Rally končí až na cílové rampě – I. Sedlo rally
Rally končí až na cílové rampě – I. Sedlo rally
Tento slogan by si mohli říct dva přední jezdci NRC šampionátu. Když už si mysleli, že všechno bude mít dobrý konec, přišla záludná rána a nutné odstoupení ze soutěže. To je rally, vole, řekl by klasik.
Ze startovní rampy sjelo 84 posádek aby se vydali vstříc 254 ostrým kilometrům rozděleným do 24 rychlostních zkoušek. Nová soutěž přilákala spoustu posádek, které se ve Vyškově představili s novými ale i staršími vozy WRC. Premiérový start s Opelem Adam R2 si zde odbyla Lucka Chadalíková jako účastník dámského poháru.
Dvoudenní formát soutěže nabídnul posádkám zajistit si bodový příděl, který by vylepšil jejich průběžnou pozici v seriálu. Toho chtěl využít Jirka Hlávka s Fordem Fiesta RS WRC týmu ŠIMEK Racing, ale dobře rozjetou soutěž musel bohužel opustit z prvního místa na poslední vložce závodu. Jeho sen v první vyhraný závod v NRC se proměnil v infarktový stav. Dalším smolařem který musel opustit bodované příčky a možná i podiové obsazení byl Jakub Šimek, který se po havárii už po druhé připravil o skvělé umístění. O přední příčku se tedy odehrál velký boj mezi úřadujícím mistrem Michalem Šimkem a nováčkem letošní sezóny Jardou Durďákem. S boje nejlépe vyšel Jarda, který celou druhou etapu tlačil a donutil Michala ŠIMKA chybovat a vyhrál tak premiérovou I.Sedlo rally. Pro Jardu je to určitě velmi cenné vítěvzství v tak velké konkurenci letošní sezony.
Soutěž začala ve vysokém tempu, které nasadil hned v úvodu Dočkal Štěpán, který vyhrál první vložku o pouhé tři desetiny před teamovým kolegou Janem Brablecem. Už v první etapě odstoupili dva favoriti a to Honza Houska, který přesedlal na vůz nejvyšší kategorie a Ota Plojhar s Polem R WRC. První etapa se odehrávala v hodně vysokém tempu, kdy Jirka Hlávka vyhrál první etapu o více jak minutu. Za ním byli ve velmi těsných rozestupech rozmístěny hned čtyři jezdci, kteří se chtěli poprat o pódiové příčky. Tím kdo si nakonec vylosoval černého Petra a musel se smířit s nejnižší pódiovou příčkou, se nakonec stal Brablec Jan, který celou soutěž předváděl stabilní výkony. Čtvrtou příčku obsadil Hrabec Michal, který přešel do královské třídy za továrního team PKM VW JTRT Sport. Po sérii neúspěšných startů přišlo kýžené zlepšení a Štěpán Dočkal dojel na pěkném pátém místě. Šestý dojel soukromník Luboš Lahola s Mini WRC. Nejrychlejší R5tkou v poli a sedmé místo absolutně bere Mattes Ondřej. Osmý celkově dojel Váňa Kamil, devátý Tomáš Teplý a desítku uzavíral soukromník Martin Zemánek, kterému se v závodě příliš nedařilo. Poslední vložkou, která se jela jako Power Stage na známé trati v okolí Mladé Boleslavi vyhrál Brablec Jan a bere tak bonusové tři body do celkového hodnocení, druhý dojel a dva body bere po smolném závodě Ota Plojhar a jeden bod patří Michalovi Šimkovi.
NRC2
Skupina opět nabídla velmi zajímavou podívanou, kdy se spolu utkávala zajímavá a početná skupina jezdců se speciály R5. První test vyhrál Zdeňa Chovanec a hned na dalším ho vystřídal rychlý myslivec Kamil Váňa, který do deváté vložky těsně vedl. Na prvním postu ho tak vystřídal Zdeněk Chovanec, ale ten se tu taky dlouho neohřál. Do protiútoku přešel Lessus Tomáš a vyhrál tak první etapu. Těsně za ním tři sekundy byl Mattes Ondřej, třetí Váňa Kamil a čtvrtý Chovanec Zdeněk. Druhá etapa slibovala pěkné souboje o pódium. Hned na druhém testu druhé etapy skončil Zdenek Chovanec. V poslední sekci soutěže odstoupil i vedoucí Lessus Tomáš. Na první příčce ho tak vystřídal na chvíli Váňa Kamil, kterého o vložku dál pojel zase Mattes Ondřej a do poslední zkoušky šel ze čtyřsekundovým náskokem před Kamilem.
Do posledního testu dal Kamil vše a předjel tak na domácí půdě pěkně jedoucího Ondru a v cíli to dělalo rozdíl pouhé 1,84 sekundy. Ondra byl poznamenám neoprávněnou penalizací na deváté vložce, kde mu byla udělena neoprávněná penalizace. Výsledky se museli tedy přepočítávat u kulatého stolu a nakonec první místo ve třídě a zlatý věnec bere Ondřej Mattes a vrací se tak do boje o přední příčky v absolutním pořadí NRC2. Třetí dojel Vařeka Patrik s Fiestou R5 a čtvrtý Jirka Zelík.
NRC3
Skupinu s jednou poháněnou nápravou ovládl i přes havárii na dvanácté vložce Jacko Kristian, který vyhrál většinu zkoušek závodu. Smůlu si vybral na prvním testu JEŽEK Stanislav, který byl po havárii nucen odstoupit. První etapu vyhrál Dohnal René s dvouminutovým náskokem před Tomášem Vítou. Kristián nasadil ve druhé etapě velké tempo a stíhací jízdou nakonec stáhl dvouapůlminutové manko na Reného a třídu tak nakonec vyhrál ze 41 sekundovým náskokem před Dohnalem Reném na Opelu Adam R2. Kristián se stal zároveň i vítězem R2 Cupu. Bronzovou příčku bere Brčko Tomáš, který zároveň vyhrál skupinu jNRC a připisuje tak hattrick v prvních třech závodech. Čtvrtý dojel Mareš Michal s Opelem Adam R2.
NRC Open
Do závodu nenastoupil Teplý Radek a tudíž Petr Navrátil měl čistou cestu si upevnit vedení ve třídě. Bohužel přišly technické problémy a Petr musel s první etapy odstoupit. První etapu tak vyhrál s minutovým náskokem na staříčkém golfu GTI David Žurman, před Martinem Zbořilem a Petrem Kráčalou. V první vložce druhé etapy padesát metrů před cílem David zavadil o značku cílového prostoru která ho katapultovala přes střechu a přidělal si tak na velké problémy. Do poslední vložky vedl David svou třídu, ale v posledním testu, který se jel jako zárověň Power Stage mu vstoupil do cesty neukázněný fotograf s eWRC a David tady ztratil přes minutu a půl a s první příčkou sem mohl loučit. Na poslední vložce ho přeskočil o 3,60 sekundy Martin Zbořil s Lancii Delta HF Integrale. Třetí dojel Kráčala Petr a čtvrtý nakonec Petr Navrátil.
Dalším podnikem, který je novinkou v kalendáři NRC6 bude I. LopraisEnergyRally, která se odjede 5 – 10 listopadu a jezdci se můžou opět těšit na oblíbený asfaltový povrch, který se pojede za pěkného počasí nebo husté mlhy na zrádných oslizlých cestičkám. To nám ukáže za tři týdny premiérová LopraisEnergyRally.
www.naparbrcup.com