Dámský test Mercedes-Benz B 200 CDI: Rodinná jistota na čtyřech kolech
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/10/DSC_8694.jpg)
Mercedes-Benz třídy B je na trhu již čtvrtým rokem. Nejedná se tedy o žádnou žhavou novinku. Před rokem Béčko prošlo modernizací, která toho sice moc nezměnila, ale přesto je díky tomu auto stále in. Facelift přinesl především nová světla, jenž Mercedes zdrsnila. Již se tak neusmívá a vypadá vážněji. Osobně si myslím, že facelift jedině prospěl a troufnu si tvrdit, že se jedná o nejhezčí auto své kategorie. Hlavně zezadu vypadá auto velmi majestátně – správně mercedesově. Rozdíl mezi novým a starším provedení si můžete prohlédnout níže. Mimochodem, za příplatek již nedostanete bi-xenonová světla, ale LED světla, která svítí naprosto fantasticky. Sami se o tom můžete přesvědčit na fotkách.
Na testování jsem dostala variantu B 200 CDI. O pohon této verze se stará 2,1litrový naftový čtyřválec nabízející 100 kW (136 koní) a 300 Nm. S tímto motorem umí Béčko zrychlit z nuly na sto za 9,8 vteřin a maximálka je 210 km/h. S Mercedesem jsem najela více než 700 km a spotřeba na konci testování byla 6,9 litru na 100 km. V klidu by šlo jezdit s Béčkem i za 6. Během testování je totiž spotřeba vždy o něco vyšší než při běžném užívání. Výkon u testovaného kusu jde výhradně na přední kola, lze však mít za příplatek i pohon všech kol 4Matic. Zvolit si můžete i převodovku, která je v základu manuální a za příplatek automatická sedmistupňová. Tu jsem právě měla v testovaném exempláři a i když jsem si nikdy nemyslela, že do auta tohoto typu by se více hodil manuál, tak po týdenním testování musím říct, že v Béčku bych radši manuál. Automatická převodovka na mě totiž působí asi tak, že auto bylo nejdříve vyrobeno s manuální převodovkou a pak se někdo rozhodl, že z toho udělá automat. Spojení s motorem je totiž divné. Nepříjemná je převodovka zejména při parkování, kdy není prakticky možné s autem popojet jen kousíček. Ihned cukne více než potřebujete a vy tedy musíte pak velmi rychle na brzdy, které naopak fungují skvěle.
Ani po rozjedu není bohužel spolupráce převodovky s motorem o moc lepší. Napříkad plynulý rozjezd chce opravdu hodně citu. A když už se klidně rozjedete, tak máte pocit, že auto něco brzdí. Po chvíli zjistíte, že je to režim ECO. Jenže kromě režimu ECO už je zde jen režim sport, který sice auto „odbrzdí“, ale využijete ho až při opravdu rychlé jízdě. Jinak je motor zbytečně ve vysokých otáčkách, což pro takovou normální svižnou jízdu také není ono. Bohužel režim Comfort či nějaký podobný už v autě nenajdete. Ještě si lze řadit ručně pádly pod volantem, ale převodovka stejně nenechá řazení jen na vás. Doporučuji tedy nepřiplácet automatickou převodovku a vzít manuál, který je alespoň v předfaceliftovém autě skvělý. Pokud chcete pouze automat, tak doporučuji jezdit na ekologický režim a když potřebujete například předjíždět, tak si manuálně podřadit pádly. Možná to nyní vypadá, že Béčko je špatné auto, ale tak to vůbec není. Jinak je totiž pohodlné a na jízdu velmi příjemné. V zatáčkách je jisté. Přilnavost začne ztrácet až při skutečně ostrých průjezdech, ale to nelze považovat za chybu, jelikož na takové zacházení ani nemá být rodinné auto stavěné. Opravdu skvělé je, že i Béčko se chová jako dospělý Mercedes. Jen ta automatická převodovka dojem z jízdy kazí. Naopak jízdu velmi zpříjemňuje asistent, který vám říká, kdy máte jiné auto v mrtvém úhlu. Jedná se sice o příplatkovou výbavu, ale opravu tento bezpečnostní prvek doporučuji.
Pojďme se od jizdních vlastnostní přesunout k interiéru, který se s faceliftem také trochu změnil. Nový je například volant. Ten vypadá lépe, ale tlačítka na něm jsou oproti tomu staršímu zmatečná. Opravdu velmi musím pochválit zpracování interiéru. Testované auto mělo již přes 20 tisíc novinářských kilometrů a na ničem to nebylo ani trochu znát. Béčko působilo jako naprosto nové. Kromě volantu se toho příliš nezměnilo, o čemž se můžete přesvědčit níže na porovnávacích fotkách. To, že se nic nezměnilo, ale není vůbec špatně. Interiér byl skvělý a stále skvělý je. Všechno je tam, kde byste to očekávali. Pouze pokud nejste zvyklí na Mercedes, tak si musíte zvyknout na to, že tato automobilka má blinkry, přední i zadní stěrače a dálková světla na jedné páčce na levé straně od volantu. Na pravé straně pak naleznete volič automatické převodovky. Toto umístění v Evropě moc neznáme, ale musím říct, že já ho miluji. Uprostřed totiž díky tomu nepřekáží žádný volič a místo toho tam naleznete odkládací přihrádku a držáky na pití. Na všech sedadlech naleznete dostatek místa. Pouze na zadních sedačkách vám budou trochu vadit kratší sedáky. Zavazadlový prostor má 488 litrů a je dobře přístupný. Po složení sedaček máte k dispozici až 1 547 litrů.
