Škoda Tudor (2002): Koncept, který všichni chtěli do výroby, ale stejně nevznikl
Na ženevském autosalonu v roce 2002 představila Škoda pod názvem Tudor velmi zajímavý koncept dvoudvéřového kupé. Poutavý název vznikl přepisem anglického „two door“, tedy „dvoudveřák“. Ihned po představení samotná automobilka prohlásila, že se jedná o koncept, ze kterého nevznikne sériové auto. Na Škodu velmi neobvyklá situace, jelikož mladoboleslavské koncepty byly vždy předzvěstí sériového modelu. Automobilka také sama říkala, že na to, aby vytvářela koncepty bez budoucnosti, nemá čas.
Proč tedy nevznikl sériový Tudor, jehož koncept laická i odborná veřejnost přijala velmi pozitivně, netušíme. Zároveň také Wilfried Bockelmann, tehdejší šéf jedné ze dvou značkových divizí koncernu VW, řekl: „Musíme hledat i malé mezírky na trhu. Chci, aby Škoda vyráběla na stávajících platformách i auta menších sérií.“ Což tudor dokonale splňoval. Luxusní kupé Tudor je postaveno na podvozku Superbu první generace. Vzhled je z části unikátní, ale velkou inspiraci si bere z tehdejšího Superbu a Octavie, ze které jsou i 18palcová litá kola. Také interiér se u Tudoru povedl. Všimněte si například zajímavého volantu, prolisu v desce před spolujezdcem nebo chromovaného číselníku. I sedadla vypadají opravdu pohodlně.
Pod kapotou se ukrývá 2,8litrový šestiválec naladěný na 193 koní a 280 Nm. Výkon má být hnán na přední kola skrze pětistupňový manuál. Zrychlení z nuly na sto by mělo být otázkou 7,9 vteřin a maximální rychlost Tudoru je prý 237 km/hod. Hmotnost Tudoru je zhruba 1 500 kg. Musíme říct, že je opravdu škoda, že automobilka v tomto případě porušila své pravidlo, že nevyvíjí zbytečné koncepty. Tudor by si zcela jistě své kupce našel. Je možné, že koncern nechtěl připustit, aby Tudor konkuroval jiným značkám koncernu v tomto segmentu.