Mercedes představil G 500 4×4²: Má 422 koní a umí se brodit metrem vody!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/02/985146594284402061-2.jpg)
V průběhu týdne jsme si ukázali první fotku Mercedesu G 500 4×4², což je derivát šestikolového G63 AMG 6×6, jenž má ovšem standardní počet kol. Dnes německá automobilka zveřejnila více detailů. Novinka se ukáže na blížícím se autosalonu v Ženevě a to překvapivě jako koncept. Pokud bude Géčko na druhou pozitivně přijato potencionálními zákazníky, tak by mělo zamířit do výroby. Bude se případně jednat o malosériovou výrobu, podobně jako u G63 AMG 6×6, který se tento týden definitivně přestalo vyrábět (článek zde). Mercedes tedy má skvělé načasování a přináší pro zákázníky, kteří chtějí ultimátní off-road novou možnost.
Exteriér vozu se velmi inspiroval G63 AMG 6×6 a to i přesto, že tato verze jako AMG označena není. Například přední nárazník je od AMG a karbonové prvky také. I další prvky jsou jako od AMG. Zmiňme například rampu s LED světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a 22palcová kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18. Interér vozu je naopak velmi konzervativní.
O pohon G 500 se nestará 5,5litrový osmiválec, ale nový 4litrový biturbo osmiválec, který známe například z Mercedesu-AMG GT. Údajně se tak stalo, aby G 500 4×4² bylo schopno plnit emisní normu Euro 6. Agregát je v ultimátním teréňáku naladěn na 422 koní. Výkon míří na všechny kola skrze sedmistupňový automat. Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z G63 AMG 6×6. Pohon 4×4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6×6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních. Z teréňáku tedy máte během chvíle „sportovní vůz“. G 500 4×4 na druhou má světlou výšku 45 centimetrů, brodivost 1 metr a zvládne nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhel zlomu 47°.