Uvnitř Mercedesu třídy B samozřejmě nechybí obrazovka s informačním systémem, který se ovládá pomocí joysticku. Obrazovku můžete mít ve dvou velikostech. Podle toho, který systém si do auta koupíte. Nově Mercedes ovšem nabízí i pro levnější systém větší 8palcovou obrazovku. A právě tuto verzi jsem měla v testovaném autě já. Tento levnější systém můžete mít buď bez navigace a nebo s navigací od Garminu. Narozdíl od navigace přímo od Mercedesu je toto řešení levnější, ale musíte překousnout podivné ovládání navigace. A když už navigaci nastavíte, tak si opravdu dlouhou chvíli počkáte na výpočet trasy. Následně se překvapivě dočkáte dobrého navigování, jen vás trochu budou vytáčet výrazy jako „se držte vpravo“.
Je třeba zmínit, že kromě navigace funguje systém výborně a rychle. Jen je bohužel hodně vidět, že navigaci nedělal stejný člověk jako zbytek systému. Proto doporučím ušetřit za automatickou převodovku a koupit kompletní systém od Mercedesu nesoucí jméno COMAND Online (příplatek 77 292 Kč). Stejně tak doporučuji připlatit si za automatickou klimatizaci (příplatek 15 459 Kč), která překvapivě není v základu. I já jsem v testovaném autě měla základní manuální klimatizaci. Ona není špatná, ale jednak automatická je více komfortní a navíc vypadá líp. Vzhled interiéru Béčka je totiž velmi pohledný, až právě na manuální klimatizaci. Novinářskému Béčku naopak nechyběl dešťový senzor, vyhřívané sedačky a ambientní osvětlení. Tomu lze dokonce měnit barvy a mezi barvami nechybí růžová!
Na závěr bych chtěla zdůraznit, že i když jsem Béčku pár věcí vytkla, tak jsou to věci, se kterými lze v klidu žít a když by auto nebylo jinak tak dokonalé, tak bych si jich možná vůbec nevšimla. Jedná se o úžasné rodinné auto. Na Mercedes se ovšem musí koukat jiným měřítkem – jedná se o prémiový vůz a proto jsem poměrně důrazně zmínila jeho malé chybičky. A kolik Mercedes za Béčko požaduje? Úplně základní model začíná na 555 000 Kč. Za tyto peníze dostanete buď benzínovou verzi 180 (90 Kw) nebo naftovou verzi 160 d (66 kW). Za tuto cenu samozřejmě dostanete zcela základní výbavu. Rozhodně doporučuji připlatit alespoň za skvělá LED světla (příplatek 26 522 Kč). Ty jsou totiž, jak jsem již řekla, naprosto dokonalá. Nejen, že skvěle svítí, ale automobilka si pohrála i s detaily. Takže například: když k autu v noci přicházíte a odemknete ho, tak se přední světla rozsvítí plynule a nejdříve svítí modře. Modrá se pak plynule změní do bílé. Jsou to detaily, ale právě ty dělají Mercedes prémiovým vozem. Třída B je prostě až na pár detailů dotažená. A abych nezapomněla. Testovaná B 200 CDI začíná na 700 590 Kč. To je již docela hodně a stále lze cenu hodně zvýšit příplatkovou výbavou. Jenže s vyšší cenou musíte počítat, když si kupujete Mercedes. Béčko není auto se znakem Mercedesu. Béčko je skutečný Mercedes.
Za fotky děkujeme Tomas Devera Photo!
Typ vozu: | Nový |
---|---|
Značka: | Mercedes-Benz |
Typ: | B 200 CDI |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 2 143 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | nafta |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 100 kW/136 koní při 3 400 – 4 400 ot./min |
Točivý moment: | 300 Nm při 1 400 – 3 000 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 9.8 s |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Převodovka: | sedmistupňová dvouspojková |
Spotřeba paliva (l/100 km): | 4.9 / 3.8 / 4.2 |
Objem nádrže: | 50 litrů |
Délka: | 4 393 mm |
Šířka: | 1 786 mm |
Výška: | 1 557 mm |
Rozvor: | 2 699 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1 505 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 488 / 1 547 litrů |
Ceník: | k nahlédnutí zde |
Autor testu: Michaela