Aston Martin představil V12 Vantage GT3 – „závoďák na značkách“!
Aston Martin se zřejmě inspiroval u Pagani a Bugatti heslem: „limitovaných edic není nikdy dost!“ A tak tu máme Aston Martin V12 Vantage GT3, což je sto kusová limitovaná edice, jenž má také za úkol postavit se proti Porsche 911 GT3. Základem pro tento ultimátní Aston je V12 Vantage S s šestilitrový atmosférický dvanáctiválec pod kapotou a robotizovanou převodovkou. V této GT3 verzi však robotizovaná převodovka dostala vylepšení pro rychlejší řazení a výkon motoru se zvedl na zhruba 600 koní a 625 Nm. Dle odhadů má stovku dát Vantage GT3 za 3,5 vteřiny a rozjet se až na 297 km/hod.
Za lepší dynamikou stojí kromě většího výkonu řádné odlehčení. Aston Martin dokázal zlepšit hmotnost vozu o 100 kg a to nejen díky použítí karbonu. Použity byly také technologie ze závodního stroje. Na autě nalezneme karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, jenž pomohla i k zvýšení výkonu, titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami a nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. Karbonová může být i střecha a plastová zase mohou být okna. Výsledkem diety je hmotnost 1 565 kg.
Změn se dočkala také karoserie. Tyto změny mají pomáhat samozřejmě k lepší aerodynamice. Rozšířené jsou blatníky a otvory za předními koly, nové jsou karbonová lízatka vpředu, prahy a zadní nárazník s karbonovým difuzorem a obří křídlo. Vzhledově Vantage GT3 velmi připomíná již zmíněné závodní stroje. Vylepšení se dočkal i podvozek, který má o 15 mm širší rozchod kol vpředu a o 33 mm vzadu. A nové je nastavení adaptivních tlumičů Bilstein. O účinné brždění se starají karbon-keramické brzdy z V12 Vantage S.
Přestavba se dotka i vnitřku vozu, kde je hojně použita alcantara a karbon. Z karbonu je například středová konzole. Aston Martin V12 Vantage GT3 má být dle automobilky „závoďák na značkách“. Tomu odpovídá i cena, která by se měla pohybovat kolem 9 milionů korun. Většina z chystaných sto exemplářů je již zarezervována, takže pokud máte zájem, tak byste neměli váhat ani vteřinu.