Nový Ford Focus RS je tu! Má 320 koní a pohon všech kol!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2015/02/714143928.jpg)
Ford ve své evropské centrále v německém Kolíně nad Rýnem představil dnes třetí generaci ostrého hatchbacku. Třetí generace je velmi odlišná v jedné zásadní věci – má pohon všech kol. První generace z roku 2002 a i druhá z roku 2009 měly pohon pouze předních kol. Technické podrobnosti bohužel zatím nevíme, ale spekuluje se, že pohon všech kol je evolucí systému od firmy JTEKT, který Ford používá v SUV Kuga a dostane ho i nové Mondeo. Systém má umět vektorovat točivý moment nejen v předozadní ose, ale i mezi levým a pravým zadním kolem a plnit tak funkci aktivního zadního diferenciálu. Automobilka tvrdí, že díky tomu zvládne Focus RS vygenerovat příčné zrychlení 1 g a také, že zvládne „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem“. Když už sama automobilka mluví o přetáčivém smyku, tak to se vážně máme na co těšit!
Pod kapotou nalezneme motor z Mustanga. Ne, pětilitrový osmiválec to není, jedná se o přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který dává 320 koní. Oproti 2,3litrovému čtyřválci v Mustangu dostal ten ve Focusu RS větší twin-scroll turbodmychadlo a nové sání, výfuk, mezichladič i chladič. Právě potřeba hodně chladit je důvodem brutálně velkých nasávacích otvorů vpředu. Průchody v blatnícíh zase slouží k chlazení brzd. Přední „lízátko“, velké zadní křídlo a difuzor společně pak zajišťují jízdní stabilitu ve velkých rychlostech.
Uvnitř nalezneme standardní palubní desku z faceliftovaného Focusu, přídavné budíky, které už známe z Focusu ST, modré dekorace RS a anatomická sedadla Recaro. Za příplatek pak lze mít skořepinové sedačky, nebo také lepší pneumatiky. Motor bude spojen se zesíleným šestistupňovým manuálem a adaptivní tlumiče budou mít dva režimy. Ford dále slibuje, že pružiny, stabilizátory i pouzdra náprav jsou tužší než u Focusu ST a také, že řízení s elektrickým posilovačem nás řidiče nezklame. Na více informací si budeme muset počkat na březnový autosalon v Ženevě. Ještě můžeme dodat, že nový Ford Focus RS se začne vyrábět ještě letos v německém Saarlouis.