Autodrom Most má nového majitele, budou změny?

Prodej Autodromu Most? Odkroužkováno! Závodní trať pod hradem Hněvín, léta spjatá s podnikatelem Jiřím Kroužkem, v tichosti změnila majitele. S pompou se chce představit až za měsíc. A bude k tomu důvod.
Švýcarská společnost BA Group AG, v níž figurují i čeští manažeři, totiž hodlá do okruhu napumpovat velké peníze. „Na investice máme připraveny řádově desítky milionů korun. Celý areál je ve slušném stavu, ale akutně potřebuje rozšířit zázemí,“ uvedl nový generální ředitel Michal Rýdl.
Své plány chce novopečený vlastník oficiálně zveřejnit za měsíc, až se dokončí vizualizace areálu, jak by měl vypadat po modernizaci. Spustí se i inovované webové stránky a představí nové logo.
Podnikatel Kroužek byl většinovým vlastníkem autodromu, BA Group AG koupila nejen jeho podíl, ale i akcie menšinových majitelů. A drží ve firmě sto procent.
Rýdl nového vlastníka představuje: „BA Group AG má aktivity především v automobilovém průmyslu, kde funguje jako dodavatel významných značek. Pořízení Autodromu Most pro nás znamená přirozené doplnění a rozšíření našich stávajících aktivit.“
Kupní cenu vzhledem k obchodním dohodám nesdělil. Celý obchod, jehož součástí bylo i Centrum bezpečné jízdy – Polygon Most, pro obě strany zajišťovala specializovaná společnost.
Michal Rýdl ve funkci generálního ředitele nahradil od 1. května Pavla Hanku. V současné době ještě probíhá personální audit. „Už teď je ale jasné, že budeme významně posilovat zejména obchodní a marketingové oddělení. V současné době ve společnosti pracuje 25 lidí a na údržbu areálu je pravidelně najímáno více jak sto brigádníků,“ sdělil nový šéf.
Modernizace zázemí je podle něj prvořadým úkolem, chce tím vylepšit a rozšířit služby pro návštěvníky areálu. „Rozhodně se nestane, aby se dráha i polygon uzavřely veřejnosti. Naopak,“ tvrdí Rýdl s tím, že ve spolupráci s městem a krajem chce pořádat akce, které do regionu přilákají lidi odjinud. „Vedle motoristických aktivit to budou například i kulturní akce pod širým nebem.“
V posledních letech uvadal sportovní program na autodromu, i letos jsou v kalendáři jen tři závodní víkendy. To by rád nový vlastník změnil. „Letošní program zůstává tak, jak byl naplánovaný, do budoucna mají závody přibýt,“ tvrdí sportovní ředitel Michal Marek.
Konkrétní seriál zatím nejmenoval. „Ale chceme do Mostu přivést nějaký divácky atraktivní s početným a konkurenčním startovním polem. Nebráníme se ani možnosti uspořádat nějaký zcela vlastní seriál, například na bázi v Čechách kdysi tolik oblíbeného pohárového závodění,“ uvažuje Rýdl.Generální ředitel Rýdl si představuje nejméně pět velkých závodních víkendů ročně. „Současná ekonomická situace sice není jednoduchá, jak ukazují například problémy s pořádáním Czech MotoGP v Brně, ale závody v Mostě byly, jsou a budou,“ slíbil.
Vlajkovou lodí okruhu je mistrovství Evropy tahačů, nový majitel se ho nevzdá. Navázal i kontakty s mladoboleslavskou automobilkou Škoda, prvním bodem spolupráce je, že oficiálním safety carem srpnového Czech Truck Prix bude nová Škoda Octavia RS.
Na profilu trati se nebude nic měnit. „Je mezi závodníky oblíbená,“ řekl Rýdl. „Po letošní sezoně pouze proběhne rekonstrukce povrchu.“ Fanoušky potěší, že při závodech budou moci sledovat dění na okruhu na velkoplošné obrazovce. „Počítáme s ní, jen zatím nevíme, zda bude pevnou součástí areálu, nebo jestli bude k dispozici pouze během velkých akcí.“