Matěj Smrž – IDM – Schleiz
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/07/stažený-soubor.jpg)
Neděle 20. 7. 2014
Matěj po neděli: „Samozřejmě nemůžu být spokojený, jedno sedmé místo je málo. Každopádně víc bodů za danných okolností vytěžit nešlo. Postihla nás smůla v podobě jednoho zničeného motoru v první kvalifikaci, kde jsem stihl jen dvě kola, což stačilo alespoň na 13. místo na startu. Do druhé kvalifikace jsme vyměnili motor, ale záhadně se něco stalo s elektronikou a motorka jela jen na 3 válce. Neobjel jsem tak ani jedno kolo a naneštěstí jsme problém neodstranili ani do prvního závodu. Poprvé za 5 let co jezdím IDM se první jízda jela v sobotu odpoledne a zrovna když jsme měli tento problém… neuvěřitelné. Do WU už vše fungovalo, ale nebylo to ono. Neměl jsem dobrý pocit z motorky a hlavně po volné sobotě jsem se neuměl dostat do dobrého tempa. Závod podle toho tak i vypadal. Začal jsem 14-tý a nevybojoval víc než 7. místo. Neměl jsem žádné informace a nebylo v mých silách dokončit závod na lepším místě, s nastavením z pátečních jízd. Další závod se jede v Assenu a tam to bude určitě lepší, musí být!“
Závod2 – Po startu se Matěj postupně prokousává dopředu a po pár kolech jede na desátém místě. Před polovinou závodu se Matěj dostává na deváté místo a postupně stahuje osmého exzávodníka MotoGP – Damiana Cudlina. Toho náš jezdec tři kola před koncem předjíždí a pokusí se ještě získat skalp Stefana Nebela. Ač se zdálo, že už prostě nezbývá dost kol na dojetí a předjetí Nebela, tak Maty si to evidentně nemyslel a v posledním kole dvojnásobného mistra IDM zařízl. Ze Schleizu si tedy Matěj odváží sedmé místo.
Warm up – Matěj v zahřívacím tréninku patřil k nejpilnějším jezdcům, objel deset kol a obsadil desáté místo.
Sobota 19.7. 2014
Matěj po prvním závodě: „Motorka prostě nefunguje. Vyjel jsem na start a pořád stejný problém jako v kvalifikaci. Kluci vyměnili všechno co šlo, ale nepodařilo se to vyřešit. Ješte 2x jsem vyjel do závodu, abych motorku vyzkoušel, ale ani to nestačilo. Doufám, že do zítra problém vyřešíme. Mám teď třetí nulu po sobě a to není dobré…“
Závod1 – Kalich hořkosti dnes bohužel Matěj musí vypít až do dna, jelikož v prvním závodě nemůže bojovat o body a zajíždí do boxů.
Matěj po kvalifikaci: „Tak bohuzel, hned po prvnim kole do boxu, protoze novy motor sel jen na 3 valce… Jezdeni na Triumphu uz mam za sebou…:-D Kluci se snazili udelat maximum, ale nepovedlo se a i kdyz jsem vyjel a zdalo se to dobre, nevydrzelo to ani jedno kolo. Na 99% by pomohlo vymenit svicky, ale u Yamahy se musi svesit motor a to se za 35 min. neda zvladnout. Startovat budu nakonec ze 13. mista, coz bude tezky, ale nejak se s tim poperu!“
QP2 – Během druhé kvalifikace bohužel Matějovi jeho Yamaha nedovolí odjet ani jedno rychlé kolo a náš jezdec tak bude dvakrát startovat ze třináctého místa.
QP1 – Jak včera Matěj řekl, tak i činí. Hned od začátku první kvalifikace zajíždí rychlá kola, ale bohuže ani ne po třech kolech ho zastavuje technická závada – „Ve třetí měřeném kole motor kaput. Jel sem sice hned rychle, ale na SPP to stačit asi nebude. 11:10 bude další kvalda, tak to musím dát tam.“
Pátek 18.7. 2014
Po patku: „Na konci dne jsem spokojeny. Po velikem padu na Nurburgringu se mi nezacinalo nejlepe. Mel jsem novou kombinezu i rukavice, na coz si vzdy potrebuju trochu zvyknout a po tak velikem highsideru jsem potreboval take trochu casu, abych ziskal zpet duveru hlavne k zadni pneumatice. Vsechno probihalo dobre, pres den jsme museli vyresit problem s predni brzdou a take trochu doladit nastaveni kontroly trakce. Myslim si, za nakonec se vsechno podarilo dobre nastavit a zajel jsem slusny cas. Ano, prvni 3 jezdci na Pirelli jsou trochu jinde, ale tim se nemuzu nechat znepokojit. Vime kde je problem, ale neni v nasi moci ho zmenit. Soustredime se na nejlepsi mozny vysledek a kdyz vsechno bude dobre fungovat a nic se zasadne nepokazi, muzu v obou jizdach dobre bodovat, coz potrebujeme do sampionatu. Zitra se jede prvni kvalifikace brzy v 8:30 a myslim si, ze bude rozhodujici. Rano jeste nebude takove teplo a bude dulezite dat dobry cas a dostat se do Superpole. Pak se uvidi ;-)“
FP3 – Poslední páteční volný trénink našemu jezdci docela vyšel a přestože moc kol nenajezdil, tak se mu povedlo obsadit čtvrtou příčkuz a Neukirchnerem, Reiterbergerem a Forésem, naopak za svými zády Matěj udržel rychlého Lanziho a Garetha Jonese, jenž nahradil Matějovo ex-týmoveho kolegu Lucu Hansena na Yamaze.
FP2 – Ve druhém volném tréninku se pole řadí podobně jako ráno a matěj se pohybuje kolem osmého místa a v závěru mu opět patří příčka sedmá.
FP1 – Matěj Scheiz vždycky uměl, což jde vidět hned po prvním rychlém kole, které ho řadí na čtvrté místo. Hned v dalším kole se náš jezdec posouvá do průběžného vedení, ale vydržet na první příčce nebude lehké – pole se rozšířilo o hostující jezdce z nichž nejvíce pozornosti rozhodně poutá starý známý Lorenzo Lanzi, který bude sedlat Panigalku letos bezkonkurenčního týmu 3C-Racing. Dalším ze zkušených pilotů je francouzský mistr světa endurance, Gwen Giabbani. No a nemíme zapomínat na velkého sympaťáka a loňského týmového kolegu našeho jezdce – ano do IDM Superbike se minimálně pro tento závod vrací Gareth Jones. Před půlkou tréninku jede Matěj do boxů a drží tou dobou pátou příčku. Přestože Matěj zajel po návratu na trať několik slibných kol, tak trénink končí na sedmém místě.