdit sportovně, i když tomu zbytek auta neodpovídá. Je nicméně alespoň stabilní. Ale jedna věc je na DS 4 vážně super. Díky tomu, že na autě nenaleznete jediný nápis či znak Citroënu, tak lidi často neví, co to je za auto. Dočkáte se tedy nečekané pozornosti, jelikož nových DS 4 příliš nejezdí a lidé tak nejen, že netuší, co je to za model, ale ani neví, co je to za značku.
Interiér je převzatý z Citroënu C4, takže zde příliš extravaganci nehledejte. Na pohled se snaží působit luxusně, ale po detailnějším prozkoumání zjistíte, že materiály jsou poměrně levné. Za volantem se sedí vysoko, což se ženám bude líbit. Přední sedačky jsou pohodlné a vše uvnitř je snadno ovladatelné. A to včetně 7palcového dotykového displeje informačního systému. Samozřejmě nechybí parkovací čidla, kamera vzadu či vykrývání mrtvých úhlů, takže ženy se za volantem budou cítit bezpečně. Vpředu naleznete i dostatek prostoru, vzadu je to horší. Již nastupování malými dvěřmi je nepříjemné a navíc na zadních sedačkách příliš mnoho místa není. Nedají se zde ani stahovat okna, což je daň za zajímavý vzhled. I když je tedy auto pětidvéřové, tak je spíše pro dva. Kufr má slušných 395 litrů, trápit vás však bude vysoká nakládací hrana, což je další daň za vzhled.
DS 4 to bude mít hodně složité. Chce konkurovat Audi A1, BMW řady 1 či Mercedesu třídy A. Problém však je, že na tyto auta kvalitami nestačí. U žen může vyhrát díky vzhledu, ale nejsem si jistý, že až žena zjistí, že tato DS4 je dražší než Mercedes, tak zda raději nevezme jej. Mercedes je totiž skutečně prémiová značka. Nejen na pohled, ale i zpracováním. Abychom mluvili konkrétně, tak DS4 s motorem 2.0 BlueHDi začíná na 720 900 Kč a Mercedes třídy A se srovnatelným motorem startuje na 655 820 Kč. Naše DS 4 pak vyjde dokonce na 997 900 Kč.
Za fotky děkujeme Tomas Devera Photo!
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 997 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 370 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 4.4 |
Mimo město | 3.6 |
Kombinace | 3.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 207 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.8 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 284 mm |
Šířka | 1 810 mm |
Výška | 1 492 mm |
Rozvor | 2 612 mm |
Objem zavazadelníku | 395 l |
pohotovostní hmotnost | 1 410 kg |