Subaru BRZ s osmiválcem o výkonu 367 koní, který točí 11 tisíc otáček!
Subaru BRZ, či jeho dvojče Toyota GT86, je skvělé auto, kterému k úplné dokonalosti chybí ve standardním provedení pár koní navíc. 200 koní na 1,3tunové auto je prostě málo. Samotné automobilky tvrdí, že brzo příjdou s výkonovým vylepšením. Zatím se ale tak nestalo a pokud tedy chcete BRZ/GT 86 s větším výkonem, tak se musíte zeptat u nějakého tunera. A dnes si právě tuning od jednoho japonského tunera pro Subaru BRZ ukážeme. Nejedná se však o klasický tuning, kdy by původní motor dostal přepracovanou řídící jednotku, či přeplňování.
Tuningová společnost Jun Auto se totiž rozhodla použít zcela jiný motor. Místo dvoulitrového čtyřválce se pod kapotou nachází vidlicový krátkozdvihový osmiválec Synergy o objemu 2,4 litru s karbonovým otevřeným sáním a řídicí jednotkou MoTeC M150. Pokud o takovém motoru slyšíte poprvé, tak to není vaší neznalostí, ale tím, že se jedná o originální řešení tuningové firmy. Jun Auto spojila do soustavy dva řadové čtyřválce o objemu 1,2 litru ze supersportovních motorek Kawasaki Ninja ZX-12R. Dohromady tyto dva motory dokážou vyprodukovat 367 koní při šílených 10 680 otáčkách. Maximální točivý moment 268 Nm je v 7 970 otáčkách. Tento motor se prostě musí sakra točit a to se nám moc líbí!
U motoru úpravy na BRZ ale neskončily. Z těch nejzajímavějších je dobré zmínit například nerezové svody Xforce, závodní diferenciál Sard Torsen s omezeným prokluzem, stavitelný podvozek s bílými osmnáctipalcovými koly Advan Racing, šestipístkové brzdy Endless vpředu a dvoupístky od stejné společnosti vzadu. Kola jsou obuty do semi-slickového Yokohama Advan A050 s parametry 265/35R18 na obou nápravách. Dále je také vystužena karoserie vozu a snížena je i hmotnost celého vozu na 1 200 kg. Úprav se dočkala také šestistupňová manuální převodovka. Původní naopak zůstal výfuk.
Úprav se také dočkal exteriér a interiér vozu. Vnějšek se nese ve znamení snížení hmotnosti a lepší aerodynamiky. Nalezneme tak na voze například karbonovou kapotu a nebo stavitelný zadní spoiler. Zajímavostí jsou pak světla Valenti s novou grafikou, které využívají technologii LED. Uvnitř nalezneme nový otáčkoměr, závodní sedačky Bride se závodním postrojem RH9.