Škoda Favorit s výkonem 125 koní: Z 0 na 100 km/h umí za 7,3 vteřin!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/08/32106_favorit_1_kopie_1.jpg)
Škoda v roce 1989 představila 120koňový Favorit RS. Ostrý Favorit se však výroby nikdy nedočkal a na světě existuje jediný exemplář, který vlastní německý závodník (více se o tomto unikátním stroji můžete dozvědět v tomto článku). Po výkonném Favoritu toužila také parta českých tunerů a tak si prostě postavili Favorit s výkonem 125 koní. Na rozdíl od plánované verze RS byste tomuto Favoritu jeho výkon netipovali. Jedná se totiž o dokonalý sleeper. 125koňový Favorit, který umí zrychlit z nuly na sto za 7,3 vteřin a ujet závod na 400 m za 15,4 vteřin, má na svědomí česká firma Dieselpower. Ta si vzala do parády kapučínový Favorit 136L, který má v sérii pod kapotou 1,3litrový čtyřválec s výkonem 62 koní a točivým momentem 100 Nm.
Dieselpower zvedl obsah motoru na 1,4 litru, zvětšil zdvih o 6 mm na 78 mm, vyměnil původní hlavu motoru za hlavu z Felicie 1,3 MPi a navýšil kompresní poměr na 12,5:1. Dále také namontoval zapalování TCIP, karburátor Weber 32/34 DTML, vačku Motor-Excel 297/278, tvrdé ventilové pružiny a 37 mm sací ventil. Upraven byl i výfuk a sací kanály. Výkon motoru po úpravách je již zmíněných 125 koní. Točivý moment se zvednul na 142 Nm. Místo benzínu je do tohoto Favoritu třeba tankovat E85. Kvůli vyššímu výkonu samozřejmě musely projít úpravami i bzrdy – vpředu jsou kotouče s vnitřním chlazením o průměru 260 mm a vzadu o 238 mm. No, musíme uznat, že Dieselpower předvedl krásnou práci. Případné zájemce o podobnou úpravu musíme ale zklamat. Dieselpower na svém Facebooku totiž uvedl, že tuto úpravu nenabízí a nabízet nebude. Jednalo se o retro projekt zaměstnance firmy.
Zdroj: Dieselpower